Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
For satan da.. Satser på at drivhuset kommer mig til gode nu.. :) Men nu holder DMI jo ikke altid, hvad de lover og mange af frøene var knap nok spiret, da jeg plantede dem.. Mon ikke de så overlever? Vi må satse..

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Okay, var bange for at projektet var gået helt død :) Er selv i gang med et sygt guerilla-grow! Vi får frøene her i løbet af nogle dage og lige nu er vi igang med at bearbejde jorden. Jorden er rigtig lækker, og er en nyplantet skov, på tidligere mark, med ca. 2 meter høje træer. Jorden er rigtig lækker med masser af regnorme. Dog blander vi nogle lecakugler og noget prottmuld/så og prikle.muld i. Jeg er lidt usikker på om vi smider frøene dirkete i jorden, eller jeg skal spire dem derhjemme først :/ Men vejret for den kommende uge ser vildt lækker ud! Tror der bliver godt med varme i påsken :)
Fred ud!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Altid en god ide at forspire planterne hjemmefra, så de kan nå at danne lidt rodsystem, så har de har noget at stå imod med i det dansk blæsevejr ;)

Syntes dog du skal glemme tanken om at blande lecakugler i jorden.. det gir jo ikk rigtigt nogen mening.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Syntes dog du skal glemme tanken om at blande lecakugler i jorden.. det gir jo ikk rigtigt nogen mening.. :)

Jeg har ellers fået den opfattelse af, at lecakuglerne hjælper jorden med at holde på fugten? Hvorved mindre vanding så er krævet.. Eller er jeg helt gal på den :)

Cannabis entusiast

Moderator
Brugeravatar

Nope er du ikke, og det sørge også for iltlagring idét der er mange små huller i sådan en leca kugle, hvor både vand og ilt kan gemme sig.

Junior medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Nope er du ikke, og det sørge også for iltlagring idét der er mange små huller i sådan en leca kugle, hvor både vand og ilt kan gemme sig.

præcis, det var også de to årsager til at vi putter lerkuglerne i :) Problemet er bare at vi ikke bor hjemme og har røv-syge konservative forældre, der mener hash er et rusmiddel der skal forbydes, så vi kan ikke spire dem indendørs.

Derfor tænker jeg; kan man mon putte dem i potter også sætten dem udendørs i drivhus, eller hjemmelavet drivhus ? :D Og burde jeg bare holde min kæft og oprette min egen tråd istedet for at spamme Nikolajsens ? :)

Fred!

EDIT: Forresten, Hvad er erfaringerne med det minikap drivhus? Lyder som en virkelig fed idé :) Glæder mig til at høre fra Nikolajsen om det virker :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan hvertfald indtil videre godt anbefale det, men frøene er ikke engang kommet op af jorden endnu, så det er begrænset for, hvor meget jeg kan sige om det :) Men vi gav 80 kr for det i et af de større plantecentre, så når man tænker på at det er selvvandende vha. huller i potterne og en filtdug som er i kontant kontakt med pottebundende og en 3 L vand tank, så er det sgu udemærket :)

Men jeg giver lige en update, når der begynder at ske noget.. Regner med at komme op til spottet engang i weekenden, så det bliver spændende at se om kulden har taget livet af dem :s De 4 frø som jeg plantede i jorden, regner jeg godt nok ikke så meget med..

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
Jeg kan hvertfald indtil videre godt anbefale det, men frøene er ikke engang kommet op af jorden endnu, så det er begrænset for, hvor meget jeg kan sige om det :) Men vi gav 80 kr for det i et af de større plantecentre, så når man tænker på at det er selvvandende vha. huller i potterne og en filtdug som er i kontant kontakt med pottebundende og en 3 L vand tank, så er det sgu udemærket :)

Men jeg giver lige en update, når der begynder at ske noget.. Regner med at komme op til spottet engang i weekenden, så det bliver spændende at se om kulden har taget livet af dem :s De 4 frø som jeg plantede i jorden, regner jeg godt nok ikke så meget med..

Okay, 80kr. er jo ingenting. Men hvis jeg forstår det rigtigt så har i mini-drivhuset ude på spottet? :)

Jeg er ikke i tvivl om at vi også køber det der mini-drivhus, da vi som sagt ikke har mulighed for at spire derhjemme..
Regner med vi spire frøene i aften og hvis de er klar så putter vi dem i drivhuset søndag :) Vi skal nemlig til amsterdam søndag aften, også håber vi på de har spiret lidt til sidst i næste uge hvor vi skulle være hjemme igen :)
Hvor meget og hvor tit putter i vand den selvvandende bakke?

:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu spirrede jeg godt nok hjemmefra.. :) Bare et lag vådt køkkenrulle, hvor frøene smides ovenpå og derefter et nyt lag vådt køkkenrulle ovenpå.. Derefter ligges det i en ziplock pose, så det holder på fugten ;) Tror ikke at det skal fyldes op mere end en gang om ugen, men det er lidt svært at sige indtil videre, da det ikke har stået i så lang tid ;) Og ja, drivhuset står på spottet ;)

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
Nu spirrede jeg godt nok hjemmefra.. :) Bare et lag vådt køkkenrulle, hvor frøene smides ovenpå og derefter et nyt lag vådt køkkenrulle ovenpå.. Derefter ligges det i en ziplock pose, så det holder på fugten ;) Tror ikke at det skal fyldes op mere end en gang om ugen, men det er lidt svært at sige indtil videre, da det ikke har stået i så lang tid ;) Og ja, drivhuset står på spottet ;)

Okay dope! Vi har købte nogle frø på nette og nogle fra staden... tror vi tar 30/30 ;) Vi har nemlig også anskaffet os mini-drivhuset. Dog har vi også lavet jordbundsundersøgelse og det viser sig at jorden er ret sur. Den har nemlig en PH på 5, så vi købet noget dolmitkalk og blander i ;)

I morgen søndag gør vi det sidste færdig med spottet. Vi kører i bauhaus og køber lecakugler, dolmitkalk og "så og prikle muld" :) Og så kultiverer vi jorden og blander vores nyindkøbte ingredienser i jorden ;) Så spirer vi frøene i morgen med den medtode du foreslog, Nikolajsen :)

Peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder sgu fornuftigt :) Mig og en kammerat var oppe på spottet igår og der var desværre ikke nogen spirre at se. Jeg tager derop igen i morgen, så må vi se om der er sket noget.. Er der nogen som kan give et ca. estimat på, hvornår frøene plejer at poppe op af jorden? Nu varierer alderen på frøene godt nok, men sådan ca.? :)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis de er forspirret. 1-4 døgn.
Hvis ikk. 3-10 dage.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har nu selv oprettet et topic, som jeg håber du vil læse med i, så vi kan kommenterer på hinandens grows :)

Chrillodd & CO. 's GUERILLA GROW 2011

Peace-out

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chrillodd skrev:
Jeg har nu selv oprettet et topic, som jeg håber du vil læse med i, så vi kan kommenterer på hinandens grows :)

Chrillodd & CO. 's GUERILLA GROW 2011

Peace-out

Ser godt ud Chrilliodd :) Jeg skal skam nok holde øje med din tråd og så krydser jeg fingre for, at der er sket noget på vores eget spot, når jeg kommer derop i morgen :)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Update 18-04-2011

Så sker der endelig noget! :D

Billede

Billede

Disse to billeder viser et par Flatland Basic x Bubblechung, samt nogle Thyphoon x Royal Dane og Rocket Chunk som er blevet blandet sammen (D'oh)

Billede

Hvis jeg husker rigtigt (hvilket jeg sjældent gør), så er dette et par ak47 x thyphoon som også er poppet op :)

Selve drivhuset er også blevet flyttet ned på et mere åbent spot med mere sol, da DMI lover rigtig godt vejr, de kommende dage, så det skal udnyttes! 8)

Men det vigtigste af det hele, er at frøene overlevede de to nætters frost som de blev udsat for dagen efter de blev plantet ud.. Nu satser jeg på at der snart dukker nogle flere planter op ;)

Peace

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
Update 18-04-2011

Så sker der endelig noget! :D

Billede

Billede

Disse to billeder viser et par Flatland Basic x Bubblechung, samt nogle Thyphoon x Royal Dane og Rocket Chunk som er blevet blandet sammen (D'oh)

Billede

Hvis jeg husker rigtigt (hvilket jeg sjældent gør), så er dette et par ak47 x thyphoon som også er poppet op :)

Selve drivhuset er også blevet flyttet ned på et mere åbent spot med mere sol, da DMI lover rigtig godt vejr, de kommende dage, så det skal udnyttes! 8)

Men det vigtigste af det hele, er at frøene overlevede de to nætters frost som de blev udsat for dagen efter de blev plantet ud.. Nu satser jeg på at der snart dukker nogle flere planter op ;)

Peace

Ser virkelig godt ud :) lækker at se de allerede er kommet op af jorden ;) Vi har modtaget de sidste frø i dag, så vi spirer dem i aften og planter dem ud i minikap-drivhuset så snart de er begyndt at spire ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder godt Chrillodd, et godt råd så sørg for at jorden er ordentligt pakket i dit drivhus (følg brugsanvisningen lol), nogle af mine potter har været tæt på at falde sammen pga. for løst pakket jord.. :)

