Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvad med at lave et scrog næste gang? Så kan du næsten dække hele bundarealet med topskud?

Junior medlem
Brugeravatar

Har du toppet planterne, hvis ja - hvor mange gange?

Medlem

Jeg har toppet/fimmet dem (alt efter hvordan det lige gik ;) ) en to-tre gange på dem hver. Tror den ene blev det to gange og den anden tre, da de groede lidt uens i højden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hvad med nol, var det ikke noget at lave af de sidste rester?
Det er ihvertfald noget der sparker røv :)

-John Rooney.

Medlem

Jo, jeg kunne virkelig godt tænke mig at lave nol engang, men jeg har ikke lige haft modet til at kaste mig over det endnu.

Jeg går lige nu og kæmper med en meget dårlig fornemmelse. Jeg har på fornemmelsen at mine planter denne gang er meget lidt potente. De er ikke særlig fedtede, og de lugter mere af vådt græs end af skunk. Min egen teori er at jeg er kommet til at stresse dem for meget i blomstringsfasen med lysforurening etc. Jeg tror også at jeg har trimmet dem for meget løbende, frem for at holde det til et par enkelte gange. Jeg tror også det har været med til at sætte dem lidt tilbage, så de måske ikke har haft ro nok til at modnes som de burde.

Hvis min mistanke viser sig at holde stik, så er der ikke andet for, end at komme op på hesten igen, få lystætnet skabet noget mere, og få så meget selvdisciplin at man ikke går og roder for meget med sine planter, bare fordi det er hyggeligt. Jeg vil måske endda overveje bare at køre nogle simple autoer fremover.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var sku da træls!
Af hvad man kan se på billederne, ser de fine ud..
Piller selv kun bladene af, når de er døde.
Håber det går alligevel, ellers er der til hash og nol.

Sender lige en nem nolopskrift i en pm, ved lejlighed :)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Det var sku da træls!
Af hvad man kan se på billederne, ser de fine ud..
Piller selv kun bladene af, når de er døde.
Håber det går alligevel, ellers er der til hash og nol.

Sender lige en nem nolopskrift i en pm, ved lejlighed :)

Du må også gerne poste opskriften så vi andre måske kan drage nytte af den :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den opskrift jeg har, er en anden mands og ved ikke om jeg må poste den her.
Hvis jeg har energi til det til sommer, så poster jeg min egen metode :)

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
nu er det jo ikke den store videnskab at lave nol, og bestemt ikke noget man bør holde hemmeligt hvis man har metoder der er bedre end andres. det er dårlig stil efter min mening. del da endelig. men ellers så søg på forum, der er massere af tråde der viser hvordan man laver udmærket nol, det er ikke den store kunst.

Junior medlem

OBS: Jeg kan ikke sige nok gange, at det er farligt at arbejde med lightergas og sprit. Sørg for at der er godt ventileret der hvor du arbejder. Udendørs er optimalt, men hav som minimum gennemtræk og arbejd under emhætten.

Jeg vil med glæde dele mine opskrifter på nol/olie med jer. Denne opskrift må deles, kopieres og spredes som en steppebrand hvis i får glæde af den :)

Nol/BHO:

Du skal bruge:
Honey Bee Extractor
Glas/porcelæns-skål i ok kvalitet
Større skål/fad du kan have den mindre i
Lightergas (ca. 1 dåse pr 25g)
Lille spartel/barberblad
Lille skruetrækker/knappenål
Kaffefiltre
Strips
Skunk/pot/trim (jo højere kvalitet jo bedre slutprodukt)

Det er klart nemmest med en Honey Bee Extractor som du kan få i din lokale headshop, eller ved at skrive "honey bee extractor" på google og købe det fra en online-headshop.
Kan du ikke skaffe sådan en, så kan du bruge en ½l colaflaske af plastik hvor du borer 4-5 små huller i låget og 1 hul i bunden af flasken der lige akkurat passer til en lightergas-dyse, så har du i store træk en hjemmelavet Honeybee Extractor. Jeg vil dog til enhver tid foretrække en rigtig honeybee extractor, jeg har ingen idé om hvor meget en plastikflaske kan holde til, og er altid bange for den vil sprænge. Det er dog ikke sket endnu, men better safe than sorry. Køb en honeybee extractor, den koster en hund. VIRKELIG pengene værd. Antager i resten af opskriften du har en Honeybee Extractor, men fremgangsmåden med colaflasken vil være den samme.

