Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Forskellen på pot og skunk for mig er;

skunk = kun topskud trimmet rigtigt meget

pot = top skud der ikke er trimmet / kan både være med eller uden frø

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har manden flere gange bedt om at pot vs. skunk diskussionen ikke skal fortsætte i hans tråd, kunne I så i det mindste ikke være så venlige at lytte til ham?

Diskussionen har vi haft en del gange før og der er stor enighed i at skunk er et latterligt begreb der dækker over alt for mange individuelle definitioner.
Vi havde en tråd, som Dagny også nævnte, hvor BisMann, Xpert og jeg havde en diskussion omkring pot vs. skunk. Den kunne I jo tage et kig på, hvis I vil, og så eventuelt fortsætte debatten der. Konsensus var i hvert fald, at skunk er en elendig betegnelse.

Tråden kan findes her: "kush" ?

Kunne være rart hvis vi kunne slippe for mere off-topic og manden kunne få sin tråd tilbage på sporet.

For at give dig et bud på en sort, der ikke udfordrer definitionen af pot, så vil jeg, som så mange andre, også sige Royal Dane.
Fiks nogle frø fra dette år og gør dig klar til at dyrke en lækker, lækker hampeplante :)
Ellers hold øje med nogle frø fra en gut med aliaset F-farmer. Han har gang i noget ægte-godt avlsarbejde med Royal Dane.
Og hvis du tør udfordre dine forældres definition af skunk, så hold øje med hans andre frø. Han fortæller nemlig godt om, at han har stabiliseret og tilpasset white russian til at gro i det danske klima, med fantastisk og fyldigt udbytte.

God vind med ude-projektet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har besluttet mig for at købe Royal Dane som indica sort.

Og indtil videre interessere jeg mig for to Sativa sorter:

Kilimanjaro og Mama Thai

Moderator
Brugeravatar

@Jack von Hashluder
Dobbeltjek lige om de sativa sorter kan groes færdig i det danske klima, generelt er det noget sværre at gro (eksotiske) rene sativaer udendørs, end det er at gro indica-, indica dominerede-, og sativa dominerede sorter udendørs. Dels fordi de har lang blomstringstid (Mama Thai'en har 11 uger), men også fordi de ofte går i blomst ved et lavere antal lystimer, end andre sorter. Jeg ville klart anbefale dig at finde en sativa domineret hybrid i stedet for ren sativa, det vil du have langt mere held med.

@Ariaji
Ja F-farmer, har gang i nogle fede projektor, han har haft en white russian før, som også kunne dyrkes udendørs, som jeg var meget tilfreds med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann tak for info vidste ikke at rene sativaer var svære at gro i Danmark.

Må man egentlig bede om PM med info om i mit tilfælde F-Farmer? Kunne ikke finde ham med Google.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror jeg ender med Royal Dane og så prøver jeg DCFs Potmix (nogen der har erfaring med det der er vel nogen sativaer i, ellers tager jeg nogle nordsjællandske hvor man bliver lovet de er sativa og der får man 50 frø så har jeg til et par år.)

Moderator
Brugeravatar

F-farmer er bare en bruger på DCF der har gang i noget avlsarbejde med Royal Dane, og en udendørs version af White Russian. :)

Synes det lyder som en udemærket idé med potmix'et, så er du også nærmest sikker på at finde en vinder i blandt. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]