Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 06:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har forfattet et lille SOG Hydro system til billige penge, med alt taget i betragtning af at det altid er dyrt at starte op. Inspirationen er hentet forskelige steder fra, der er nok ikke noget nyt og banebrydene i det.
Her er bare en "billig" måde at gøre det på.

Billede

Jeg har lavet et grafisk billede, da der ikke er mulighed for at fotografere det.

Du skal bruge Følgene:

3 x 400 W HPS = 1200,-
6 PVC rør fra den lokale gulvlægger MAX 500,-
110 mm Kloark fittings: = 800,-
4 x T stykke
2 x 90 Grader knæk
5 rør propper
1 x Gardena Pumpe = 1500,-
1 x Vandtank 400L = 500,-
1 x Udsugning = 150,-
1 X bordfan = 150,-
25 m. Vandings slange,
dyser, dysefødder MAX 1000,-
Fittings til slange
1 x EC & PH måler = 800,-

PLUS DET LØSE skal vi sige 1500,-

ALT I ALT = 8100,-

Ved et tilfælde fandt jeg udaf at de PVC rør Gulvlæggeren han får sine alm gulvtæppe meter vare på, passer perfekt sammen med de alm. kloark fittings på 110 mm. De fleste tæppefolk smider røret ud når der ikke er mere tæppe på, haps dem køber vi billigt eller får dem for at fjerne dem.

Lamper er ikke svære at få fat i på nettet, hvis man har råd lyst så kan man jo også bruge 600W's lamper.

Gardena pumper kan købes mange steder bla. Bilka

Vandtanken kan du bygge selv ud af solide bræder, legter og basing folie, eller man kan finde et brugt akvarie i den blå eller på nettet.

Udsugnings blæsere kan også nemt findes brugt i den blå

En bordfan kan købes i alle isenkrammere og supermarkeder (ca.)

Vandings slange, dyser og dysefødder kan alt sammen købes meget billigt hos Dansk Vandingsteknik, de har ingen hjemmeside men her er deres TLF nr. 46497763 De har et godt udvalg i forskelige dyser, men med den store gardena pumpe og deres minste mister dyser kan man køre aeroponic. (hvilket jeg finder at fortrække)

EC måleren kan jeg ikke huske hvor jeg har set til 800,- men jeg tror nok det er her på Dcfonline.dk et sted, ellers sælger Dansk vandningsteknik dem også - prøv at tjeke deres pris.

Man kan selvfølig også sprede rørene og hullerne længere fra hinanden hvis man ikke ønsker at køre SOG, det tager bare en masse plads der kan give et støre crop.

Her er nogle links til noget SOG og SCROG Grow både i jord og vand, men dyrknings metoden er den samme lige meget hvad medie du dyrker det i.

Eugene's dual 600 W

Eugene's organic SOG

I and I's Hybrid SOG & SrcOG

En russer ser grønt

Go fornøjelse og jeg håber i kan bruge det til noget, eller at nogen kan bruge det om ikke andet så til inspiration til at bygge videre på nye dyrknins metoder.

MVH
Piercer :twisted:

Her er noget om Aeroponic

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Nu er jeg ikke særlig vild med hydroponi (syntestisk blahblahblah) men det system du har lavet der ser sgu da skide genialt ud, jeg håber ikke det gør noget at jeg vider giver din ide (selfølgelig med den rette anerkendelse af ophavsmanden :P )

Titel:
Feel free to copy!!!!

Jeg kan også være behjælpelig med rør hvis det er folk selv har noget at køre dem i, så ligger de ca i 100,- pr rør. Jeg kan ikke huske hvor langt røret er, men 4 - 4½ meters penge er de i fuld længde så hut jeg visker.

MVH
Piercer :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]