Update 13-05-2011Der har været lidt tryk på med eksamensopgaver og diverse kriser i familien på det sidste, hvilket er grunden til at der først kommer en update nu. For eftertiden, og især når vi kommer længere hen på sommeren, vil der helt klart komme flere updates.

Men ja, der har desværre ikke været nogle updates efter jeg har plantet planterne ud i små hvide engangskopper, så det vil jeg kort samle op på. Det begyndte jo lige pludseligt at brænde på med planterne i drivhuset. Mange af planterne havde lige pludselig et forholdvis stort rodnet, hvilket groede igennem kapilærmåtten som forsynede selve drivhuset med vand, fra den 3 L vandtank det stod oven på. Dette resulterede i at mange at planterne var sværre at skille fra kapilærmåtten under, hvilket gik ud over rodnettet og i den sidste ende kostede nogle af planterne livet, desværre. Men planterne blev som sagt plantet om i små hvide plastikkrus, hvilket de nød

Dette var dog kun en midlertidig løsning, da vi følte at de ikke var klar til at komme i jorden endnu.
Her er lidt billeder som blev taget d. 26-04.2011
Hindukush:

Hindukush:

Overblik og det midlertidige setup:

Derudover blev der også gravet to alternative spots. Disse skal bruges til enkeltstående planter, da vi har en klar fornemmelse af at vi på et tidspunkt kommer til at stå med enkelte planter af hver sort. Derfor er de nemmere at holde styr på i et mindre bed.

13-05-2011Nu er vi ved at være henne, hvor det bliver en del mere interessant

Planterne blev d. 12. plantet om i potter og jord, så det burde gerne begynde at tage fart snart. De forskellige bed som jeg vidste billeder af tidligere, er blevet spædet op med blomsterjord, perlekalk og en minimal mængde gødning for at kickstarte planterne. Planterne som står i 10 L og 12 L spande, står i en blanding af 30% leca, 20% muldjord og 50% blomsterjord.
Nogle af planterne har tørstet en del igennem tiden, fordi vi simpelthen ikke har haft mulighed for at komme op på spottet, så sammenlagt med de planterne der kradsede af i starten og dem som aldrig spirrede, står vi nu tilbage med 30 planter som ser sunde og raske ud, hvilket vi også er tilfredse med

Udover det har vi 4 stks i karantæne, så vi prøver at få lidt liv i, igen.
Men billeder siger, som sagt mere end tusinde ord.

Thyphoon X Royal Dane, Rocket Chunk & Flatland Basic X Bubblechung - Disse frø blev i tidernes ved et uheld blandet sammen, hvilket er grunden til at de alle er blevet plantet i spande. Når de bliver ældre er planen at Thyphoon X Royal Danene bliver plantet i jorden, da de ville kunne udnytte den frie plads i jorden bedre

De resterende bliver nok i spandene.

Ukendt:

Ukendt:

2 x UK08 - De kom desværre kun 2 stk op af jorden.

Fra venstre til højre: 2 x UK08, 3 x MAWC, 3 x AK47 x Thyphoon:

Dette billede bliver lidt svært at forklare, da de er plantet forskudt, men groft sagt står der, fra venstre til højre: 4 x Hindukush, 5 x Erdpurt x White Widow, 1 x Ak47 x Thyphoon og 1 x Flataffie.

Et fælledsbillede

Spandene til højre er de blandede frø, som jeg tidligere var inde på.

Her er de små planter, som vi prøver at få pustet lidt liv i:

Det var vist alt for nu..