hampdyrker: Nej, jeg er ikke på bar bund - jeg er bare meget skæv (falder i søvn hele tiden), så mine formuleringer bliver "lidt" snørklede. Nu skal jeg nok se om jeg ikke kan få dig til at forstå mig.
hampdyrker skrev:
at thc beskytter frøene er rigtig, men det beskytter også resten af planten.
Det der vil jeg have at du beviser - du udtaler dig om planten som om du kender dens hensigter. Jeg troede ellers at der var enighed om at man ikke kan sige særligt meget andet end at planten er faldet over sit forsvar gennem hvad den er blevet udsat for, tilfældigheder og tid. Som tidligere skrevet; naturlig selektion.
hampdyrker skrev:
næsten logisk at den har overskydende energi til at producere mere thc når den ike skal bruge energi til at producere frø.
Jeg vil stadig ikke udelukke nogen muligheder før det er bevist at det ikke hænger sådan sammen, men jeg synes det du siger her er en intressant hypotese. Det er bare desværre ikke andet af hvad jeg ved. Langt de fleste forholder sig som dig til det, på den her måde, men i teorien, kan det, som pointeret flere gang nu, ligeså godt være så meget andet. Det med logik kan du godt pakke sammen, for der er intet der giver dig svar udfra din mening udover det du gerne selv vil høre - tingene er bare som de er og vi er altså ikke faldet i mimers brønd eller noget. Bare fordi vi tror noget udfra det vi ved nu, så er det kendt at man mange gange har fundet lidt mere end et svar på hvorfor senere hen. Hvorfor er bare et umuligt spørgsmål at stille og det er alt hvad vi kan bruge historien til at erfare.
Man kan sige meget og (edit: om ikke og) vores resultater, men vi skylder stadig naturen alt