Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
har du også lagt 5-10cm lecasten i bunden af potterne? der skal jo være noget dræn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
MaximumG skrev:
Har blandet leca i jorden, ca 25/75% .. valgte ikke at ligge et lag i bunden da drænhullerne er større end kuglerne.. tænkte at de så ville ryge ud, og planten ville komme til at stå ustabilt.

nu begynder du at stille de samme spørgsmål, igen og igen? :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
(har brugt jord fra købmanden, og der er jo lige gødning i i forvejen)

:peace:

Junior medlem

må ikke skrive link her men du ka søg på google ka os anbefale noget kraftigere lys en 200w clf giver ikke det store udbytte 600W er perfekt men seriøst vil du gro ka du ligeså godt gøre ordentligt det med sølvbakker ka jeg ikke helt lide da det vil gi lys op i rødder skal du helst undgå, et godt anlæg ku fks være et gro telt 120cm gange 120cm og 200cm højt 1 600 wat bloom lampe gerne digital ballast som gro system er et hydroponic system at foretrække fks er et simpelt ebboflod anlæg nemt og billigt at bygge ellers ka du bruge libra kasser med slaps i sådan et anlæg ville det nok vær perfekt med ca 10 - 20 planter afhængig af sort og seriøst ka i længden bedre svare sig bygge et ordentligt anlæg fra start af og husk os en god udsugning med et aktiv kulfilter

Medlem

. evt. bare male det mat hvid , eller spise en mase chips :)

Men ellers ser det fint ud , kun sådan man finder ud af det at prøve sig frem (tit får man bedre erfanringer end bare at høre på en masse andre) til en hvis grad )

Angående plads kan du sagtens få noget dejligt røg ud af det der .
bare du sørge for at binde godt ned evt. hive hovedstænglen helt ned. blir nok lidt trængt med 5 planter hvis det var mig ville jeg nok bare gro en stor .

Senest rettet af 2timeGrower 26 aug 2009 02:42, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Dr.Weed skrev:
må ikke skrive link her men du ka søg på google ka os anbefale noget kraftigere lys en 200w clf giver ikke det store udbytte 600W er perfekt men seriøst vil du gro ka du ligeså godt gøre ordentligt det med sølvbakker ka jeg ikke helt lide da det vil gi lys op i rødder skal du helst undgå, et godt anlæg ku fks være et gro telt 120cm gange 120cm og 200cm højt 1 600 wat bloom lampe gerne digital ballast som gro system er et hydroponic system at foretrække fks er et simpelt ebboflod anlæg nemt og billigt at bygge ellers ka du bruge libra kasser med slaps i sådan et anlæg ville det nok vær perfekt med ca 10 - 20 planter afhængig af sort og seriøst ka i længden bedre svare sig bygge et ordentligt anlæg fra start af og husk os en god udsugning med et aktiv kulfilter

- okaaaaay slap af ( FIK DU DET HELE MED LOL) som sagt det er et begynder grow og han vil ha råd til hva han kan gøre bedre (med de ting han har) og ikke alle de ting han ka gå ud at bruge 3000-5000 kr. på !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jae, det nu rigtigt nok... jeg lærer da noget nyt hele tiden :) .. og ja, det vil da være cool med råd til hvordan man nemmest kommer om ved det (læs: billigst) .. tror jeg vil stille en skål vand derind, for at hæve luftfugtigheden lidt.. syntes det virker meget tørt derind.. hmm..

som sagt.. skal nok holde jer opdateret med hvordan det går, men lad nu være med at sige at jeg skal ud og bruge en bondegård (læs: formue) .. for det sker ikk! .. jeg har det jeg har, og skal nok selv melde ud hvis jeg skal ud og købe noget.. hvis jeg har spørgsmål til det..

eks. ku jeg godt bruge sådan en temperaturmåler, ph måler, luftfugtighedsmåler osv osv.. men det kommer stille og roligt som tingene skrider frem..

grunden til jeg kører 5 planter er fordi de ikke er ferminized.. regner da med at mindst 1 af dem, blir bollebærer.. :) .. godmorgen iøvrigt.. gaaaab..

Håber da at tråden vil inspirere og måske endda hjælpe andre, som nemlig OGSÅ går og tænker på at starte med at gro selv.. så har de lidt information at trække på ;)

P.S. superfedt at få noget respons iøvrigt.. det lidt lettere at træffe beslutninger og få projectet til at glide, når man har nogle gode bonghoveder at trække på, og dele sin viden med. :peace:

P.P.S. jeg har faktisk et andet spørgsmål :)
Jeg "plejer" at bruge ½lits 1½ltrs 2ltrs flaskser til at vande med og blande gødning i og sådan, men syntes 2 liter forsvinder relativt hurtigt, og syntes også at det lidt neder at sku mixe gødning hver og hver anden gang.

