Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

nedtur, havde ellers fået fortalt flere gange det var en hun
er det for sent at plante en ny?

Moderator
Brugeravatar

Nej du kan stadig nå det, men det bliver en mindre én :)

Medlem

lige et spørgsmål mere

kan jeg bruge den samme jord som denne her har stået i? eller kan det provoker planten til at blive en han, ved dette kan ske for andre slags planter som ikke er cannabis

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
ja det kan du godt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
Cozhi skrev:
ja det kan du godt

???????? særiøst? mener du at jorden kan genbruges? så bliver det da en meget lille plante hvis det overhovedet blir det.
en af grundene til cannabis vokser så hurtigt er fordi den har så massivt et rodnet og der skal være fri plads for at rødderne kan udvikle sig
så at genbruge jord vil jeg mene er en meget meget dårlig ide da du også kan overføre sygedomme ved at bruge det samme jord.

hvis ikke det her er rigtig forstået så må i meget gerne rette mig er bare 99% på at bruge det samme jord så ka du ligeså godt kyle dine frø ud på en græsplæne og håbe på de gror

Moderator
Brugeravatar

Ja, det kan man da. tager man fat ved det nederste af stammen, løfter rodknold og jord med op, og banker det imod noget, så løsnes det meste af jorden op og isoleres fra rødderne, evt. pille rodstykker fra bagefter og give det en sjat gødning, blande kompost i, eller på anden måde berige det med noget nærring hvis det er efter flush. Men du har da ret mht. sygdomme, svamp mm. men jorden er jo ikke ligefrem steril til at starte med.

Medlem
Brugeravatar

havde bare fået den opfattelse af... hmm mener nok det var Jorge Cervante's Ultimate grow dvd 1

men altså ellers er det jo ik værre end at gå ned i dit byggemarked og købe noget fint pottemuld til en 30-40 kroner

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
FeELg0oD skrev:
havde bare fået den opfattelse af... hmm mener nok det var Jorge Cervante's Ultimate grow dvd 1

men altså ellers er det jo ik værre end at gå ned i dit byggemarked og købe noget fint pottemuld til en 30-40 kroner

Som er sterilt?? Næppe. Der skal jo gerne være mikroorganismer i jorden. Og jeg tror sgu ikke der er nogen pottemulds firmaer, der varmer deres jord op til 80 grader, før de sælger den. Så med mindre du har haft besøg af skadedyr, der 'overvintre' i jorden, så kan du nemt genbruge pottemulden, hvis du beriger den igen.

Medlem
Brugeravatar

Grower skrev:

Som er sterilt?? Næppe. Der skal jo gerne være mikroorganismer i jorden. Og jeg tror sgu ikke der er nogen pottemulds firmaer, der varmer deres jord op til 80 grader, før de sælger den. Så med mindre du har haft besøg af skadedyr, der 'overvintre' i jorden, så kan du nemt genbruge pottemulden, hvis du beriger den igen.

sys den er lidt svær at svare på, men jeg havde forstået på den dvd/film at man ik skulle genbruge jorden (ka godt være det var mht soilless mix)

og nej jeg ved godt du ik for pottemuld til 30-40 som er "prefekt" til urten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]