Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 14:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Ser godt ud :) .. hvor mange planter kan du dyrke på den plads? 2? .. glæder mig til at se den vokse.. hvad strain er det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Det er pure power plant. Jeg har ikke prøvet dette strain før, men har høje forventninger. Jeg regner med at jeg kan have tre planter, hvis jeg vender lampen 90° i horisontalt plan, og bruger dybden i rummet i stedet for bredden, som jeg gør nu. Hvis det giver mening.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det gir mening, men dybden er stadig ikk ret stor :/ .. du burde overveje at starte dine planter et andet sted, under noget mindre CFL lys.. (jeg ved at man kan købe 3x9watts i det blå spectrum for billige penge) .. og så bruge den minimale plads du har til blomstring-only .. altså når du her determineret om det er han eller hun køn :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvordan klare du problemet med lugten? syntes ikk jeg kan se en udsugning eller kulfilter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
så nu har han fået nye information og kan rådgive igen - LOL den med kulfiltret skulle lige med.. DU vil bare være dyrkeguru eller hvad...

personen har ikke brug for dedicated flowering til 3 planter - personen har ikke brug for 9watts (blå spektrum) er det 6400 kelvin du snakker om eller hvad er det? Du snakker virkelig godt nok som stormP da - andet sted at starte planterne - damn mand - du skal virkelig være glad for jeg ikke bare sviner dig til, som jeg nok havde gjort for en måneds tid siden. Du kommer med råd der stadigvæk er uden kompetence.

1 dybden ligner noget nær 30-40cm + pladsen fra "skab" til væg - 2 planter i det setup der kunne man sagtens få noget ud af - intet problem der.

2 Der mangler dog lidt vind - noget kulfilter (eventuelt en billig emhætte der fungerer ved at cirkulere lugtende luft igennem et kulfilter placeret over lampen, hvis der så kobles en lille flexslange på emhætten og så ud af lokalet, så der også udluftning i samme instans)

3 Som bismann siger så skal der helst være under 28 grader i skabet og om natten helst omkring de 15-16 stykker, da planten gror bedst på den måde.

4 Du kunne nøjes med 1 plante i det setup der, med en 200w cfl bliver det alligevel til en god høst på den, den skal bare vegge til den er noget større og eventuelt bindes ned sådan den får en "bredere" overflade at blomstre på - toppes skal den også - Helst FIM topning, da den på den måde yielder mere, hvis det gøres rigtig og den bliver vegget tilstrækkeligt derefter.

5 hvis der skulle tilsættes mere lys, hvis jeg montere 4 ufolamper - 2 på hver side af planten, så kan den blive højrer og ufolamper bruger 2 spektrums så det tilsammen bliver til ca 4500kelvin grader, dette giver et dualspektrum som kan bruges både til vegetativ og blomst - derved får du størrer yield, lys fra flere vinkler - det er en win/win situation og det er testet, det virker... Taler af egen erfaring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

få dig nu et liv.. det sørgeligt at se at du skal følge mig igennem samtlige tråde for så at kommentere negativt om alt hvad jeg foretager mig! .. tag dig sammen og få nogle andre hobbyér? .. der ingen der gider høre på dit "jeg ved alt om alt og jeg har ret om alt" lort..

vi nybegynnere må jo dele vores erfaringer på bedste vis.. så nytter det jo ikke noget at du kommer og overtrumfer os på alt hvad vi siger.. bare fordi dit setup måske virker or dig, er jo ikke ensbetydende med at vi alle har samme vilkår/lejlighed/plads/penge osv som dig..

at du gør dig selv bedre end alle os andre, skader jo kun dig selv i den sidste ende.. eller hvad?

vil være fedt hvis jeg kunne slippe for at skulle have fat i en admin, for at slippe af med dine kommentare til at hvad jeg siger.. så tak på forhånd..

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
hvordan klare du problemet med lugten? syntes ikk jeg kan se en udsugning eller kulfilter?

Child of Aum skrev:
1 dybden ligner noget nær 30-40cm + pladsen fra "skab" til væg - 2 planter i det setup der kunne man sagtens få noget ud af - intet problem der.

2 Der mangler dog lidt vind - noget kulfilter (eventuelt en billig emhætte der fungerer ved at cirkulere lugtende luft igennem et kulfilter placeret over lampen, hvis der så kobles en lille flexslange på emhætten og så ud af lokalet, så der også udluftning i samme instans).

Er det mit setup vi snakker om?
Hvis ja, er der svar her.

Lugten er ikke noget som helst problem, da setup'et står i et meget ventileret værelse.

CoA:
1. Præcis. Jeg regner med at trække rammen (det du kalder skabet) yderligere ud, så der er garanteret rigelig plads.
2.Samme svar som før, der er masser af luft herinde. Rigtig vind vil jeg til hver en tid foretrække, da det er gratis og ikke belaster miljøet.

