Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Først og fremmest, tak for svarene i de andre tråde :roll:

Nu har jeg valgt mig et grow spot, som jeg umildbart er ret tilfreds med. Det ligge ude af syne, i et lille krat, fugtig jord, da der ligger et vandhul og en mark lige ved siden af. Solen varmer på mit udvalgte sted omkring en 6 timer om dagen, og har direkte tilgang til planten, når den står højest på himlen. I krattet vokser højt græs og birk (tror jeg) og en smule nål, men de forstyrer ikke for solen.

Her kan i se billeder af mit spot:
Billede

Som sagt, jorden er godt fugtig, og derfor vil jeg mene at jeg kan spirer frøet i jorden, uden at forspirer eller forgro, men har overvejet at starte op i en lille potte, så jeg bedere kan regulere mht. ph-værdi og vanding. Ellers vil jeg mene jorden er perfekt (ret mig endelig)

Jorden:
Billede

Min start plan vil se således ud, at imorgen henter jeg frø, og gør bedet klar. Jeg graver lidt op, vender jorden og sorterer gammel ukrudt og andet uvedkomment bøvl fra. Tirsdag vil jeg købe en lille portion plantemul, som jeg blander med Dolmitkalk, og hestemøg (gødningen), og blander det i bedet, hvorefter jeg glatter det ud. Onsdag vil jeg proppe frøende i jorden, starter med 3, da jeg endnu er lidt usikker.

Som beskyttelse til de små planter, vil jeg skærer bund og top af en 1½ flaske, og for at forhindre dræbersnegle i af guffe mine små, vil jeg vikle ståltråd om flasken, og forbinde til et 9V batteri. (Da snegle efter sigende skulle være en stor muskel, som tungen) Batteriet pakket i plastikpose, så de ikke skader naturen. Det øverste af flasken pakkes ind i folie med huller i, for ikke at resikere frøet vil lide druknedøden.

Udover det, så tvivler jeg på at der færdes rådyr i området, og der er mange rævegrave i nærheden (har læst at ræve æder dræbersneglene). Men jeg vil fortsat lede efter flere spots, og bestille et parti frø hjem fra frøbanken. En lille ting der kunne gøre mig urolig, er at der i forvejen stod to grønne tønder i krattet, men tvivler på at der færdes nogle, da der ikke var tegn på fodspor eller andet, men vil tage chancen alligevel.

Spørgsmål:

- Bør jeg plante alle 5 frø, eller blot starte med 3?
- Bør jeg være opmærksom på andre ting?

(svar endelig hvis i har lyst, går ud fra at de manglende svar var grundet manglende intiativ fra min side? og hvis ikke i gider at svarer, så gennemfører jeg growet på egen hånd ;))

- Søren..

Titel:
Medlem

Hvilke sorter skal du have??

Jeg kan kun anbefale at pisse på sine planter. :lol: Jeg havde på et tidspunkt 3 planter jeg valgte at lade vandet på den største og pæneste. Alle de andre blev spist..

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg ved desværre ikke hvilke sorter det er, da jeg får dem af min mors kæreste (og han har ikke styr på noget som helst). Og mener du det seriøst? for jeg er villig til det hehe. Men først når de er blevet større.

Titel:
Medlem

Søren Putte skrev:
Jeg ved desværre ikke hvilke sorter det er, da jeg får dem af min mors kæreste (og han har ikke styr på noget som helst). Og mener du det seriøst? for jeg er villig til det hehe. Men først når de er blevet større.

Ligeså snart du planter dem ud så pis på dem.. Så kan man også få en vild griner når en af sine venner ligger på knæ og lugter til dem :lol: :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

hehe kan godt se det sjove i det, men holder kortne tæt ind til kroppen. Men kan evt strinte uden om, da det skulle holde diverse rådyr på afstand. Better safe than sorry

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Søren Putte skrev:

Skulle du ikke bestille hjem fra frøbanken? Hvis han ikke ved hvad han har gang i, så kan det meget muligt være industri frø han har fået fat i.

