Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Stonern skrev:
"Menge auf 100 liter Wasser", øverste boks til venstre i skemaet ;)

D'oh! Ja, der kan man bare se.

Medlem

Hej igen.

Jeg er kommet til at toppe to af de tre planter, før jeg læste, at det var dumt at gøre med autoblomstrende planter :(

Min ene plante ser sådan ud nu:
Billede

Har jeg dræbt den eller vil den bare blive sat en uges tid tilbage, eller hvad sker der? Den er godt 3½ uge gammel og har 4-5 bladsæt, og er ca. 30 cm høj (hvilket skulle være maks. for en LR?). Håber selvfølgelig ikke jeg har dummet mig for meget, men ellers lærer jeg jo af mine fejl :wink:

Jeg læste i guiden på dcfonline.dk at de bør toppes når de har 4 bladsæt, og jeg læste et andet sted at det kan gøres når som helst, bare planten har fået sit tredje bladsæt. Læste efterfølgende, efter jeg havde toppet, at det senest skal være en måned inden blomstring, og derfor går det jo ikke med en LR :(

Medlem

Du har helt sikkert ikke dræbt den ;) Men grunden til at man topper en plante er jo for at den skal udvikle flere sideskud, men da Lowryderen lever i så kort tid, når den som regel ikke at vinde noget på topningen. Men nu du har gjort det, kan du jo selv se forskellen på en toppet og en ikke-toppet plante :)

Udover det er planten på billedet, så vidt jeg kan se, en han... Vil du prøve at lave frø eller ?

Medlem

Jeg tænkte det nok, det ligner jo den har nosser.

Nej det havde jeg nu ikke tænkt mig (at lave frø). Hvordan bliver jeg sikker på at det er en han? Den vokser jo også mere end de andre, er det et han-symptom også? Hvornår bliver hannerne farlige?

Medlem

Hej igen drengene.

Skal lige bede om jeres hjælp til at afgøre om det er hanner eller hunner jeg har.

Den største (35+ cm nu) som Stonern antydede var en han, som ser ud til at have en masse store klunker:
Billede

Den næststørste på godt 25 cm:
Billede

Og den mindste på ca. 15 cm, som jeg selv tror og håber er en hun:
Billede
Billede

Bør jeg ikke bare kyle de to hanner ud (hvis der er to ;)) og så komme nogle nye frø i potterne?

Medlem

Ja, den første og den anden er helt sikker hanner mens den sidste er en hun.

Du får ikke noget af at ryge hannerne, så med mindre du vil lave frø på din hun (selvom det kan være at hunnen allerede er befrugtet, hannerne ser ud til at have været i blomst i et stykke tid), kan du roligt smide dem ud.

Moderator
Brugeravatar

Enig med Stonern.

Hanen bliver først "farlig" når pollensækkene (nosserne) åbner sig, og spreder pollen, som så bliver fanget af hunblomstens støvfangere.
Jeg synes endnu det er lidt for tidligt at bestemme køn på den 3., men de to første er 100 % hanner, og dem kan du sagtens smide ud, eller evt. lade den ene stå, og så evt. lave frø. Tror ikke du får et særligt stort udbytte hvis planterne står i vindueskarmen hele growet, havde selv en knap 1½ meter høj plante i vindueskarmen, og tror ikke den gav mere end 10 gram tørret topskud, og den var altså noget større end LR nogensinde bliver.

Medlem

Hej igen.

Havde ikke set at I havde svaret :)

Jeg har kylt hannerne ud, men der var et par pollensække der var åbne, så det kan godt være at hunnen er gravid. Hun var dog ikke så meget i blomst på det tidspunkt, og jeg ved ikke hvor meget pollen der stadig er i luften her - kan hun stadig nå at få nogle frø i sækken, som man siger? ;)

Så stor er hun blevet siden sidst (farverne snyder da solen skinner på bladene og jeg bruger blitz):

Billede

Og her kan man se pistillerne, så det er altså en hun:

Billede

Hvad kan jeg gøre i stedet for at have dem stående i vindueskarmen? Jeg bor på 44 m2 og har ikke så meget plads til gro-rum eller gro-telt.