:peace:

Moderator
Brugeravatar

@Child of Aum
Du vil da klart få større udbytte ved to planter end én, hvis ikke han bruger SOG eller SCROG, eller topper den helt sindssygt, men det vil så også betyde længere tids vegge.
Det er da også strømmæssigt smartere at bruge pærer i forskelligt spektrum til forskellige faser, i stedet for at kører dual spektrum med ufo eller lign. hele tiden. På den måde bruger pærene strømmen på at levere det spektrum planten skal bruge i gældte fase, det giver meget mere mening i min bog.

@Dagny
Du bliver nødt til at have noget lystæt for skabet i blomstringsperioden, i veggetationsperioden er det ikke helt så stort et problem, men hvis der kommer lys til i tide og utide i blomstringsperioden, så kan det trække blomstringen ud i en uendelighed, den bliver stresset af det, og den kan i værste fald blive tvekønnet af det, og således bestøve sig selv. Kulfilter er altså også en god idé, det mærker man rigtig i blomstringsperioden, hvor det for alvor begynder at lugte/dufte. Jeg ville nok anbefale at købe et telt, evt. dem der hedder homebox eller lign. Man kan bygge selv billigere, men synes det er godt givet ud for et lystæt og lufttæt setup med undtagelse af ind og udsugning.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
@Dagny
Du bliver nødt til at have noget lystæt for skabet i blomstringsperioden, i veggetationsperioden er det ikke helt så stort et problem, men hvis der kommer lys til i tide og utide i blomstringsperioden, så kan det trække blomstringen ud i en uendelighed, den bliver stresset af det, og den kan i værste fald blive tvekønnet af det, og således bestøve sig selv. Kulfilter er altså også en god idé, det mærker man rigtig i blomstringsperioden, hvor det for alvor begynder at lugte/dufte. Jeg ville nok anbefale at købe et telt, evt. dem der hedder homebox eller lign. Man kan bygge selv billigere, men synes det er godt givet ud for et lystæt og lufttæt setup med undtagelse af ind og udsugning.

Det er sødt af jer at komme med råd. Helt sikkert.

Jeg har groet flere grows før, så jeg har styr på, hvad man skal og ikke skal. Af samme grund har jeg et mørklægningsgardin til mit setup. Lugt er intet problem, heller ikke i blomstringsperioden.

Moderator
Brugeravatar

Alright, i rest my case then! :) Go fortsat grolyst!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mørklægnings-gardin? .. vil det sige et sort gardin? vil der ikke komme lys ind enten i toppen, hvor den er sat fast på (formodet) noget, eller under?

hvad har du givet for det? .. har selv bestilt noget af det der sort/hvide plast, men det ser ud til at forhandleren gerne vil tage mine penge, dog ikke sende mig produktet :( .. sååå... ku godt være jeg skulle overveje et alternativ som dig. :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg takker, og skal nok holde jer up to date :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

great.. glæder mig til at se resultatet :) .. spørg nok dumt, men ku du smide et billed op af dit setup MED mørklægningsgardinet monteret? .. er meget nysgerrig :)

Medlem
Brugeravatar

Det kan jeg godt, men der går lige en uge eller to..!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bismann: skrev også fimtopning og bindes ned - skulle nok have tilføjet ekstra vegge - topning af nye toppe - eller en anden type setup helt enig. Det med de ufo-pærer var til at sætte på siderne - samtidig beholde sit toplys - ufoerne kan slukkes når de ikke skal bruges - eller hvis planten ikke har den korrekte højde - men med ekstra lys fra siden - der sætter den altså noget tættere skud, dermed mere yield - har testet det - dog ikke med ufo - men med 110w cfl. Min planter skulle bindes op i loftet fordi grenene var ved at knække pga overvægt - mega-fede-buds. Det koster mere i strøm, men nu er det ikke et problem for mig - så derfor tænkte jeg ikke lige over mer prisen... dog vil jeg skide på de par kroner ekstra i strøm, der mere weed til mig og planterne bliver bare tykke af det... Har testet det på White Label Skunk#1 en Sensiseed Mexican Sativa x Sensiseed Skunk#1 x Ukendt Hollandslabel ICE samt noget en eller anden ukendt virkelig svær at dyrke indica - lugtede lidt af humle, smagte sødt. Men yielded var ekstremt - 2x110w 2700k CFL + 1x115w 2100K CFL som sidelys. 600w HPS GIB Extreme Flower Spectrum i toppen. Vegget under 2x110w 6400K CFL i en reflektor. Var så egentligt igang med at bygge om sådan jeg kunne få min 400w MH lampe ind som ekstra vegge i toppen og så bruge cfl'erne som sidelys i veggeskabet - for derefter bygge et nyt bloomskab - med 1x600w HPS + 1x400 Hps på skinne i en reflektor - sammen med de 3 Bloom spekret CFL og nogle ufos som ekstra sidelys... men det kom jeg sgu ikke vidre med, så er inaktiv for tiden, har været det i 4 måneder.