Jeg vil anbefale dig at forspire dem i køkkenrulle/tallerken metoden, før du smider dem i jorden.

Jeg vil ikke anbefale dig at pisse på planterne, pis er ret surt.. Pis i stedet i nærheden hvis det er imod hjorte det skulle sikre..

Titel:
Dedikeret medlem

Som ovenstående, vil jeg gøre det ved siden af planten :wink: har også tænkt på at forspirer dem, men er bange for at beskadige roden, under fragten til spottet. Og tvivler på at han har industrifrø, da han selv har fået dem af en ven, der selv ryger. Og de skulle vidst dele høsten. Men bestiller fra frøbanken når der er penge på kortet igen.

Senest rettet af Puttes 20 maj 2007 21:48, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem

BisMann skrev:

Jeg vil ikke anbefale dig at pisse på planterne, pis er ret surt.. Pis i stedet i nærheden hvis det er imod hjorte det skulle sikre..

Jeg har gjort det.. Det virker fint..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Som ovenstående, vil jeg gøre det ved siden af planten :wink: har også tænkt på at forspirer dem, men er bange for at beskadige roden, under fragten til spottet. Og tvivler på at han har industrifrø, da han selv har fået dem af en ven, der selv ryger. Og de skulle vidst dele høsten. Men bestiller fra frøbanken når der er penge på kortet igen.

Bar tag dem med mellem tallerkenen i toiletpapiret, du kan stort set ikke beskadige dem sådan. Okay fair nok :)

fckmand skrev:
BisMann skrev:

Jeg har gjort det.. Det virker fint..

Havde bladene så ikke tegn på syreskader? Eller mangel på næringsintagelse pga. syrens H+ ion?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg tror ikke de gider æde det, men ville være mere bekymret for de grønne tønder lyder som fodre tønder og bukkejagten er lige gået ind.

Til sneglene kan man købe snegle korn, dem kan de ikke lide, jeg fodre alle byens snegle engang imellem total massakre, og langt nemmere end rende rundt med vandpistol og saltopløsning plus projektør - selvom det nu også var tider. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg pissede på min plante og den blev altså ædt... Skal ikke kunne sige om det var en grim lille snegl eller en fugl...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er fint at I elsker at oversprøjte jeres elskede planter med varm, stinkende urin, men det er ikke specielt gennemtænkt. Som tidligere skrevet så er pis ret surt, og desuden vil saltene fra pisset ophobe sig i jorden over længere tid, hvilket effektivt kan dræbe planterne.

Hvis man insisterer på at bruge sit lunkne pis som gødning, skal det altså gøres med omtanke. Det skal blandes op med vand, så det ikke brænder planterne af (for høj gødningskoncentration brænder planterne af, pis eller ej), og gerne ph-justeres.

At stille sig og pisse ud over sine flotte planter virker umiddelbart pænt dumt. Fair nok hvis I selv vil smadre jeres høst, men hold lige op med at råde andre til bare at overpisse deres små bede - det kan sgu dræbe hele lortet.

Se evt. dette link for yderligere information. Hvis man tænker sig om er det muligt at gøde sine planter med urin, men det kræver en vis omtanke. "Pis udover det hele" er en uhyre uhensigtsmæssig fremgangsmåde, der i værste fald kan resultere i at alle planterne dør.

Titel: Hørt hørt
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Og tænk lige på den dårlige reklame. "kun den ypperligste urin er god nok til min pot" visualiser lige det. I pisser på noget I vil ryge. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det med at planter ikke kan tåle pis kan jeg skrive under på. Det er faktisk lykkedes os at dræbe et lille græsareal i en kammerats have fordi der er for mange der har pisset der.

