Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 22:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
Medlem

Det har kostet cirka 5000 alt i alt, men det kan dog gøres meget billigere :)

Er der nogen der ved om det gør en forskel at have blæseren til at stå tændt inde i teltet, imens de tørrer?

frisk luft er fint, men ikke direkte på planterne da det kan forårsage for hurtig tørring. hvilket gør at meget af det klorofyl der er på planten det bliver på. hvilket smager skidt.

hvad skal krukkerne inde i køleskabet for? de bliver vel bare fugtige igen. medmindre det er helt tæt.
men husk jo længere de tørrer jo bedre smager de, ned i krukken med dem med noget fugtabsorberende, så der ikke skabes kondens som fører til råd, put dem i et mørkt sted og ved stuetemp.
(Prøv at eksperimenter med små 5 gram, som du tørrer i en krukke i 1,5 måned eller mere.)
jeg har prøvet at tørre to cannabis planter som smagte meget meget ens idet man røg dem efter 14 dages tørring.
men buds fra samme planter, 2 måneder senere, smagte meget meget forskelligt, men det var en god oplevelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Virkeligt godt lavet Drengerøven, lækker tråd og gode updates der kommer.
Du har smidt penge i det, men det er satme også et lækkert resultat der er kommet ud af det!

Håber der kommer en update når de er færdige med at tørrer, så vi kan hører hvordan resultatet er blevet! :D

Medlem

14/11:

Beklager jeg ikke lige har fået svaret dig samler. Men vedrørende køleskabsdebatten, så må jeg nok indrømme jeg ikke er helt sikker på hvad det gjorde. Det var et råd jeg fik af en garvet dyrker, som har hjulpet mig med et par småting igennem forløbet. Men det er noget med at den kolde luft komprimerer skuddene så de bliver mere kompakte (hæng mig ikke op på det). Glassene er dog lufttætte, så fugt skulle ikke blive et problem. Men nu forsøger jeg mig med to glas i køleskabet, og så det sidste i tøjskabet, for at se om det har noget at sige.

Tak for de pæne ord, Hashmads! Og nu til billederne:

Billede
Billede

Der kom 150 gram ud af det, og det er jeg egentligt meget godt tilfreds med i betragtning af at det var et førstegangsprojekt.

I får en smagsvurdering om to uger, når de har fået en tørreperiode på en måned.

- Drengerøven

Junior medlem
Brugeravatar

Ser sku rigtigt fint ud, flotte buds der er kommet ud af det - dog ser det ikke ud til at der er kommet så mange store cola's ud af det. Er det dem der ligger i glasset til højre eller har du klippet dem alle op til små buds?

Hvis jeg må komme med et forslag til dit næste grow, så ville jeg ikke plante så mange planter ud igen.
Hvis du køber feminized frø, så burde det være nok med 2 - 3 planter og du burde få lige så meget røg eller mere ud af det, som de ni du har høstet nu.
Når teltet de står i nu, ikke er så stort, så kommer der ikke nok lys ned til de nederste dele af planterne pga. fan leavesene, som blokere.

Som du kan se ved denne dude her, så har han plantet et forskelligt antal planter i 2 forskellige rum med samme setup - dog er det to forskellige slags planter, men alligevel er der næsten kommet det samme antal gram ud af det.

Det er bare et forslag + så har du jo flere frø til flere grows! :)

Moderator
Brugeravatar

Ser godt ud, tillykke med høsten! Det kan du godt være tilfreds med. Fugten kommer jo indefra så på den måde hjælper det jo ikke at de er luftætte. Husk at luft ud i glassene. Hvis de tidligt er kommet på glas, kan det være en god ide at tage skudende ud af glasset ved udluftning. Det giver også lige mulighed for at tjekke dem efter for evt. begyndende råd/mug.

Medlem

lorte ide din ven har givet dig med at putte det i køleskabet.

læs drying and curing i jorge cervantes bog om marijuanna horticulture.

ellers så slå "curing marijuanna" op et sted på nettet.
hvis krukkerne indvendigt fyldes op med kondens kan du frygte at mange af dine buds får råd hvis ikke du ordner det.
kondensen drypper tilbage til nogen af topskudende, og de topskud bliver gennemvæddet og rådner på et tidspunkt.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tænkte på hvad du har gjort med udluftning Drengerøven?
Har du ikke haft noget eller har du haft sat kulfilter til, hvis ja - hvor leder du så luften ud henne?

Medlem

Jeg tror i har ret med hensyn til køleskabsideen, så har pillet dem ud igen, og smidt det ind i tøjskabet til den anden.

HashMads: Der har været sat et kulfilter til, og da teltet står meget tæt på et vindue, fører jeg da bare hen imod det da det næsten har stået på klem hele tiden.

Junior medlem
Brugeravatar

HashMads: Der har været sat et kulfilter til, og da teltet står meget tæt på et vindue, fører jeg da bare hen imod det da det næsten har stået på klem hele tiden.

Og det har ikke været sådan at man har kunne lugte det på nogen måde?
Altså luften der kommer ud fra kulfilteret har ingen lugt eller :D ?

Medlem

Kulfilteret har taget langt det meste af lugten, men de sidste par uger i blomstringsfasen kunne man da godt lugte det en smule. Bare sørg for at få luftet godt ud i rummet du har det i, og så er det ikke noget problem. Kommer selvfølgelig også an på hvor kraftigt et kulfilter du har, samt hvor mange planter du er i gang med.

Junior medlem
Brugeravatar

Kulfilteret har taget langt det meste af lugten, men de sidste par uger i blomstringsfasen kunne man da godt lugte det en smule. Bare sørg for at få luftet godt ud i rummet du har det i, og så er det ikke noget problem. Kommer selvfølgelig også an på hvor kraftigt et kulfilter du har, samt hvor mange planter du er i gang med.

Lyder sku godt! :D

Junior medlem
Brugeravatar

Får vi snart en ryge-rapport :D ?

Medlem
Brugeravatar

Får vi snart en ryge-rapport :D ?

Får vi snart lov at smage :wink:

Ser imponerende godt ud af en første høst :rocking: Prima Buds :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]