Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke Jylland
vil jeg gøre :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja jeg har altså også hørt fra erfarende dyrkere at vind skal de have,
bare de står og rokker lidt er det fint, men det skal lige nævnes at det var store modbydelige
skunkplanter vi talte om her - det kommer vel an på hvor store buds planten laver og hvor meget.
og hvis man kan ane at uheldet er ved at ske, kan man jo give planten lidt støtte.

Ret mig hvis jeg snakker lort :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
hmm?? ved virkelig ikke mere.
mine Big Bud planter sidste år fik ikke vind og der kom da 500+ gram ud af dem pr. plante?

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Hmm.. Jeg er sq lidt lost lige nu, men kan det være fordi at det strain du brugte var avlet så det ikke rigtigt behøvede vind (dvs. lavede en stærk stængel om den så fik vind eller ej) ?

- Og lige et spørgsmål ved siden af, har hørt om en form for beskæring der gjorde at plante ville dele sig ud i 2-6 skud istedet for 1, hvad er det for noget, og er der nogen der gider forklare det :D ? (på forhånd tak <3)

Medlem
Brugeravatar

dcfonline.dk

Medlem
Brugeravatar

Den havde jeg sq lige overset derinde, mange tak :)

Medlem
Brugeravatar

så lidt.

Medlem
Brugeravatar

har kigget lidt på forskellige måder at beskære og på andre måder gøre noget ved ens plante (der skulle ændre på yieldet på en positiv måde) og stødte på super-cropping, søgte på det herinde, og fandt kun ud af at det var en ret svær metode at anvende, men for at være sikker, så bøjer man alle sidegrenene ned, og så tror de pludselig de er stammen og laver derfor et større bud, eller?

kunne godt tænke mig at høre mere om det, og andre's personlige erfaringer med det :)
(synes de ting jeg har fundet om det indtil videre har været enten ikke informative eller utrolig sløset)

Medlem
Brugeravatar

Hey Psy.

stødt ind i et problem, regner med at det er overgødning/næringsproblemer, men vil godt være sikker, derfor jeg poster :roll:

Billede

Billede

Billede

gætter på jeg bare skal give dem noget rent vand i et par dages tid, og så bare fortsætte med gødningen (dog trappet ned)

kan dog bare ikke forstå det, for de har kun fået brændenælle gødning og i en meget lav koncentrat, men i min iver har jeg nok givet dem for meget.
skriv lige hvad i mener, og hvad i ville gøre i mit sted, på forhånd tak :tnx:

Medlem
Brugeravatar

kan ikke lige se hvad det skylles. men hvordan har de ellers groet på brændenælle-vand.? er selv ved at lave noget.

håber da ikke det gør det ved planterne.?

Medlem
Brugeravatar

De har virkelig nydt de brændenæller :) men det er nok fordi at brændenælle vandet har ændret ph-værdien i jorden (pga for meget nitrogen eller sådan noget) så tror bare de skal have rent vand, men kunne være lækkert med noget erfaring ind over :D

Medlem
Brugeravatar

så man skal passe lidt på med det nællevand.?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Kan ikke se hvad der er galt?
Tror sku bare du skal tage det stille og roligt, du virker meget på passelig.
Det en plante - endnu bedre - det en ukrudsplante.
Noget af det mest sejlivede plante man kan komme i nærheden af.
Det eneste du skal passe på med er overgødning, og det der ligner ikke overgødning.
jeg plejer at gøde hver anden gang jeg vander - dvs hver anden gang JEG vander. det gør jeg ca hver 3-4 dag hvis det ikke regner.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvad er ikke ukrudt ?

Moderator
Brugeravatar

Hamp er ikke ukrudt.
Citat:
Det egentlige ukrudt er en forholdsvis kort række urteagtige planter, som erfaringsmæssigt følger med overalt, hvor jorden bliver dyrket. De udnytter den niche, der opstår, når vi afbryder den naturlige succession og forsøger at gennemtvinge, at jorden skal være dækket af en bestemt afgrøde. Ukrudtsarterne er pionerarter, som er tilpasset til at udnytte udækket, nøgen jord eller i hvert fald jord, som kun er sparsomt dækket af vegetation. De fleste ukrudtsplanter er faktisk særdeles succesfulde planter, da de på kort tid kan sprede og dække større arealer...

http://da.wikipedia.org/wiki/Ukrudt

Medlem

@BisMann - I det her tilfælde giver jeg ikke meget for Wikiens definition, den passer i al fald ikke overens med mine lærebøger. Ukrudt er et ret løst begreb, så vil mene der godt kan argumenteres for, at hamp er ukrudt. Men det er en smagssag.

Just my 10 cents

Moderator
Brugeravatar

@Biologen
Tjah, du har ret i at det er løst defineret. Hvad står der da i dine lærebøger omkring det? Vi kom aldrig ind på en nærmere definition af ukrudt under mit plantekursus. Jeg synes i hvert fald hamp passer dårligt under kategorien ukrudt, f.eks. dårlig spredningsevne, med vind spredes frøene sjællent ret langt fra fra den bestøvede plante, frøene er fordøjelig af de fleste dyr der spiser dem. Den eneste måde de reelt bliver spredt over større afstande er ved hjælp af postservices. Desuden kun en færdigmodning af frø per sæson.
Den eneste måde jeg anser hamp som ukrudt er dens evne til at overvokse andet omkringliggende veggetation.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Kan ikke se hvad der er galt?
Tror sku bare du skal tage det stille og roligt, du virker meget på passelig.
Det en plante - endnu bedre - det en ukrudsplante.
Noget af det mest sejlivede plante man kan komme i nærheden af.
Det eneste du skal passe på med er overgødning, og det der ligner ikke overgødning.
jeg plejer at gøde hver anden gang jeg vander - dvs hver anden gang JEG vander. det gør jeg ca hver 3-4 dag hvis det ikke regner.

Det der er galt er at de har fået nogle små hvide prikker, og nogle af de steder den har fået dem, har den fået små huller? hmm.. ved ikke om det bare mig der er en hønemor, men vil prøve at gøre som du foreslår :)

Medlem
Brugeravatar

billede fra dcf, en plante der har næringsproblemer:
Billede

og tror lidt det er det mine fejler, men ved ikke om jeg er ude at skide på det punkt?

Medlem
Brugeravatar

Så kommer der lige et update, med negativt og positivt nyt :)
og for at starte med det positive, så er den største plante lige sprunget ud som en hun!!:
Billede
(beklager for den dårlige kvalitet af billedet)

og så til det negative, ved ikke om det er gødning de mangler, eller overgødning, er lidt på bar bund her :( :

det her blad virker meget mørkegrønt, og helt spændstigt.
Billede

nogle af bladene har fået mærker som det her:
Billede
Billede

og den mindste af planterne er blevet meget lysegrøn og har fået nogle af de samme mærker:
Billede

forstår ikke hvad der sker, for har gødet som jeg plejer, og før har de kunne holde i en 5 dages tid uden gødning eller vand, skal jeg prøve at gøre doseringen af gødning højere eller hvad foreslår i ??

gøder med det her: http://www.substral.dk/Substral/Produkt ... ctID=PROD9 for er løbet tør for biobizz, kan det være fordi de er blevet vant til biobizz??

på forhånd tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]