hvis du vil plante ude i skoven er det i hvert fald en god ide selv at tage lidt jord med og lave et "bed" hvis det kan lade sig gøre, høre ofte folk nævne at jorden i skoven er for "sur", faktisk synes jeg folk altid siger der er meget i vejen med at plante i skove, sørg i hvert fald for at det er i en åbning et sted så planterne får rigeligt lys, hvis jeg var dig ville jeg som sagt hvis det ikke kan blive andre steder end i skoven, selv lave mit bed og grave lidt, smide jord derned og måske også tilføre kalk og andre gode ting, men jeg ved så heller ikke lige hvor godt det er at grave store huller i skovenbunden..

jeg ville i hvert fald finde et andet sted kort sagt.
og hvis der er mulighed for at starte op indedøre som nævnt er det en rigtig god ide, så planterne får et forspring og er mere modstandsdygtige når de kommer uddenfor, husk at tjek op på hvornår dine planter går i blomst så du kan være der i den periode og sotere hannerne fra, med autoblomsterne sorter er dette nok særligt nemt, du kan også anskaffe dig feminiseret frø så du slipper for at skulle holde øje med hanner, men den slags frø skal man somregel smide lidt mere penge efter desværre.
en anden god ting du evt kunne gøre for at gøre dine planter mere modstandsdygtige over for spindemider og plantesygdomme og en masse andet dårligdom, og som jeg har "reklameret" for mange gange herinde efterhånden

, er at anskaffe dig alg-a-mic, noget grønt stads lavet på tang og alger (svjv) der tilføjer planten en masse væksthormoner og andre gode micronærringstoffer den kan have brug for, det booster plantens vækst markant, du kan endten vande planten med det eller sprøjte det direkte på planten (ved aftentid og ikke i direkte sollys) oven og under bladende.
edit(og self blandet op med vand som det skal

)
når den går i blomst er det dog bedst at vande den med det, det skulle ikke smage så godt hvis det kommer på dine buds os.v