Fremgangsmåde:

Jeg starter altid med at smide alt det skunk jeg skal bruge i en blender. Ja, der ryger en masse krystaller af på blenderen, men prøv at grind 100g skunk med en akrylgrinder. Det gør du kun én gang ;)

Så fylder du din honeybee extractor op så meget du kan, og det er vigtigt at du presser skunken hårdt sammen dernede. Den er først fuld når du vitterligt ikke kan få mere skunk derned (bruger du colaflaske-metoden vil jeg anbefale at du presser det noget mindre, men dette er kun baseret ud fra plastikflaske-paranoia, den kan muligvis godt holde til det, men jeg giver ingen garantier på noget. Vær yderst forsigtig.)
Slut af med at dække hele hullet af med kaffefilter (jeg bruger altid 2 lag kaffefilter). Skru låget på igen eller sæt kaffefiltret godt fast med en strips, og så er du klar til at lave nol.

Du skal bruge ca. 1 dåse lightergas pr. opfyldning, og i en honeybee extractor kan der være ca. 20-30g. Jeg bruger en porcelæns skål der er ca ½ størrelse af en skotøjsæske til at omsamle nolen.
UNDER EMHÆTTEN NU!
Stik dysen ind i hullet og tryk den helt ned (lol). Du skal selvfølgelig holde den lodret og med kaffefiltret nedad. Når der begynder at dryppe lightergas ud af bunden så letter du trykket, og trykker kun med ca 1/3 kraft. Det er meningen der skal være en rolig men lind strøm af lightergas der drypper ud af extractoren, det skal ikke bare fosse igennem. Det tager typisk 5-6-7 minutter pr. dåse. Når der ikke er mere lightergas i dåsen og extractoren ikke drypper længere, tømmer du den for frossent skunk og fylder den op igen. Brug aldrig det samme filter 2 gange. Repeat until done ;)

Nu har du en skål fyldt med flydende lightergas og nol. Hæld kogende vand i en lidt større skål/fad end den du brugte til at omsamle nolen, og stil den mindre skål derned. Vær opmærksom på der ikke kommer vand ned til dit nol! Og gør nu det her under emhætten og VENT med at tænde jeres joints til i er færdige og har luftet ud.

Når der næsten ikke er mere lightergas tilbage og dit nol begynder at være tykt, så skal du nærmest "piske" dit nol med en lillebitte skruetrækker, knappenål eller lignende. Det du vil er at fjerne alle de bobler der kommer frem, så du trækker skruetrækkeren fra den ene ende af skålen til den anden med hurtige ryk, ligesom da man havde en blå tus og skulle farve en hel himmel i 2. klasse, samme princip ;) Hele skålen skal piskes. Alt efter hvornår du begynder at piske tager det 5-10-15 minutter. Bliv ved indtil der ikke er flere bobler, og lightergassen er fordampet.

Nu har du en tyk, gul masse som er EKSTREMT klistret og nedern at arbejde med! Lad VÆRE med at pil ved det her andet end med de instrumenter du SKAL bruge. Kommer der nol på noget, kommer det ikke af igen før det er slidt af. Det gælder også dine fingre.
Jeg bruger en lille spartel, ca 4cm bred, og skruetrækkeren fra før (ca 1.5mm bred). Start i et hjørne og skrab nolen af med spartlen af så mange omgange du føler for. Brug skruetrækkeren til at skrabe nolen ned i en lille beholder, f.eks. aluminiuemmet fra et fyrfadslys.