Titel:
Dedikeret medlem

Så fik jeg hentet 25 frø :wink: ville plante 5 i mit spot, men da jeg nåede frem var 2 gået tabt desværre, men fik plantet 3. Har også plantet 3 i industrikvarteret, men er ikke så sikker på at de vil overleve længe nok. Derudover vil jeg så nu ud og udforske det ultimative guerilla spot, uden for syne på en stor mark. Men det skal undersøges først. Desværre kunne en 9V batteri ikke lede ordentligt igennem ståltråden, og stoppede forsøget med det, da batteriet var brandvarmt. Så vil nøjes med at binde folie om mine afskårede flasker, således snegle ikke kan kravle over kanten, og fortærer de små når de stikker frem.

Nu vil jeg så ud og udforske mit nye spot, og plante de resterende 18 frø ;) smider lige billeder af de nye spots her senere.

- Hvor længe går der før de titter op fra jorden, når de ikke er forspiret?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Uhyggelig lang tid... De kommer først op når man sidder på knæ og græder foran den blanke jord, og en lille tåre rammer jordoverfladen. I det sekund titter et lille fint lyssegrønt blad op af jorden...
Ej.. Aner det ikk, men for mig gik der en uge...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Uhyggelig lang tid... De kommer først op når man sidder på knæ og græder foran den blanke jord, og en lille tåre rammer jordoverfladen. I det sekund titter et lille fint lyssegrønt blad op af jorden...
:yeah: Jeg vil altså igen råde dig til at forspire, det er SUPER nemt, og så er de som regel over jordskorpen dagen efter du planter, og du kan næsten være sikker på at de kommer over jorden, og du får skilt de dårlige frø fra der ikke spire, så du kan sætte dem der rent faktisk blir til noget de bedste steder.

Titel:
Dedikeret medlem

Okay, er bare bange for at skade roden, under transporten. Kan nemlig ikke bærer tallerken og det ud til mit grow desværre. Og kan ikke komme på nogen andre idéer til hvordan jeg skulle få dem flyttet. Måske bare i toiletpapiret?

Øv - mit ellers så dejlige grow spot, viste sig at være en indhegning med mange besøgende. Så har stadigvæk kun det første growspot. Derudover har jeg plantet yderligere 7 frø, ikke forspirret. De resterende 6 frø vil jeg så forspirer idag, og finde et perfekt sted til i mellemtiden. Det kræver sit at dyrke, men det er det hele værd ;)

Edit: Så er de resterende frø lagt til spiring, og jeg vil nu lede efter et nyt grow spot til dem. Problemet ved det andet spot er, at jeg er bange for at de ikke vil få lys nok. Men nu flere grow-spots, nu mindre chance for at de bliver fjernet ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Okay, er bare bange for at skade roden, under transporten. Kan nemlig ikke bærer tallerken og det ud til mit grow desværre. Og kan ikke komme på nogen andre idéer til hvordan jeg skulle få dem flyttet. Måske bare i toiletpapiret?

Øv - mit ellers så dejlige grow spot, viste sig at være en indhegning med mange besøgende. Så har stadigvæk kun det første growspot. Derudover har jeg plantet yderligere 7 frø, ikke forspirret. De resterende 6 frø vil jeg så forspirer idag, og finde et perfekt sted til i mellemtiden. Det kræver sit at dyrke, men det er det hele værd ;)

Edit: Så er de resterende frø lagt til spiring, og jeg vil nu lede efter et nyt grow spot til dem. Problemet ved det andet spot er, at jeg er bange for at de ikke vil få lys nok. Men nu flere grow-spots, nu mindre chance for at de bliver fjernet ;)

Har du ikke en boks med låg på, der kan komme til at ligge ned i en taske eller lign? for så kan du jo bare flytte toiletpapiret med frø i, over i den og ligge den sikkert ned i tasken.

Titel:
Dedikeret medlem

Jo det var en god idé, jeg finder ud af noget når de kære er spiret ;) efter som de 6 af frøende ved det gamle spot (på billedet øverst) ligger i fugtig jord, har jeg også en teori om at det fungere som toiletpapiret, og spirer frøende hurtigere? Kan jeg have hold i det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]