OBS: Jeg kan ikke sige nok gange, at det er farligt at arbejde med lightergas og sprit. Sørg for at der er godt ventileret der hvor du arbejder. Udendørs er optimalt, men hav som minimum gennemtræk og arbejd under emhætten.Jeg vil med glæde dele mine opskrifter på nol/olie med jer. Denne opskrift må deles, kopieres og spredes som en steppebrand hvis i får glæde af den
Nol/BHO:Du skal bruge:Honey Bee Extractor
Glas/porcelæns-skål i ok kvalitet
Større skål/fad du kan have den mindre i
Lightergas (ca. 1 dåse pr 25g)
Lille spartel/barberblad
Lille skruetrækker/knappenål
Kaffefiltre
Strips
Skunk/pot/trim (jo højere kvalitet jo bedre slutprodukt)
Det er klart nemmest med en Honey Bee Extractor som du kan få i din lokale headshop, eller ved at skrive "honey bee extractor" på google og købe det fra en online-headshop.
Kan du ikke skaffe sådan en, så kan du bruge en ½l colaflaske af plastik hvor du borer 4-5 små huller i låget og 1 hul i bunden af flasken der lige akkurat passer til en lightergas-dyse, så har du i store træk en hjemmelavet Honeybee Extractor. Jeg vil dog til enhver tid foretrække en rigtig honeybee extractor, jeg har ingen idé om hvor meget en plastikflaske kan holde til, og er altid bange for den vil sprænge. Det er dog ikke sket endnu, men better safe than sorry. Køb en honeybee extractor, den koster en hund. VIRKELIG pengene værd. Antager i resten af opskriften du har en Honeybee Extractor, men fremgangsmåden med colaflasken vil være den samme.
Fremgangsmåde:Jeg starter altid med at smide alt det skunk jeg skal bruge i en blender. Ja, der ryger en masse krystaller af på blenderen, men prøv at grind 100g skunk med en akrylgrinder. Det gør du kun én gang

Så fylder du din honeybee extractor op så meget du kan, og det er vigtigt at du presser skunken hårdt sammen dernede. Den er først fuld når du vitterligt ikke kan få mere skunk derned (bruger du colaflaske-metoden vil jeg anbefale at du presser det noget mindre, men dette er kun baseret ud fra plastikflaske-paranoia, den kan muligvis godt holde til det, men jeg giver ingen garantier på noget. Vær yderst forsigtig.)
Slut af med at dække hele hullet af med kaffefilter (jeg bruger altid 2 lag kaffefilter). Skru låget på igen eller sæt kaffefiltret godt fast med en strips, og så er du klar til at lave nol.
Du skal bruge ca. 1 dåse lightergas pr. opfyldning, og i en honeybee extractor kan der være ca. 20-30g. Jeg bruger en porcelæns skål der er ca ½ størrelse af en skotøjsæske til at omsamle nolen.
UNDER EMHÆTTEN NU!Stik dysen ind i hullet og tryk den helt ned (lol). Du skal selvfølgelig holde den lodret og med kaffefiltret nedad. Når der begynder at dryppe lightergas ud af bunden så letter du trykket, og trykker kun med ca 1/3 kraft. Det er meningen der skal være en rolig men lind strøm af lightergas der drypper ud af extractoren, det skal ikke bare fosse igennem. Det tager typisk 5-6-7 minutter pr. dåse. Når der ikke er mere lightergas i dåsen og extractoren ikke drypper længere, tømmer du den for frossent skunk og fylder den op igen. Brug aldrig det samme filter 2 gange. Repeat until done

Nu har du en skål fyldt med flydende lightergas og nol. Hæld kogende vand i en lidt større skål/fad end den du brugte til at omsamle nolen, og stil den mindre skål derned. Vær opmærksom på der ikke kommer vand ned til dit nol! Og gør nu det her under emhætten og VENT med at tænde jeres joints til i er færdige og har luftet ud.
Når der næsten ikke er mere lightergas tilbage og dit nol begynder at være tykt, så skal du nærmest "piske" dit nol med en lillebitte skruetrækker, knappenål eller lignende. Det du vil er at fjerne alle de bobler der kommer frem, så du trækker skruetrækkeren fra den ene ende af skålen til den anden med hurtige ryk, ligesom da man havde en blå tus og skulle farve en hel himmel i 2. klasse, samme princip

Hele skålen skal piskes. Alt efter hvornår du begynder at piske tager det 5-10-15 minutter. Bliv ved indtil der ikke er flere bobler, og lightergassen er fordampet.
Nu har du en tyk, gul masse som er EKSTREMT klistret og nedern at arbejde med! Lad VÆRE med at pil ved det her andet end med de instrumenter du SKAL bruge. Kommer der nol på noget, kommer det ikke af igen før det er slidt af. Det gælder også dine fingre.
Jeg bruger en lille spartel, ca 4cm bred, og skruetrækkeren fra før (ca 1.5mm bred). Start i et hjørne og skrab nolen af med spartlen af så mange omgange du føler for. Brug skruetrækkeren til at skrabe nolen ned i en lille beholder, f.eks. aluminiuemmet fra et fyrfadslys.
Nu kan du i princippet godt ryge det, men jeg venter altid et døgns tid mens det ligger i køleskabet pakket løst ind i husholdningsfilm. Hvis du har gjort det rigtigt har du nu en tyk, gullig/ravfarvet let gennemsigtig masse, som mest minder om harpiks (nok fordi det er harpiks) som du kan ryge. Jeg plejer at fryse den mængde ned jeg skal bruge i en lille ziplock-bag, og så banker den med bunden af et krus og ned i mixet. Det skal virkelig gå hurtigt, prøv det af og find ud af hvorfor

Du kan også lave det til wax ved at lade det stå et par dage ved stuetemperatur eller lidt over (helst i mørke), pakket meget løst ind. Du ender med et produkt der minder om tyk honning, men mindre klistret og mere fedtet. Prøv at gnid lidt mellem dine fingre, duften er fantastisk

Wax kan "gnides" ind i dit mix.
Håber nogle af jer vil prøve det af, virkelig en god måde at få højkvalitets produkt ud af et fejlslagent grow eller bare for at få noget lækkert ud af dit trim.
Det tog ca. 10 gange så lang tid som jeg havde forestillet mig at skrive denne guide, så olie-opskriften må vente hvis der er interesse

Go' ryger!