Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hvor meget mindre potent bliver en hunplante hvis den bliver befrugtet?

Titel:
Medlem

det er relativt. der kan man højest give et skøn, men potensen kan forværes drastisk alt efter hvor meget pollen hunnen modtager. den bruger nemlig sin energi på at lave frø istedet for at producere thc, så jo mere pollen den modtager jo færre topskud og thc danner den.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

AFAIK mindskes THC indholdet i hun planten relativt meget afhængigt af så meget, plus den får jo frø. Over det hele.

Det jo mega irriterende og derfor en god grund til at undgå han planter i sit grow.

Tun derimod, bliver meget mindre potent hvis den bliver befrugtet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Citat:
Tun derimod, bliver meget mindre potent hvis den bliver befrugtet.

Citat:
Jugg
Annoying attention wh0re!

jeg prøver bare at være morsom

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Den bliver ikke mindre potent, men bruger mere energi fremfor at lave topskud.

Titel:
Medlem

Jeg tænkte på forskellen mellem en befrugtet og en sensi. Der er høstet

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Som stonez siger bliver topskudene højst sandsynligt mindre i det den bruger energi på at lave frø. Men på den anden side er overlevelse og sikring af fremtidige generationer - derved udviklinger af frøene - det vigtiste for planten. Den har udvilket forsvaret (Triclomerne=THC) for at ja, forsvare sig selv. Eftersom forsvaret hovedsageligt befinder sig omkring frøene kan jeg ikke se hvorfor den skulle blive mindre potent (udover at planten bliver ved med at holde sig i live til det sidste for at blive befrugtet- derved kunne det tænkes at den også ville udvikle flere triclomer).
Men du får højst sandsyneligt et betydeligt mindre udbytte. Ellers kan du jo altid vælge at bestøve dele af planten (kontrolleret befrugtning) med en pensel. Du skal bare indfange nogle pollensække i en bøtte og så pensle det på isolerede topskud (evt. de nederste), eller fylde lidt pollen i en plastikpose som du sætter over det topskud du vil bestøve og lader den være der i loget tid. Husk at pollenspredningen er luftbåren, så der skal ganske lidt udforsigtighed til før du bestøver uønskede steder.

Men hvor vidt udbyttet bliver mindre potent har jeg svært ved at svare på.

Titel:
Medlem

Men hvordan ved jeg om bollerne er modne nok til at plukke dem?
(Den sætning er sindsyg, damer kig væk)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

lige så snart du ser mandelige køntræk bør du fjerne hannen fra resten af planterne så du ikke riskikerer noget. Bollerne starter med at være en lille kugle (se billed 6) som så vil springe ud i flere "bananer"(se billederne efter 6 ). Ud af disse bananer kommer pollen.

Billeder

Senest rettet af MaroK 25 mar 2007 22:05, rettet i alt 4 gange.

Titel:
Medlem

Det bliver nok et guerilla grow.
Men skal jeg slagte ham eller grave ham op og plante ham et andet sted?

Og hvis jeg slagter ham før kuglerne bliver til bananer er pollenen vel ikke moden?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

fckmand skrev:
Det bliver nok et guerilla grow.
Men skal jeg slagte ham eller grave ham op og plante ham et andet sted?

Brug din egen hjerne
fckmand skrev:
Og hvis jeg slagter ham før kuglerne bliver til bananer er pollenen vel ikke moden?

nej højst sandsyneligt ikke nær så meget som det i "bananerne". Har slet ikke så meget erfaring selv at jeg kan vidergive instrukser om hvornår du kan høste din han for pollen. Føl dig frem - få dine egne erfaringer. Du er hjulpet godt på vej nu.
EDIT: vigtigst af alt -> læs

Titel:
Medlem

marijuana under artificial light side 11: sinsemilla

-sinsemilla= without seeds(/seeds)
-jamaica
the thc content of the plant depends in the first place on the genetic material,
i.e. the plants genus. this is always made the most of by selecting healthy plants, but also by preventing seed production... if the males are taken away before they come into flower, the females will not be able to produce seeds.
this way they stay virgin and instead of seed they will produce more resin in order to receive pollen. Grass cultivated like this is called sinesemilla which means "seedless" in spanish. this is a relatively new technique which have been developed in jamaica and nowadays applied by home-growers in the whole world.