Mini-update 19-04-2011
Jeg var lige oppe og tjekke spottet idag og blev skam glædeligt overrasket, da jeg kunne tælle at 30 ud af 58 frø indtil videre er poppet op af jorden.. :D Men til min forbavselse, så jeg at mange af planterne allerede har skudt rod hele vejen ned igennem selve "potten" de står i.. Jo vist, er der kun ca. 4 - 5 cm jord, men stadig?
Skal det plantes ud hurtigst muligt, eller kan jeg godt trække den lidt? Rødderne har det dejligt fugtigt, mørkt og forholdsvis koldt, men der er selvfølgelig stadig chancen for at jeg kan komme til at beskadige rødderne ved berøring.. Plus at planterne jo knap nok først lige er poppet op af jorden.. Fik desværre ikke lige fanget et billede af det.. What to do?

Cannabis entusiast

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Planten starter ud med en lang nedadgående rod, for den vil tit være en fordel i naturen. Ligesom de kun vokser opdad i et enkelt skud uden sidegrene. Du kan sagtens holde dem i potterne et stykke tid endnu. Det er det vi allesammen gør.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forvent altid ca 10cm rod fra en nystartet plante..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Update 13-05-2011

Der har været lidt tryk på med eksamensopgaver og diverse kriser i familien på det sidste, hvilket er grunden til at der først kommer en update nu. For eftertiden, og især når vi kommer længere hen på sommeren, vil der helt klart komme flere updates. :)

Men ja, der har desværre ikke været nogle updates efter jeg har plantet planterne ud i små hvide engangskopper, så det vil jeg kort samle op på. Det begyndte jo lige pludseligt at brænde på med planterne i drivhuset. Mange af planterne havde lige pludselig et forholdvis stort rodnet, hvilket groede igennem kapilærmåtten som forsynede selve drivhuset med vand, fra den 3 L vandtank det stod oven på. Dette resulterede i at mange at planterne var sværre at skille fra kapilærmåtten under, hvilket gik ud over rodnettet og i den sidste ende kostede nogle af planterne livet, desværre. Men planterne blev som sagt plantet om i små hvide plastikkrus, hvilket de nød :) Dette var dog kun en midlertidig løsning, da vi følte at de ikke var klar til at komme i jorden endnu.

Her er lidt billeder som blev taget d. 26-04.2011

Hindukush:
Billede

Hindukush:
Billede

Overblik og det midlertidige setup:
Billede

Derudover blev der også gravet to alternative spots. Disse skal bruges til enkeltstående planter, da vi har en klar fornemmelse af at vi på et tidspunkt kommer til at stå med enkelte planter af hver sort. Derfor er de nemmere at holde styr på i et mindre bed.

Billede

Billede

13-05-2011

Nu er vi ved at være henne, hvor det bliver en del mere interessant :) Planterne blev d. 12. plantet om i potter og jord, så det burde gerne begynde at tage fart snart. De forskellige bed som jeg vidste billeder af tidligere, er blevet spædet op med blomsterjord, perlekalk og en minimal mængde gødning for at kickstarte planterne. Planterne som står i 10 L og 12 L spande, står i en blanding af 30% leca, 20% muldjord og 50% blomsterjord.

Nogle af planterne har tørstet en del igennem tiden, fordi vi simpelthen ikke har haft mulighed for at komme op på spottet, så sammenlagt med de planterne der kradsede af i starten og dem som aldrig spirrede, står vi nu tilbage med 30 planter som ser sunde og raske ud, hvilket vi også er tilfredse med :) Udover det har vi 4 stks i karantæne, så vi prøver at få lidt liv i, igen.

Men billeder siger, som sagt mere end tusinde ord. ;)

Thyphoon X Royal Dane, Rocket Chunk & Flatland Basic X Bubblechung - Disse frø blev i tidernes ved et uheld blandet sammen, hvilket er grunden til at de alle er blevet plantet i spande. Når de bliver ældre er planen at Thyphoon X Royal Danene bliver plantet i jorden, da de ville kunne udnytte den frie plads i jorden bedre :) De resterende bliver nok i spandene.

Billede

Ukendt:
Billede

Ukendt:
Billede

2 x UK08 - De kom desværre kun 2 stk op af jorden.
Billede

Fra venstre til højre: 2 x UK08, 3 x MAWC, 3 x AK47 x Thyphoon:
Billede

Dette billede bliver lidt svært at forklare, da de er plantet forskudt, men groft sagt står der, fra venstre til højre: 4 x Hindukush, 5 x Erdpurt x White Widow, 1 x Ak47 x Thyphoon og 1 x Flataffie.
Billede

Et fælledsbillede :) Spandene til højre er de blandede frø, som jeg tidligere var inde på.
Billede

Her er de små planter, som vi prøver at få pustet lidt liv i:
Billede

Billede

Billede

Det var vist alt for nu.. :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]