BTW Det var ikke pga manglende vind de knækkede - 3 ventilatorer i bloomrummet - gode tykke grene - rigtige tykke stammer. Rigtig god vind - elskede når planterne var ude af skabet da vi kørte croprotation (vi havde bygget et mørke kammer til dem som skulle i nightmode) man kunne sætte sig ind under hps'en, med 3 cfl omkring sig - lukke døren, og så bare lukke øjnene - forstille sig man sad udenfor på en eng og vupti - det føltes så real - lyset og vinden totalt nice midt i fucking december måned :=)

MaximumG: Jeg ser mig ikke bedre end alle andre - har jeg også skrevet til dig - det har du ikke læst - er ikke ude på at svine dig til - men det nytter ingen at du kommer med forkerte råd eller råd der er dårlige - hvis det ikke virker - så virker det ikke. Jeg startede min indendørs karriere med 2x115 cfl - en dual spectrum og en 6400k - købte en 115w 2100k 1½ måned efter - det er ca 5 år siden nu. Inden der har jeg ca 4 års udendørs efaring i inderlommen - men du kan tro jeg møder folk der er bedre end mig - folk der er langt bedre - hader sgu da at du kan antage jeg tror jeg ved mere end alle andre - går jeg overhovedet ikke og er i opfattelsen af.

I nybegyndere må - hvor man så kan høre at hende her ikke er nybegynder men en grower i tvivl, en grower som vil sine planter det bedste - en grower der ikke er for stolt til at bede om hjælp. Jeg har så sjældent bedt nogen om hjælp på et forum - søge maskinen giver som regl svar på alt - så det sjældent man skal spørge. Derfor det irriterer mig at du sidder og kommer med forkerte facts og dårlige råd - du sidder på et forum med en masse underfora's deriblandet et cannabisdyrkningsforum - som er fyldt med guldkorn og info om alt - det her er et setup spørgsmål - setuppet er specielt - sikker unikt - det virker - men groweren er åbenbart igang med at forbedre det og checker derfor sine egne ideer eller leder efter ideer på et forum. Du vil sagtens have kunne kommet med råd uden at have et eneste år på bagens som grower - du kunne bare have læst alt hvad der var at læse om cannabis - f.eks dette forum - så havde du haft en ekstrem teoretisk viden - deraf noget erfaring - det kunne du så både have brugt til egne formål og til at give råd til andre. Det eneste du ikke kan give råd til med setups når de er så unikke som dette - er forbedringer - du kan pointere mangler - men uden praktisk erfaring kan du ikke komme med andet end ideer - ideer som måske ikke virker - så istedet for at komme med ideer til andres setup - så check dem på dit eget - det er dig der sidder og gør dig klog på noget - ikke mig - jeg ved en del om det - men har set rigtig mange setups der yieldede langt mere end mine - har mødt growers der virkelig har haft erfaring - 40år+ erfaring - så nej - lad være med at påstå jeg tror jeg ved alt - jeg er ikke grøn længere - men jeg er heller ikke veteran... Men jeg ved sgu hvad jeg laver. Derfor jeg godt gider hjælpe andre.
Synes du skal tage og læse en masse om at growe - lade være med at bitche over at folk ved mere end dig og ja det var vist det.

PLUR

pis jeg er skæv, formulerer mig ad helvede til nogle steder - håber i kan bære over med mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Peace! God ryger..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Peace! God ryger..

Nemmerlig - no hard feelings her - god ryger der...
:joint: :joint: :joint: :joint: :joint: :joint: :joint: :joint: :joint: :joint:

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
great.. glæder mig til at se resultatet :) .. spørg nok dumt, men ku du smide et billed op af dit setup MED mørklægningsgardinet monteret? .. er meget nysgerrig :)

Jeps:
Billede

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
mørklægnings-gardin? .. vil det sige et sort gardin? vil der ikke komme lys ind enten i toppen, hvor den er sat fast på (formodet) noget, eller under?

hvad har du givet for det? .. har selv bestilt noget af det der sort/hvide plast, men det ser ud til at forhandleren gerne vil tage mine penge, dog ikke sende mig produktet :( .. sååå... ku godt være jeg skulle overveje et alternativ som dig. :)

Jeg har givet 66,50 Kr. for det, og selv syet det til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nå okay, nice :) .. syntes bare det svært at finde noget ordentligt som også er lystæt.. kan se at der trænger LIDT lys igennem, så i blomstringsperioden, skal man nok være sparesom når man tænder lys i værelse.. eventuelt brug grønt lys.. or? .. eller det er du måske ikk bekymret for?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]