Effect
compared to hashish and marijuana, the high of sinsemilla is clear and lively. hashish will make you stoned, a little slow and relaxed. it´s true that marijuana (with seeds) makes you high as well, but this effect is definitely not as strong as the effect of sinsemilla. besides, you won´t have to pick out the seeds anymore. high can be described as being a bit nore active and less heavy than stoned. it mainly affects your mind instead of your body

MVH
hampdyrker

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kilde?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg finder ovenstående påstand om at sensimilla er mere potent en anelse tvivlsom.. Der er ingen argumentation.. Selvf. er det lækkert med urt uden frø i, men hvor er det nye, banebrydende information? Jeg synes det siger meget det samme som jeg har skrevet, borset fra at forfatteren af denne tekst altså er overbevist om at sensimilla er mere potent.

MaroK skrev:
Eftersom forsvaret hovedsageligt befinder sig omkring frøene kan jeg ikke se hvorfor den skulle blive mindre potent (udover at planten bliver ved med at holde sig i live til det sidste for at blive befrugtet- derved kunne det tænkes at den også ville udvikle flere triclomer)

Jeg ser ikke argumenterne for (udover at den holdes i live uden bestøvning og derved ikke går over til at koncenrere sig om frø) at cannabis der bærer frø er mindre potent. Det kunne, ligeledes være tænkeligt at THC'en og tjener som beskyttelse af frøene.. der er fx ikke thc på stilkene og det yderste af bærebladene..

For at få svar skal man nok spørge planten selv om hvad "tanken bag" var.. Men så antager man også at planten er intelligent og det er der ikke rigtigt noget belæg for.. man holder sig jo til teorien om naturlig selektion. Des mindre en form for øvre magter altså findes..

Titel:
Medlem

Citat:
Kilde?

som sagt, marijuana under artificial light side 11: sinsemilla :lol:

Citat:
For at få svar skal man nok spørge planten selv om hvad "tanken bag" var.. Men så antager man også at planten er intelligent og det er der ikke rigtigt noget belæg for.. man holder sig jo til teorien om naturlig selektion. Des mindre en form for øvre magter altså findes..

får at få svaret skal man nok undersøge planter der er blvet bestøvet og nogle der ikke er blevet bestøvet og så sammenligne resultaterne :wink:

Citat:
Jeg ser ikke argumenterne for (udover at den holdes i live uden bestøvning og derved ikke går over til at koncenrere sig om frø) at cannabis der bærer frø er mindre potent. Det kunne, ligeledes være tænkeligt at THC'en og tjener som beskyttelse af frøene.. der er fx ikke thc på stilkene og det yderste af bærebladene..

der er ingen argumenter kun faktaet, at de er mere potente. at thc beskytter frøene er rigtig, men det beskytter også resten af planten. hvorfor skulle det ikke primært beskytte selve planten da det er livsorganismen i funktion og den vigtigste del der skal beskyttes og derfor er det næsten logisk at den har overskydende energi til at producere mere thc når den ike skal bruge energi til at producere frø.

Senest rettet af hampdyrker 31 mar 2007 09:47, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
Får at få svaret skal man nok undersøge planter der er blvet bestøvet og nogle der ikke er blevet bestøvet og så sammenligne resultaterne Wink

Ja, det er alt hvad vi kan gøre. Men hvem siger resultatet af dine beregninger kommer til at svare samtlige frø der springer ud fra dette strain?. Og hvad med de frø der ikke kommer? (get my point?)

Mener du så at der intet dumt er i at en vælger at sige "ubrstøvede hunplanter er mere potente og sådan er det bare" udfra x-antal planter?

Titel:
Medlem

Citat:
hampdyrker skrev:
Får at få svaret skal man nok undersøge planter der er blvet bestøvet og nogle der ikke er blevet bestøvet og så sammenligne resultaterne Wink

Ja, det er alt hvad vi kan gøre. Men hvem siger resultatet af dine beregninger kommer til at svare samtlige frø der springer ud fra dette strain?. Og hvad med de frø der ikke kommer? (get my point?)

