Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

okay, mit spot med mit første grow, er slået fejl. Kun 2 planter har vist sig over jorden, og de virker døende og er stadig i kim fase og har været det i 4 døgn... Nu er mit spørgsmål er det forsent at starte et nyt forsøg hvor jeg køber 20 frø fra Christiania og starter dem indendørs til de titter over jorden, i engangs papkrus med små huller og pottemuld, og ligeså snart de gør det, så så dem (stadig i kopperne) udendørs i 70/30 pottemuld og alm. jord i et opgravet arial på 10x10 meter. så der bliver en halv kvadratmeter per plante i et gorilla grow? dybden hvori der vil ligge 70/30 ca. 50-60 cm? ville det her fungere? og er det for sent at lave et nyt forsøg? det kan først blive sat i gang i løbet af næste uge.

ps. er der noget jeg kan gøre for at redde det andet grow? måske grave alt op i tørver der lige akkurat er dybere end hvor dybt vi lagde frøene, vende dem om, og rive alt jorden løst med lidt sand og en rive, vande det og håbe der sker noget med de frø der ikke har vist sig?

mvh. Zektos

Junior medlem

det er ikke for sent og starte igen :) prøv og ha dem inde til de har ca 2/5 blad sæt så er de lidt stærkere og brude kunne overleve

Medlem

jeg skal 1 uge på ferie fra d. 11, og jeg kan jo ikke passe dem i den uge. Skal jeg vente til d. 18 med at begynde eller bliver det for sent?!

Medlem

forresten, skal jeg forspire eller kan jeg springe det led over og bare putte frøene i fugtig pottemuld (1 cm dybde) i papkrus og sætte dem i et skab med en lampe til de titter op af jorden (kigger en gang om dagen ca. samme tidspunkt) og så smide dem udendørs?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
du kan sagtens springe forspiringen over men jeg synes det er lidt træls at bruge jord, potter, plads os.v på planter der ikke kommer op af jorden, det er ingen garanti at de gør det fordi du har set dem spire under en forspiring men chancen er da større. pst... og af en eller anden grund bilder jeg mig ind at de planter der spirre hurtigst og har mest vækst skal i de "bedste potter" jeg har af de små potter, selv om det ofte viser sig ikke at have nogen betydning senere hen for planten - at den voksede hurtigt i starten det er lidt hip som hap eller hvad man nu siger - i hvert fald efter min egen erfaring ' men det kæler for min ocd :D

Medlem

haha! dagens griner! og gode råd tak, hvad med datoen? er det muligt først at gå i gang midt maj? selvom de skal ud og stå? 8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
pst... og af en eller anden grund bilder jeg mig ind at de planter der spirre hurtigst og har mest vækst skal i de "bedste potter" jeg har af de små potter, selv om det ofte viser sig ikke at have nogen betydning senere hen for planten - at den voksede hurtigt i starten det er lidt hip som hap eller hvad man nu siger - i hvert fald efter min egen erfaring ' men det kæler for min ocd :D

Det har jeg også gået og troet, men jeg er kommet til den konklusion at dem, der skyder hurtigst opad oftest er hanner.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Ingen af jer der har nogen comment til datoen? jeg vil rigtig gerne havde svar! ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har engang bredsået flere tusind frø på 2 kvadrat meter den 21 juni.
Der kom måske 2-300 op og blev en meter høje. I toppen var der et skud og det gav vel 150-200 gram.
Var rimeligt skæv længe af høsten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
pst... og af en eller anden grund bilder jeg mig ind at de planter der spirre hurtigst og har mest vækst skal i de "bedste potter" jeg har af de små potter, selv om det ofte viser sig ikke at have nogen betydning senere hen for planten - at den voksede hurtigt i starten det er lidt hip som hap eller hvad man nu siger - i hvert fald efter min egen erfaring ' men det kæler for min ocd :D

Det har jeg også gået og troet, men jeg er kommet til den konklusion at dem, der skyder hurtigst opad oftest er hanner.

det har jeg også fået at vide da de vil hurtigere op over hunnerne og sprede deres poln - men i det grow jeg køre nu har alle de hurtigt voksende været hunner, fik også 9 ud af 10 deromkring der blev hunner så det har nok mere noget med det at gøre

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Djævleøen ;).
Kunne også godt tænke mig en Deadline på hvornår man sidst kan komme igang .. Med Sorter som ikk er Auto Self ..
:roll:

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

Medlem

jeg vil også havde noget info, ikke en lille hyggesnak om alt muligt andet

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
^^
Der kom måske 2-300 op og blev en meter høje. I toppen var der et skud og det gav vel 150-200 gram.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^^

Zektos.
Svaret er her- 21 juni er absolut sidste udkald for ikke auto. De gav jo trods alt en joint per plante.
Midt maj slut maj er fint til en stor høst, så det er ikke forment.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

forresten, skal jeg forspire eller kan jeg springe det led over og bare putte frøene i fugtig pottemuld (1 cm dybde) i papkrus og sætte dem i et skab med en lampe til de titter op af jorden (kigger en gang om dagen ca. samme tidspunkt) og så smide dem udendørs?

Det der er gået galt er at du har puttet frøet/spiren i pottemuld.Du skal bruge gødet så og priklemuld .
Når de har fyldt den lille potte ud kan de snildt klare den gødede pottemuld.

Edit-Kan ikke rette på min mobil.
Jeg mener ugødet så og priklemuld.

Senest rettet af Psykofreak 05 maj 2013 16:27, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

jeg propper nu også bare min direkte i pottemuld og der er da kommet 14 ud af 15 op... jeg ved ikke om det bare er rema der slacker med gødningen men skulle jeg nu ikke mene ;)

Moderator
Brugeravatar

Pottemuld er som regel fint at spirer i, men selvfølgelig variere gødningsmængden og det kan være ujævnt fordelt, så med så og prikkemuld er man på mere sikker grund ift. nuteburn på stiklinger. Nogle sorter er også bare mere følsomme overfor over gødning.

Medlem

Super der kom en masse gode svar, tak tak :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zektos- Det kan godt være at nogen får deres frø til at spire i gødet pottemuld, men den pottemuld du har brugt er sikkert nok for gødet.
Køb noget "Så og priklemuld" så du er på den sikre side.

Medlem

skal det hedde "Så og priklemuld" ? og forresten, det nye spot jeg har fundet er genialt, kan ikke finde et eneste problem ved spottet eller jorden, den er som beskrevet jorden bedst kan være, her er et lille paint setup:
Dette er oppefra:
Billede

Dette er fra siden af:
Billede

Det sorte vil være "Så og priklemuld"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]