Det skulle heller ikke være noget stort projekt, derfor faldt valget på Lowryders, da de var nemme og hurtige. Har ikke tænkt så meget på hvor meget jeg får ud af det, jeg ville bare se om jeg overhovedet kunne finde ud af at gro noget rygbart ;) Men hvis der er noget nemt jeg kan gøre for at få større yield, så er jeg da ikke bleg for at prøve det af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu det kun er en enkelt plante du har lige nu, så kan du jo købe dig en enkelt sparepære på omkring 2100 kelvin.
Den burde have det rette spektrum og give nok lys til din plante, uden at det bliver for dyrt eller tidskrævende :)

Nu havde du jo på det ene tidspunkt plads i skabet, så hvorfor ikke smide den derind igen når mørket begynder at melde sig og så lade den stå til solen står op igen?

Så får den meget mere lys. Og så vidt jeg ved, så er mere lys godt for udbyttet. Uanset om det er en autoflower'er eller ej :)

Men hæng mig ikke op på det her. Jeg står i præcis samme situation til dig og skal til at plante en stak lowryders for at se om jeg i det hele taget er skabt til at gro noget :)
Det er bare hvad jeg selv har skrabet sammen af information, indtil videre, i min oprustning til groverdenen.

Medlem

Hej, og tak for svaret.

Jeg har et 36W lysstofrør i mit køkken, som jeg bruger når jeg husker det. Det tror jeg er bedre end skabet, selv om der går masser af lys til spilde på at lyse rummet op også.

Jeg har plantet to mere, efter jeg smed hannerne ud, og de får lov at stå under den lampe om natten. Den ene har dog en sjov farve synes jeg, som man kan se på billedet her:

Billede

og den anden, som har en fin farve men er lidt mindre:

Billede

Og min hun på 5 uger ser nu sådan ud:

Billede

Og her kan man se hendes små blomster:

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige en sidekommentar:
Din 5 uger gamle hun er godt nok flot!
Jeg glæder mig godt nok som et lille barn til at gå i gang med at gro, så snart jeg er flyttet ind i min nye lejlighed :D

Medlem

Tak for det :)

Her er nogle dugfriske billeder:

Min hun og de to nye små:
Billede

Starten på nogle fine blomster:
Billede

Og topskuddet, som jeg håber bliver stort og saftigt 8)
Billede

Jeg begyndte at gøde med normal NPK gødning blandet med lidt af min Bloom gødning, og har vandet med det i halvanden uges tid. Hun ser ikke ud til at have fået hverken for meget eller for lidt af noget, synes jeg, så det er jo dejligt :D Stammen er ved at blive halvtyk, de øverste blade når op i 40 cm højde, og topskuddet er 35 cm højt. Jeg har læst at 30 cm skulle være maks for en LR, så det må være positivt.
Wish me luck.

EDIT: Jeg lagde nogle snore ned i de små potter fra starten, så jeg kunne omplante dem uden at ødelægge rødderne. Godt trick til andre der ikke har Jiffy-7's:
Billede

Medlem

Hey!

Ville bare lige høre, om nogen kan forklare hvorfor en af de to nye planter ser så lys ud omkring stilken/midten af planten?

Billede

Der er ikke brugt blitz så billedets farver passer meget godt. Jeg har ikke gødet endnu, kun brugt frisk pottemuld og vand.

Medlem

Og et spørgsmål mere, mens jeg venter på svar omkring farven på den lille; Hvornår tror I at min store hun skal høstes? Den ser sådan ud i dag:

Billede

Medlem

Ingen svar?

Moderator
Brugeravatar

Den lille:
Ligner umiddelbart varmestress, men det er nu rimeligt normalt at det øverste skud er lidt lysegrønt, skal nok gå over med tiden.

Den anden:
Går noget tid endnu, det der er typisk start-blomstring. Lowryder skal have en ~60 dage i blomst, så kan du bare trække den tid den har været i blomst fra, og så har du et kvalificeret gæt.