Spørgsmålet lyder på:

Har tænkt mig at anskaffe en beholder på ca 10liter.. ville det være en god ide hvis beholderen havde et låg, for at formindske fordampning, eller bør den have frit luft for at være "luftet" ? .. kan vandet rådne dernede hvis der er låg på? .. og hvad bør man bruge til at få luftet sit vand med, hvis ikke man lige har en vandpumpe?

Problematikken er stort set bare at jeg ikke gider stå blande gødning hver gang jeg skal vande, og så vil jeg bare gerne have nogle råd om hvad der vil være smartest at gøre i den sammenhæng, uden at skulle have en 100liters tank med bobler og hele pivtøjet stående..

hvor lang tid kan "mixet" vand holde sig? .. bør beholderen være SORT, eller kan det sagtens tåle lys, uden at blive dårlig?

Kommenter gerne :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er der igen sket lidt :) .. fik endelig taget mig sammen efter mit totalt mislykkedes forsøg forleden med at prøve at luft/lys tætne skrivebordet, til at få klippet de sørgelige rester til, så de passede sådan noglelunde til de steder der manglede..

som i kan se er der nu lagt et stykke under planterne:
Billede

bagbeklædningen har fået.. men læg mærke til at jeg har ladet en sprække stå åben både i top og i bund.. der regner jeg med udgangen til mit filter skal sidde, og lige nu fungere det som luft ud/ind huller.. skal nok lige have monteret en blæser deroppe.. luften blir hurtigt varm derinde og selvom den stiger til vejrs, er det ligesom om den godt ku bruge lidt hjælp til at finde ud :) ... så.. det næste projekt.
Billede
Billede
Billede

så har siderne også fået lidt i bunden, og den sidste ændring der er sket, er at jeg har stilt et glas vand i hver hjørne for at give lidt luftfugtighed, og på den måde prøve at undgå at skabe tørt klima, som mider elsker at trives i..
Billede
Billede

next post i on its way ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så fik jeg flyttet min blæserbox så den nu fungere som outtake fan :)

har hjulpet en stor del på varmen i toppen af rummet.. har nu kun den store tilbage til at blæse på planterne, indtil jeg lige får købt en stikdåse mere..

ser sådan ud:
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

elsker at se low bugdet grows - minder om de gamle dage ha ha - skide fedt... mangler lige en stikdåse - kender den godt - har så mange stikdåser nu at hvis jeg mangler en stikdåse er jeg overbevist om at nogle har stjålet nogle fra mig - har nok en 12-15 stykker liggende.... man mangler altid lige et stik mere he he.... herre grineren....

Det der undrer mig er at du har brugt penge på easyrollers men vælger at spare andre steder hvor pengene som easyrolleren havde kostet kunne være brugt..... en easyroller erstattes let af 2 kroge og 2 kæder.... problem løst... og pengene kan bruges på andre ting..... krogene har du - easy rollerne koster lidt mere end - hold fast - ca 10 kroner meteren for kæde og det er lige så godt....

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nårh.. jamen da jeg købte den blå pære valgte jeg at købe det som et "set" hvor der fulgte reflektor og rollers med.. tænkte at jeg så kunne bestille den røde pære seperat, men kan da godt se jeg ku have sparet lidt ved at købe delene enkeltvis og så selv samle lortet :) .. gad jeg bare ikk rigtigt vente på, da jeg i min koger bestilte dem meget meget sent på aftenen.. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jamen så det jo din egen skyld du mangler penge - du skal da tænke lidt over hvad du gør nu når du er så fattig. Måske kan jeg dyrke igen næste år - nok ikke indenfor - men udenfor - det bliver max fedt - har ikke dyrket udenfor i nogle år - savner det virkeligt.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan jeg da godt forstå! :) .. det også skide hyggeligt bare at gå og se dem vokse og sådan.. er ved at blive gammel.. hvad blir det næste? børn? :) .. ærgeligt med dig og panserne, men forstår stadig ikk hvordan de fandt dig, hvis du brugte kulfilter .. anyways.. det heller ikke noget vi skal ind på, men.. jeg kan hvertfal allerede NU sige at næste gang jeg bygger et skab, så skal det være FIRKANTET! :) .. og så skal det bygges med spånplade og stolpe.. overvejer endda gipsplader.. har set man kan købe sådan nogle skinner, som bare skal bores i væggen, og så skal pladerne bare stilles ind i rammen, og limes eller bores fast.. ser relativt nemt ud, og er vist heller ikk ret dyrt, men det må lige vente til jeg engang flytter herfra min nuværende lejlighed og så sammen med kæresten i en lidt større og lidt mere tilgængelig lejlighed, hvor man har mulighed for at gemme det lidt bedre af vejen inde i et hjørne af et kontor eller lign..

