Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 01:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Lugtgener
Dedikeret medlem

augustijn skrev:
velkommen til!
l.r. i vinduet er både sjovt og nemt!
og med hensyn til duften:
Ariaji skrev:
Jeg synes ikke lowrydere lugter hvis man bare lufter ud en gang om dagen. Slet ikke hvis værelset/stuen ellers er godt ventileret. Bare sørg for folk ikke kan se dem fra gaden:-)

dead on! :wink:

Kan man smide to lowrydere i en 10-liters potte da den er så lille og uden kunstig belysning?
Skal lige siges at ambitionsniveaut for dette grow bevidst er sat lavt, og umiddelbart har jeg heller ikke store planer om gødning og højst 6 små planter...

Er dette sagt af rygere eller ikke-rygere?
Jeg overvejer selv noget lignende med mine lowryderfrø, men det rum der evt. skal bruges, skal jeg også bruge som arbejdslokale og soveværelse, så jeg ønsker vitterligt ikke at der er lugtgener og naboerne er der jo også i opgangen...

Kunne dog være alt for rart at have nogle stiklinger så man slap for hannerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er altid en dårlig idé at plante flere planter i samme potte. Det er bl.a. et problem hvis en af dem går hen og bliver en han. Udover det kommer de til at kæmpe om pladsen og i det hele taget er det meget mere praktisk at have dem hver for sig så man evt. kan flytte rundt på dem hvis det skulle blive aktuelt.

Du kan i øvrigt ikke tage stiklinger af autoblomstrende sorter, så du må vælge noget andet hvis du vil ud over det problem med hanner - eller købe feminiserede frø.

Hvis du er bange for lugten så lad være med at plante dem eller lav et komplet setup med kulfilter.

Moderator
Brugeravatar

@Ayers Rock
Jeg synes nu også lowryder lugter, og uden kulfilter, så lugter det i hvert fald også i værelset op til.

Mht. at potte to i én 10 liter, så kan du jo bare opdele jorden i to, ved at sætte en plade med samme bredde som diameter/bredde/længde på potten. 5 liter jord til en lowryder, er ganske fint når det er i vindueskarmen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]