magnum111 skrev:
hvorfor heck har du så mange planter i samme potte

hvis ikke det er mig der er helt galt på den ville jeg bestemt mene at de skal havde hver deres potte, for når de bliver størere kommer de til at vokse ind over hinanden også er der vel nogle af dem der ikke kan få lys også kan du heller ikke skille dem ad igen da røderne så er filtret sammen.

men nu er jeg heller ikke så erfaren selv, så er der en speciel grund til det eller hvad

Nope. Han er bare et kvaj. Forvent iøvrigt at blive flamet godt og grundigt for at komme med den konstruktive kritik han selv beder om
mini-møller: Du er i en lidt kneben situation. Flusher du, altså skyller jorden igennem med rent vand, bliver jorden for fugtig hvilket får planten til at gro en alt for lang stængel. Pottemuld er rigtig godt til at tilbageholde vand og planten er meget lang tid om at opbruge den mængde der er i pottten. Lader du den stå i den gødede jord, så bliver kimplantens vækst hæmmet, da den ikke kan optage vand og næringstoffer når de findes i en for høj koncentration. Mit råd må være at skylle jorden igennem og så sætte en blæser på som Potper siger. Planten begynder først at få en tykkere stængel når den ændrer sig fra den nuværende kimagtige stængel til en mere træagtig stængel omkring 3. bladpar. Til den tid vil blæseren stimulere planten til at gro en tykkere stængel, hvilket er en god ting.