Nu kan du i princippet godt ryge det, men jeg venter altid et døgns tid mens det ligger i køleskabet pakket løst ind i husholdningsfilm. Hvis du har gjort det rigtigt har du nu en tyk, gullig/ravfarvet let gennemsigtig masse, som mest minder om harpiks (nok fordi det er harpiks) som du kan ryge. Jeg plejer at fryse den mængde ned jeg skal bruge i en lille ziplock-bag, og så banker den med bunden af et krus og ned i mixet. Det skal virkelig gå hurtigt, prøv det af og find ud af hvorfor :D

Du kan også lave det til wax ved at lade det stå et par dage ved stuetemperatur eller lidt over (helst i mørke), pakket meget løst ind. Du ender med et produkt der minder om tyk honning, men mindre klistret og mere fedtet. Prøv at gnid lidt mellem dine fingre, duften er fantastisk :) Wax kan "gnides" ind i dit mix.

Håber nogle af jer vil prøve det af, virkelig en god måde at få højkvalitets produkt ud af et fejlslagent grow eller bare for at få noget lækkert ud af dit trim.
Det tog ca. 10 gange så lang tid som jeg havde forestillet mig at skrive denne guide, så olie-opskriften må vente hvis der er interesse :)

Go' ryger!
:peace:

Medlem

Det der med lightergas og alt det fis der... Det bliver sgu sådan lidt for "den glade kemiker" for mig. Jeg har ellers aldrig hverken set eller prøvet nol før, men det har altid haft sådan lidt en mytisk aura omkring sig for mig.... Og det bliver det nok ved med. Den beskedne mængde trim som jeg får af mine 2 planter laver jeg sku bare et par stænger smør på. Hvem ved: Måske prøver jeg det en dag ved et helt fejlslagent grow.

Det er det her nu immervæk langt fra, nu hvor jeg har haft lejlighed til at prøve det. Det er ikke SUPER-potent, og jeg har stress i form af for meget trimning og for mange lyslækager som mistanke (Første gang var jo bare to autoer). Men det er stadig ok potent, og fem seks ugers curing på glas skal nok også få skabt en ok smag. Men øv.. Jeg synes slutproduktet i første høst var bedre. Det var samme strain (Nirvana Bubblelicious), bare som autoer.

Næste skridt bliver at plante 5 regulære Northern Lights og en enkelt feminiseret Bubblelicious og så prøve at lave nogle feminiserede frø lidt på kryds og tværs. Det går jeg igang med så snart jeg høster den sidste plante om et par uger.

Medlem

Nå.. Jeg vil gerne lige høre jeres råd igen. Min første høstede plante er ok potent, men den er sgu stadig lidt agtig på en måde i forhold til første høst (hvor det godt nok var autoer i samme sort). Jeg synes stadig slet ikke den var lige så klistret som sidst, og så synes jeg også at den var meget "behåret" denne gang. Der er rigtig mange brune hår, og det giver budsene sådan et lidt tørt, håret og luftigt præg. Oven i det tror jeg at de hang en dag for længe i skabet inden de kom på glas. Så det er sandt at sige måske lidt noget hø. (men ikk så det ikke kan ryges da :rocking: )

Anywho.... Jeg vil jo gerne gøre det mere optimal tmed den jeg mangler at høste, men omvendt så har jeg også aftalt med en ven at han kommer herover og hjælper med at høste den (bare for sjov og hyggens skyld). Det sker om 1½ uge. Jeg vil derfor høre hvad I synes om den timing i forhold til det I ser på billederne herunder. Jeg synes det er gået ret stærkt med hårene de sidste par dage og de første røde krystaller er begyndt at dukke op. Det er dog kun ganske få.

Men den er godt klistret med masser af krystaller lige nu. Og den er så tung at den ikke kan holde sig oprejst længere uden hjælp. Det dovne rad har vist stået op lænt sig op af væggen. Hvad siger I? Kan den tåle 1½ uge endnu, eller er det nu at det er chop-chop?