Medlem

60 dage i blomst? Jeg troede den skulle være klar på 60 dage i alt? Fra frø til høst? Men så er det jo godt jeg har den her billeddagbog så jeg kan se hvornår den gik i blomst.

Jeg tænker nemlig på, at jeg skal på Roskilde her om en uge, og skal have den passet eller arrangeret et eller andet imens. Hvis den skulle høstes umiddelbart efter Roskilde, ville jeg bare vande den inden jeg tog af sted, komme lidt vand i underskålen og høste når jeg kom hjem efter 7 dage. Så ville den være tørret lidt ud, og klar til at hænge op.

Men der går åbenbart lidt længere tid før jeg kan høste. Hvor mange dage tror I, jeg kan være væk fra planten ad gangen? Hvis jeg laver det nummer som jeg beskrev før, hvor mange dage kan den så køre på det? Jeg vander normalt hver 5. dag og den ser ikke så tørstig ud når jeg vander. Det er 4,5 L potter.

De to små planter tror jeg at jeg får min bror til at passe, han har et fint groskab de kan stå i. Men den store ved jeg ikke helt? Der er vist også noget med, at man ikke skal flytte for meget på planterne, specielt hvis de er i blomst?

Har også tænkt på at ofre en halv dag på at tage hjem og få et ordentlig bad og diverse, og så vande planterne der. Men kan det undgåes er det bedst :)

Hvad skal jeg gøre mht. Roskilde og de tre planter? :)

Et opdateret billede:
Billede

Medlem

Jeg læste lige dette på en hjemmeside der sælger Lowryder frø:

The Flowering Time Average

Outdoors: ripens in approximately 60 days – This is subsequent to the sowing of the seeds.

Indoors: 40 up to 45 days – This is following a seedling stage of 15 up to 20 days.

Så da mine frø kom i jorden den 3. maj, må de vel være klar efter disse ~60 dage - 8 uger, som vil være i starten af juli?

og så studsede jeg over dette:

Its Average Height

The average height of Lowryders is approximately 12 inches. Its minimum height would be approximately 5 inches while its maximum height would be 16 inches. Thus, this will really depend on the lighting and regarded slight phenotype variants.

Hun måler lige nu 45 cm fra jord til topskud, og de øverste blade rækker over 50 cm op. Så den har åbenbart fået mere lys end jeg troede den ville få; havde regnet med en plante på max 30 cm når den står hvor den står. Så det er jeg sgu glad for :D

Medlem

Jeg har flere spørgsmål!!

Der står på den samme side:

As a general rule, you need to treat these Lowryders similar to seedlings in the initial 2 up to 3 week time frame. Subsequent to this, you can shift to the so-called “light bloom program”. During the initial 2 weeks, you can feed them with a type of transplanting/seeding formula. After this, you can switch and use an N-P-K 1-2-1 or 5-10-5 ratio of bloom fertilizer. You can give this weekly during weeks 3 up to 6. For week 7, you only need to feed it with water that is pH-balanced.

Vil det så sige, at jeg faktisk skal stoppe helt med at komme gødning i vandet til hunnen nu? Det virker bare som så tidligt IMO. Den har fået gødning like 4 gange nu?

Moderator
Brugeravatar

Hvis du har mulighed for at lave et dryppesystem af en slags, kunne det være en mulighed, ellers ville det være bedre hvis du havde nogen til at se til den.

Arh ja, min fejl mht. blomstringen og de 60 dage, men producenterne pynter altid på det blomstringstiden (mindre end den egentlig er). Mit umiddelbare bud vil være at den har en 3-4 uger endnu i hvert fald.

Ikke for at pille smilet af, men at den er højere end forventet er nok nærmere et resultat af plantens stræk efter lyset (altså manglende lys), og evt. phenotype.

Altså man stopper med at gøde planten en uge eller to forinden høst, og i stedet bruge rent vand, for at få gødningsmagen ud af planterne, men vil mene du godt kan vente med at "flushe", som det kaldes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]