Jeg er lidt overvældet over hvor høje mine drivhusplanter er blevet.
De blev beskåret af helvede til, kun tre planter ud af de 27, delte sig pænt i to stammer, resten gik bare i stå i over en uge, og kom op med kvarte blade.
Nu virker de alt for lange og topheavy til at kunne holde balancen i længden, så jeg skal vel i gang med at binde det hele op....
Jeg har måtte efterfylde groblanding to gange. Jeg har brugt 150 L jord, 100 L leca og 100 L sand.
Indtil nu har de fået standard Substral drivhusgødning i 3X anbefalet dosis, og det har passet med den dunk jeg købte til 30,-
Nu får de så den næste måned en dunk blomstringsgødning til samme pris.
"problemet" er manglene hanner...?? Jeg har fundet EN eneste, som jeg ikke engang er sikker på...
Jeg fandt en lille kugle, og isolerede planten, men en uge senere var der stadig kun den ene lille knappenålsstore kugle. jeg pillede den af, og der var støv i den. Planten har stadig ikke fået flere.
Alle andre planter har støvfangere...
Ah well, jeg krydser vel bare fingre..

De nye indendørsplanter derimod, er vist ikke i fare for at blive for spinkle. De fleste har nu 4 eller 5 bladsæt, men er i nogen tilfælde lavere end mine udendørsplanter var under det nederste bladsæt... Det bliver vist lidt mere heftigt med indendørs white widow end udendørs med early girl og venner.

Lysrammen kan slet ikke nå så langt ned. Billedet er et par dage gammelt, planterne rør armaturerne nu, og jeg har pillet beskyttelsesglasset af.
Gødningmæssigt fortsætter jeg bare som udendørs, og det samme med groblandingen.
Alt i alt går det vel over forventning...