Den begyndte ret hurtigt at få gule blade efter den kom alene i skabet. Men den har heller ikke fået gødning i næsten to uger. Kan den stå 1½ uge endnu?:

Billede

Billede

Billede

Billede

Her er de 59 g fra den første plante som jeg synes er blevet meget tørre og "behåret" ift. mit første grow. Jeg har lige taget dem fra glas og smidt dem i en bøtte sammen med et hygrometer. Efter 30 min viser den 40% fugtighed. Hvis den ikke er kravlet over 55% i morgen, så er curings-processen stoppet, og det var så det. Så står jeg tilbage med 2. klasses skunk med tarvelig smag og hæderlig potens at best.. :(

Billede

Billede

PS) Den første plante gav 60g tørret bud. Jeg har den næste her mistænkt for måske at give 50% mere... I så fald ender jeg med 150 g tørret bud af 2 planter, andengangs amatørdyrkning i jord (med masser af fodfejl) uden specielle teknikker eller gødningsskemaer - Vel at mærke med en enkelt 250 w cfl uden sidebelysning eller noget.

Og så siger mange at CFL er ubrugeligt eller kun kan bruges til vegge? Men bare vent til jeg har forfinet mine evner og dyrker i et SoG eller ScroG. Mit erklærede mål er sgu at komme meget tæt på 1 gram per watt. :gud: :wink:

Senest rettet af Tjalde Smølf 30 jan 2014 23:04, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Ærgerligt du ikke syntes der er så meget knald på, du kan evt lave noget nol på noget af høsten som du kan booste effekten med.
Syntes ellers dit grow ser meget imponerende ud, med meget flotte tætte buds.

Junior medlem
Brugeravatar

Vil skyde på at du nok godt kan fortsætte med at flushe planten i en halv til hel uge mere, det gør intet at bladene bliver gule/brune og begynder at falde af.
Og hvis den har problemer med at stå op, så bare bind den op med nogle pinde og lidt snor :)

Men det er sku en fin høst i hvert fald, visuelt er der intet at komme efter med budsene - dog kan vi jo ikke smage, føle og lugte ;)
Men dit næste grow skal sku nok blive bedre, det er jo altid svært i starten når man lige skal have forfinet sit gødningsskema og generelt bare kende mere til tegnene planterne viser igennem growet :)

Moderator
Brugeravatar

Tror også fint du kan holde din aftale med din ven uden det går udn over røgen. Pas på med at have den lænet op af væggen, det kan skabe kondens og råd indet bud der rammer den koldere væg. Desuden hvis din første curring er slået fejl og det smager meget af klorofyl så prøv at watercurre noget af det. Det mister en del smag generelt, men det tager også den grønne smag fra klorofylet.

Medlem

Skod-fuck tis og bæ!

Efter en hel nat med et hygrometer i bøtten med buds, formåede fugtigheden ikke at kravle over 44%. Det skulle, så vidt jeg ved, betyde at planterne blev for tørre, at curingen er stoppet og ikke kan igangsættes igen. Smag, potens og smoothness er altså "as good as it gets" og jeg kan lige så godt stoppe ethvert forsøg på fortsat curing, hælde lortet på poser og sætte det til opbevaring i køleskabet.

Damn... nå den næste plante skal bare have verdens bedste curing! Basta... og til mit næste grow køber jeg sgu bare nogle Boveda 62

Medlem
Brugeravatar

Ingen personlig erfaring med de bovedaer, men så vidt jeg kan læse på nettet anbefales det vist ikke at bruge dem til langtids opbevaring. Måske skal du begynde curling lidt tidligere. Nogen anbefaler at komme en appelsinskal ned i krukken for at tilføre lidt fugt igen. Jeg har tidligere brugt watercuring, man mister meget smag Men undgår smagen af chlorofyl. Men modsat nogen anbefalinger syntes jeg stadig flushing er vigtigt ved watercuring.

Medlem

Så blev den sidste plante høstet. Den gav 80g tørret bud. Det blev altså til 140 g i alt fra to regulære Nirvana Bubblelicious under 250w. CFL. Jeg har nu gang i tre autoblomstrende bubblelicious som jeg vilbforsøge at lave mine egne feminiserede frø på. Det laver jeg naturligvis en log på. Det er vist lettere end man skulle tro, så hvorfor betale op mod 100 kr pr frø?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]