har allerede målene i hovedet, og undersøger p.t. priser osv.. hvis jeg er heldig kan det være jeg allerede når at bygge en flytbar model, som jeg kan tage med når engang det sker.. det burde ikk koste mere end MAX 200kr for den plade træ, en stolpe, og et par beslag..

mit umiddelbare problem i at få det lavet er handlemulighederne.. og køremulighederne.. og selv hvis jeg så skulle ku få materialet hjem, så mangler jeg stadig en stiksav til at bore de runde huller til ventilationen.. men den tid den sorg..

jeg kan sige at allerede nu, kan jeg lugte planterne.. og det endda før de er gået i blomst.. så ja, det kulfilter SKAL bare købes her til den første uanset hvad! .. om det så blir med eller uden motor vil tiden vise, men nu må vi se.. der skal hvertal ske et eller andet, ellers må jeg eventuelt opgive at gøre projektet færdigt her, og istedet lade dem vegge til min kammerats nuværende planter er færdige med at blomstre..

kan jo være han kan overtales til at gro dem færdig imod lidt guf ;) .. men nu må vi se..

jeg sidder og laver tegninger og mål og forsøger at finde gode metoder.. undersøger også mulighederne for at lave et nemt aeroponics-system.. det heller ikk så dyrt egentligt, og virker egentligt til at være en super nem måde at klare ærterne på.. men nu vil jeg lige prøve med jord først, og se hvad der sker, så kan det være i fremtiden jeg laver en aeroponic til kloner eller stiklinger :)

en ting jeg også har lært iløbet af mit projekt er.. køb først lamper EFTER du har købt motor og kulfilter.. på den måde står du ikk i en dum situation ;) .. men nogle gang får man jo bare den der superfede ide, som absolut SKAL føres ud i livet HER og NU! ;) .. det jo blandt andet det der er så fedt ved at ryge sig skæv.. man sætter sig ned, og fordyber sig i tingene og så rykker man ligepludselig, og så der fart på! :)

det lidt ligesom når man spiller skak.. man ligger en plan.. og planen ser SKIDE god ud lige indtil at man opdager at man har overset et dumt træk.. og så.. skal man sku til at rubbe neglene.. :)

er iøvrigt ret god til skak, men selv jeg laver fejl indimellem ;) .. regner med at næste opdatering blir mandag.. så de 3 dragonhazes næsten 1 måned gammel, og de 2 hawaiinskunk omkring 3 uger.. og så regner jeg egentligt bare med at fyre dem i blomst når jeg har fået kultilteret hjem :)

planen er at få noget ryger.. ikke 10000gram.. ik 2 gram.. bare lidt at ryge på, som jeg kan sige at jeg selv har groet, og så som sagt for bare at se hvad det giver.. det jo noget i nær samme stil som lowryders gør automatisk, eller SOG grows.. såå mon ikk det bliver bare LIDT hvis jeg gør det?

eller vil det være totalt spadetæskelamt at forsøge at få en måned gammel plante til bare at bære 10-20g? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Iøvrigt er der en lille nyhed hvad angår growet, eller dvs. :)

potterne begynder at se lidt mere tørre ud i det.. og jeg antager at det er rødderne der nu er ved at have sat sig så godt, at de rent faktisk kan suge alt det vand der er deri, dermed giver mig optimisme imod næste vanding.. for nu kan det da ikke vare længe før de brokker sig over ikke at have fået noget, i et godt stykke tid :) jubii.. et godt tegn.. endelig.. håber den gode udvikling fortsætter..

