Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 15:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Det er de 2 i begge de bagerste hjørner så det passer med det er den højste og 3 højste.. Den 2 højste har intet..

Har prøvet at hæve lampen for at se hvad der sker ud af det, så må jeg holde øje og se hvordan det udvikler sig de næste par dage..

En ligge update på mit grow er at jeg tror jeg har fået herma'er desvære, sådan et par stykker.. Umidlbart ligner de damer men her og der hænger et par "boller". Men syns de var for små til at ku se det rigtigt..

Dedikeret medlem

er du sikker på det ikke er "calyxes" som de hedder på engelsk min kammerat troede hans var herma pga. dem første gang han dyrkede har kun prøvet 2 frø fra RQS. og de er begge blevet hunner :)

Medlem

er du sikker på det ikke er "calyxes" som de hedder på engelsk min kammerat troede hans var herma pga. dem første gang han dyrkede har kun prøvet 2 frø fra RQS. og de er begge blevet hunner :)

Det ligner ikke rigtig det, hvis jeg samligner med googlede billeder så ligner de hermaer nogen af dem desvære.. Men får lånt camera igen så jeg kan poste billeder for at være 100%..

Hvis det nu er hermaer som frygtet, er det så bare ud med planten eller kan man pille "bollerne" af og lade planten fortsætte? syns jeg har læst noget om det men meningerne er forskellige..
Jeg tænker hvis det ik gir noget eller er for risikabelt så er det måske ik det værd

Medlem

Så blev det tid til en update igen nu hvor jeg fik lokket min bror over med sit kamera..

Hvis vi starter med lidt billeder..

Her af hele grow room'et
BilledeBilledeBillede

Lidt af min White Widow Auto
BilledeBilledeBillede

Lidt tilfældig Amnesia Haze auto billeder
BilledeBilledeBillede
BilledeBillede
BilledeBilledeBillede

Jeg beklager hvis billederne ikke lige er så gode, klokken er over 1 og har lige været ude og skralde så er lidt træt heh..

Indtil nu har der ikke været andet end de få problemer som er nævnt tidligere, hvilket jeg synes er rigtig flot selvom der kun er gået lidt over en månedstid med grow'et nu..
Startede med 13 auto frø -> 2 frø kom aldrig op og der var 11 planter -> 3 planter var Hermafroditter og der er nu 8 flotte planter tilbage..

Da de 2 af planterne er plantet lidt senere end de andre og de ikke er så langt, så har jeg for sjov (ved godt man ikke gør på auto'er hvis det skal være rigtig) prøvet at Toppe en og FIM'e en. "Kun top". jeg tænkte det sku da lige prøves nu det alligevel går så godt hehe..

Noget andet jeg har leget med er at bruge "fan" bladene til at skubbe grenene med buds på ud fra planen så der kommer mere lys til, det vil i også kunne se på nogen af billederne.. Som jeg tænker det, jo mere lys til blomsterne, jo mere bud kommer der..

Hva synes i og tror i det kommer til at give ok høst det der "hvis i tør gi et bud"?

Junior medlem

Fedt du lægger op fortsæt endelig med det :)

Medlem

Fedt du lægger op fortsæt endelig med det :)

Self, vil gerne dokumentere så meget som muligt da det er mit første grow og så er det da dejligt at der bliver nydt godt af det.. Der skal nok komme mere om en uges tid eller 2 når der rigtig kan ses buds på planterne..

En lille update i dag kunne være at jeg har haft lidt overgødning i teltet, det har i hvert fald vist sig på et par af planterne med burns på et par af de store side blade.. Dog er det ik noget jeg tager mere alvorligt end jeg lige vander næste gang med rent vand da det er i begrænset omfang..
Umiddelbart vil jeg alligevel til at skære lidt ned på gødningen den sidste tid af blomstringen for at være helt sikker på at jeg får alt gødning ud af planterne til høst..
Til nu har jeg fulgt BioBizz anvisninger om gødnings blanding sådan næsten da, der er måske kommet et par ml. for meget i på det seneste..