Mener du så at der intet dumt er i at en vælger at sige "ubrstøvede hunplanter er mere potente og sådan er det bare" udfra x-antal planter?

det er blevet skrevet i en bog fordi at det er blevet bevist.
jeg tror du er på bar bund :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Og Jesus er undfanget ved helligånden, det står i en bog fordi det er blevet bevist.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hampdyrker: Nej, jeg er ikke på bar bund - jeg er bare meget skæv (falder i søvn hele tiden), så mine formuleringer bliver "lidt" snørklede. Nu skal jeg nok se om jeg ikke kan få dig til at forstå mig.

hampdyrker skrev:
at thc beskytter frøene er rigtig, men det beskytter også resten af planten.

Det der vil jeg have at du beviser - du udtaler dig om planten som om du kender dens hensigter. Jeg troede ellers at der var enighed om at man ikke kan sige særligt meget andet end at planten er faldet over sit forsvar gennem hvad den er blevet udsat for, tilfældigheder og tid. Som tidligere skrevet; naturlig selektion.

hampdyrker skrev:
næsten logisk at den har overskydende energi til at producere mere thc når den ike skal bruge energi til at producere frø.

Jeg vil stadig ikke udelukke nogen muligheder før det er bevist at det ikke hænger sådan sammen, men jeg synes det du siger her er en intressant hypotese. Det er bare desværre ikke andet af hvad jeg ved. Langt de fleste forholder sig som dig til det, på den her måde, men i teorien, kan det, som pointeret flere gang nu, ligeså godt være så meget andet. Det med logik kan du godt pakke sammen, for der er intet der giver dig svar udfra din mening udover det du gerne selv vil høre - tingene er bare som de er og vi er altså ikke faldet i mimers brønd eller noget. Bare fordi vi tror noget udfra det vi ved nu, så er det kendt at man mange gange har fundet lidt mere end et svar på hvorfor senere hen. Hvorfor er bare et umuligt spørgsmål at stille og det er alt hvad vi kan bruge historien til at erfare.

Man kan sige meget og (edit: om ikke og) vores resultater, men vi skylder stadig naturen alt

Titel:
Medlem

Citat:
hampdyrker: Nej, jeg er ikke på bar bund - jeg er bare meget skæv (falder i søvn hele tiden), så mine formuleringer bliver "lidt" snørklede. Nu skal jeg nok se om jeg ikke kan få dig til at forstå mig.

hampdyrker skrev:
at thc beskytter frøene er rigtig, men det beskytter også resten af planten.

Det der vil jeg have at du beviser - du udtaler dig om planten som om du kender dens hensigter. Jeg troede ellers at der var enighed om at man ikke kan sige særligt meget andet end at planten er faldet over sit forsvar gennem hvad den er blevet udsat for, tilfældigheder og tid. Som tidligere skrevet; naturlig selektion.

hampdyrker skrev:
næsten logisk at den har overskydende energi til at producere mere thc når den ike skal bruge energi til at producere frø.

Jeg vil stadig ikke udelukke nogen muligheder før det er bevist at det ikke hænger sådan sammen, men jeg synes det du siger her er en intressant hypotese. Det er bare desværre ikke andet af hvad jeg ved. Langt de fleste forholder sig som dig til det, på den her måde, men i teorien, kan det, som pointeret flere gang nu, ligeså godt være så meget andet. Det med logik kan du godt pakke sammen, for der er intet der giver dig svar udfra din mening udover det du gerne selv vil høre - tingene er bare som de er og vi er altså ikke faldet i mimers brønd eller noget. Bare fordi vi tror noget udfra det vi ved nu, så er det kendt at man mange gange har fundet lidt mere end et svar på hvorfor senere hen. Hvorfor er bare et umuligt spørgsmål at stille og det er alt hvad vi kan bruge historien til at erfare.

Man kan sige meget og (edit: om ikke og) vores resultater, men vi skylder stadig naturen alt

:roll: ja ja, ask Ed, jeg gider ikke høre på dig mere...
http://www.google.dk/search?hl=da&q=ed+ ... ning&meta=
http://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Rosenthal
http://www.quicktrading.com/abouted.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]