jeg ved jo at pottemulden som jeg har brugt er forgødet, og jeg at den gamle plante jeg har står i samme muld som de 5 andre, og den gamle plante ku helt sikkert godt bruge noget gødning efterhånden, men eftersom jeg brændte den af sidste gang jeg gav den, har jeg besluttet at jeg ikke vil give den gødning før jeg også begynder at gøre de 5 andre.. og det regner jeg med at gøre her når jeg smider dem i blomst.. er det okay, at begynde efter ca 3 uger i potterne, eller skal jeg vente yderligere 2-3 uger gør jeg begynder? ..

så det jeg egentligt siger er: mister jeg 5 planter for at hjælpe 1, eller hjælper jeg alle 6? hvis jeg begynder nu? .. for ellers må den gamle sku bare vente.. den kan sagtens overleve lidt endnu, for dens øverste blade ser dejligt grønne ud. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

du skal ikke blomstre dem endnu , vent til de har en ordentligt størrelse...

Grunden til de fandt mig var at en tøs jeg var ekstremt forelsket i og som boede hos mig - hun var også varm på mig og på min pusher (som hun kom lidt sammen med i starten) men gik så fra ham imens hun boede hos mig - vi hyggede os så rigtig meget som nære venner ikke noget sex, men vi var meget intime - vi var hamrende blæst på narko det meste af tiden - ketamin - mdma - lsd, nogle dage gik hun rundt og tyggede truxal for sjov - vi var helt langt ude, men det kan man også læse ud fra mine posts sidste år - de var ret langt ude - er stadigvæk så bagblæst at jeg tit tænker det her år som 2008 og ikke 2009, det ret syret men fuck nu det - det ender ud i at hun flytter et andet sted hen og efter hun har sagt hun elskede mig så begyndte hun at disse mig, gøre mig jealous vha mine venner og kørte rundt med mit kranie - til sidst kunne jeg fandme ikke klare mere og bad hende fucke ad helvede til og bare holde sig væk - endte ud i at hun en aften fik en lille fyr tæsket fordi han ikke gad hente sit jagtgevær så hende og hendes underlige indvandrerven kunne tage ned og skyde knoppen af mig - man bliver lidt fucked up af drugs aight - men daniel - ham knægten der - tog bare tæskene for mig - mega sejt gjort respekt der, men efter det var jeg lidt på vagt, så da hun en søndag kom for at hente sine sidste ting - sammen med en veninde - en af mine venner sad der - vi kommer så op og skændes over en bagatel der hedder 300 kroner - ender med jeg gakker af og vælter en eller anden trækassedims, eller vælter og vælter, smadrer den udover et værelse i galskab - derefter bløder jeg pludselig fra hånden og hun står med en kniv (sagde min kammerat han så bagefter) jeg så bare blodet og greb fat i hende, kastede hende ind i en væg - slæbte hende ud på gangen hvor hun begyndte at løbe hen mod trapperne - i min galskab løber jeg efter - hun prøver at vende sig om for at gøre et eller andet, men sparker hende i ryggen/siden noget - hun løber et par trin videre ned og vender sig om og vil gøre et eller andet hvorefter jeg slår hende et par gange, nede for enden af trappen der får hun lidt forspring og vender sig om i døren og skal til at slå/sparke i dunno så vælter over i hovdet på hende og hilser hende med en skalle..... Til mit forsvar skal det lige siges at jeg har set hende hærge min daværende pusher på ret kort tid - han blødte fra halsen, under øjet, ryggen og var helt rød af slag og spark op og ned af kroppen, han er en ret pumpet fyr, bokser, kan virkelig slås, han synes sgu hun var sindssyg - og efter det med jagtgeværet blodet på min hånd efter kniven - jamen - gå amok - hvis de selv vil slå jamen så slår jeg kraftedme også, indtil de er ude af mit hus - bare fuck af så - men det ender så i hun melder mig for narkohandel - klart nok - hun har set ret meget dope ligge og flyde hos mig - mdma - ketamin - lsd alt muligt shit - der er en masse mængde angivelser i mine ældre posts hvis det har nogen form for interesse - så pludselig en aften kommer panserne stormende - 4 mand fra bandepatruljen 3 narkobetjente - de finder 3 frimærker - 4.5g ketamin 3g speed 5 e piller - 1,5g hash og 1,5g pot, digitaltvægt(til at veje ketadoser op med) og så 100 doltard en eller anden tegning havde glemt hos mig.. + min todenschlager og nunchaku.. Hurra for møgkællinger og hurra for at være for langt ude på dope story of my life - men det er som om jeg bare skal ned og vende engang imellem... det eneste positive er at det er som en udadgående spiral - hver gang jeg er nede og vende - så ved jeg automatisk at der er lidt længere til jeg skal ned og vende end sidste gang.....