Medlem

Så var der lige lidt friske billeder, der er godt gang i blomstringen og det dufter skønt.. Der har været en del gule blade og sådan som jeg har pillet af da de ik var til effekt.

Syns bare det vildt hvis der er gået 8 uger og i følge anvisningen så skal de ha 12 i total ihvertfald amnesia haze planterne. så kan de jo vokse en del endnu?

Teltet:
BilledeBilledeBillede

White Widow:
BilledeBilledeBillede

Amnesia Haze:
BilledeBilledeBilledeBillede

Medlem

Hvordan står det til med planterne?

Medlem

Det går frem, bladene bliver gule og falder af hvilket skulle være helt normalt og budsne er ved at blive fede..
Har desværre ikke cam pt. så ingen billeder.
Den ene er blevet utrolig stor i budsne, men den har dog ikke samme mængde tric..

Burde være inden for en måned de skal høstes, nogen muligvis tættere på end andre.. Syns det er svært at bedømme for de ser så lækre ud hhaha

Medlem

Har sat 3 af planterne i mørke de næste små 36-48 timer da de er færdige (måske lidt tidlig men ik meget, de næste får også længere og forskellige perioder) og så siges det at det skulle lave flere trichomes eller sådan noget med den mørke periode.
Har også stoppet vandingen af dem da jeg har en ide om at de så måske tørre hurtigere og mindre chance for mug, men er gætteri fra min side..

Det er sjovt at se planterne er så forskellige i både størrelse, buds og trichomes. De eneste to fællesnævnere er sortens navn og måden grenene er placeret på stammen..

Men så skal der snart høstes 3 planter, så nu mangler jeg bare lige at finde ud af hvordan jeg skal få lortet tørret haha..
- Har set et sted på youtube at nogen hænger det op i en papkasse, er det nok eller er der noget riski ved det?
- Hvad er det smarteste og nemmeste uden cash

tænker at bare en snor op på badeværelset kunne være en nem løsning, så skal man bare undvære bad et stykke tid :P

Junior medlem

Mine autoer tørrede jeg bare på øverste hylde i mit klædeskab ovenpå et par lag avispapir :) Virker fint og koster intet. Sørg for at skifte luften ud et par gange om dagen ved at vifte lidt derinde med hånden (eller er det bare mig :D )

Btw. pisse lækre planter dude :rocking:

Medlem

Tak for svar, troede her var blevet helt dødt :D

Jeg har fået lavet en papkasse som jeg har hængt dem i, papkassen har luftindtag i bunden og indsugnings slangen til selve teltet er koblet på i toppen af kassen.. På den måde har jeg sørget for konstant "udluftning" i kassen til tørring..

Det har meget lidt effekt på selve blomster teltet da jeg har lavet extra indsugningshul der til..

Medlem

jeg synes det er lige at overdrive med det der lys fra de er så små, næste gang bør du nok overveje at investere i noget lysstofrør, de bruger mindre strøm og er helt fint for planterne.
at bruge så mange watt på at vokse så bitte små planter ud er overkill IMO.

men de endte med at se nogenlunde fine ud.

Medlem

jeg synes det er lige at overdrive med det der lys fra de er så små, næste gang bør du nok overveje at investere i noget lysstofrør, de bruger mindre strøm og er helt fint for planterne.
at bruge så mange watt på at vokse så bitte små planter ud er overkill IMO.

men de endte med at se nogenlunde fine ud.

Næste projekt er også et vegrum så watt kan blive brugt mere fornuftigt, skulle bare ligge mig ud med noget jeg kunne bruge fra start til slut med rimeligt resultat.
Det er et løbende projekt og er gået som planlagt mere eller mindre heldigvis.

Medlem

Citat:
Næste projekt er også et vegrum så watt kan blive brugt mere fornuftigt, skulle bare ligge mig ud med noget jeg kunne bruge fra start til slut med rimeligt resultat.
Det er et løbende projekt og er gået som planlagt mere eller mindre heldigvis.

der kommer hele tiden nye tilføjelser ind i mellem.
det er en fed hobby. hyg dig med den ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]