Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jeg helt enig i!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg laver HST på mine udendørs planter i øjeblikket, og det har taget en del på væksten, altså de har været langsomme til at komme igennem stress, i forhold til dem jeg laver LST på, som vokser hurtigere strods behandlingen, så planen er at få styr på LST, det syns jeg de har bedst af :)

Men skal lige have taget mig sammen til at læse ordentligt på det, ved ikke rigtigt hvad det 'næste skridt' i LST går ud på? har set nogle hvor der er snorer på kryds og tværs, eller hele vejen rundt i potten. Men det kommer sikkert an på hvor busket de skal være? :wink:

Medlem
Brugeravatar

Hvad med 2 kulfiltre ?

Jeg overvejer at købe et til kulfilter, da jeg er bekymret for lugt i blomstring. Det lugter næsten allerede mere nu end hvad der er ansvarligt, trods kulfilter på vegativt stadie.

Jeg tænker at placere dem så de sidder i starten af hver sit flexrør, der samles i det samme flexrør, og suges ud?
Så vil luften blive suget igennem dem hver i sær med en mindre styrke (faktisk halveret) så kulpartiklerne kunne nå at fange flere stoffer.

Eller ville det være bedre bare at have et i hver ende af kredsløbet, så det bådes suges i gennem et og pustes igennem et?

ved ikke helt præcist hvilken kanalventilator jeg har, men det er en 125mm fra budgrow. Vil ikke mene det er et problem at trække 2 filtre ihvertfald.

Moderator
Brugeravatar

Det er nok mere spørgsmålet om at suge igennem et større kulfilter, to kulfiltre og at splitte forbindelsen, tror jeg ville blive noget uberegneligt, og i øvrigt kræve ret meget plads i groteltet. At have to, betyder også at du skal udskifte 2 af gangen, i stedet for ét, når det har suget sin levetid.

Det handler om at have et kulfilter der matcher ens udsugning, så jeg ville prøve at ringe til forhandleren, og hører dem hvor mange m³ din kanalventilator flytter, og så få kulfilter der matcher, evt. evt. et beregnet til en 10-15% mere luftgennemstrømning hvis muligt.

Medlem
Brugeravatar

Efter en snak med forhandleren har han konstateret ud fra mine givene mål at ventilationen trækker 230 m3/t og filteret 300 m3/t. Så det burde være glimrende, hvis det altså er rigtigt! (Filteret ser sku da os lidt lille ud i forhold til ventilatoren?)

Nå men jeg har en opdatering klar.

54 Dage

Jeg har nu sat 400W HPS'en på, til 12/12 timer, så nu begynder det at blive lidt spændende 8)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg smutter en uge på ferie fra i aften, så jeg håber min medarbejder får pillet hannerne fra til tiden.
Syns i ellers det er et fint tidspunkt at sætte i blomst eller skulle man have ladet dem vegge 14 dage endnu?

God Sommer!

Moderator
Brugeravatar

Jeg synes det virker som et udemærket tidspunkt at blomstre. Der går også mere end en uge fra de kommer i 12/12 til hannerne smider pollen, så selvom han ikke gør, så skal det nok gå. Ser fornuftigt ud, god ferie.

Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg endelig taget nogle nye billeder. Vi er jo godt inde i blomst nu, nok på 5. uge! De blev sat i blomst, tror det var den 7. Juli, altså lidt over en måned siden. Forventer at høste i starten af september, og Amnezia Haze, til slutningen af september/oktober.

Jeg har desuden sat 200W CFL oven i min 400W HPS. Fordi jeg ikke kunne lade vær :mrgreen:

Desværre syns jeg at mine Bud's hidtil er forfærdeligt små! Tror det skyldes for små potter (tror det er 6 L), og så har de i perioder manglet vand. På mine Belladonna'er er en hel del af hårene nemlig allerede blevet røde? :? (viser det længere nede)

Her ses de 2 lamper
Billede

Her kan man ane potterne som jeg mener er for små
Billede

Her ses mine 2 Belladonna'er.
Der er ikke meget guf på dem, og der er måske næsten 50 % røde hår. Vil vurdere planterne til at beside en små 5 - 10 gram hver, som de er nu.
Billede
Billede

Men ja jeg håber bare de rykker det sidste stykke tid, vil gerne op på gennemsnitligt 20 gram pr. plante :P

Billede

Billede

Billede

Amnezia Haze her som har goood tid endnu:)
Billede

Fortsat god dag...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]