Det med skak - nok skal man ligge en plan - men nogle gange sker der ting man måske ikke havde ventet - så det ret smart hvis den plan man har lagt har improvisationsmuligheder - livet er jo progressivt min ven - i evig udvikling - hvis man ikke er klar - tager det røven på en.

P.L.U.R

Og lav hydro - det meget lettere..... altså at bygge selv.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nårh... den type tøser der, ah ah, jup .. kender dem, been there done that.. og fuck hvor er livet bare deprimerende når man har sådan nogle typer omkring sig. :/ .. at være lidt langt væk på stoffer gør det ligesom lidt nemmere at håndtere.. til en vis grad hvor alting explodere! .. så det ned og vende, falde lidt til ro (typisk på en joint) .. og så det bare op på hesten igen..

efter at have læst nogle af de tidligere tråde, specielt gandalfs tråd er jeg kommet på lidt andre tanker.. jeg ved ikk lige hvor seriøst det grow her bliver, det afhænger lidt af hvordan økonomien kommer til at se ud, men hvis ikk det kommer til at gå, så er det 100% sikkert at jeg hvertfal skal ud og anskaffe mig ALT materiale som er nødvendigt før jeg starter op igen.. men indtilvidere, så fortsætter jeg og ser hvad der sker :)

ku bare være nice hvis alt var som det skulle være og det eneste man sku bekymre sig om, var om hvornår man sku høste.. idag, eller imorgen? .. men der er nok lige et stykke vej endnu.. indtil da.. så skål for erfaringerne! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så der småproblemer:

Er begyndt at give planterne ca 200ml vand hver anden dag.. det egentligt ikk fordi jorden føles tør som så, men de vokser bare enormt langsomt lige for tiden, og så ikke nok med det, så er der kommet nogle farveændreinger på nogle af bladene som jeg er lidt i tvivl om hvad kan være.. har vandet dem igår, og i tirsdags.

overvejer om jeg skal til at starte op på gødning, men vil helst vente så længe som overhovedt muligt bare for at være sikker på ikke at brænde dem, som jeg ellers har været god til tidligere.

nu men her er lidt uklare og knapt så pæne billeder.. så kan i jo se hvad jeg mener..

Gav dem vand igår.. og her til aften er de så begyndt at hænge ret meget.. er lidt bekymret.. :/

Billede
Den gamle experimenteringsplante :)

Billede
Hawaii Skunk

Billede
Familiefoto

Billede
Noderne på en af dragonhazene.

Billede
her kan man se hvordan den hænger, bladet er helt nede og røre lecaén.. ikk godt :(

Billede
se.. halvdelen af bladet vende næsten lodret. :/ .. hvad gør jeg forkert?

Billede
Her ses det også tydeligt.. det noget lort..

Billede
et billede af de 3 dragonhaze's fra toppen.

Billede
og det de her pletter jeg snakker om.. troede først det var varme, da det først er kommet efter jeg fik plastikket sat op.. men har også tænkt det må være mangel på noget næring af en slags.. kan dog ikk helt afgøre det med min ringe viden, så hvis i kan gætte hvad det er så lytter jeg gerne. :gud:

Det var vidst det for denne gang :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu kan jeg ikke se det så tydeligt, på nederste billede.
Men det kunne godt tyde på det muligvis var noget overvanding, hvis du giver 200ml hver anden dag. Det tror jeg er lige en tand for meget.

Mht. gødning, så kan du da roligt starte småt ud med nogle små doser. Bare en lille smule. 1-2ml til 5L vand, eksempelvis.
De er vel ved at være et par uger gamle, ikke?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

overvanding? .. det sjovt.. for det er faktisk den store gamle plante man kan se det på.. og den føles tør i 4-5cm i toppen når jeg giver den vand..

virker underligt at det skulle være overvanding, når den suger så godt som den gør.. hmm..

derimod kunne jeg forstå hvis det var på de nye planter.. for jorden/lecaen har lagt meget kompact siden jeg ompottede dem, og derfor har jeg lige "mast" potterne lidt på siden.. for at brække lidt af jorden op, så der kan komme noget luft ned imellem de små sprækker..

men jo, de er ved at være 3 og 4 uger gamle efterhånden. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke give dig et svar på hvad det skyldes så. For det har jeg ikke erfaring nok til at bedømme ud fra den sparsomme info du har givet.

Anyway, fyr op for noget gødning. Det er ved at være på tide, du!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]