Bismann skrev:
@Muffdriver
Der plejer ellers at stå dB på specifikationerne. Men ellers så flyt ventilationen. Hvis du ikke laver for mange knæk på rørføringen, så er det begrænset hvad der ryger af sugeevne. Opret en tråd eller skriv en pb, så skal vi nok få troubleshootet hvordan du kan nedbringe støjen. Der er flere mulige løsninger, alt efter dit setup.
Lad mig lige uddybe problematikken lidt:
Jeg gror i et 1L x 1B x 1.6H telt på mit soveværelse, da det er det eneste sted jeg lige kan klemme det ind. Jeg har en lille clips-blæser inde i teltet og så en stor udsugningsblæser oven på teltet (kulfilter er indvendigt)
Jeg bøvler med to slags støj, specifikt. Den ene er sådan en dyb brummen, fra den lille blæser, jeg tror lyden forplanter sig gennem teltstængerne. Har overvejet at finde en løsning hvor jeg evt. hænger blæseren løst i snor?
Den anden støj er sådan en dyb "whoooosh" fra udstødningen. Jeg har pakket selve blæsermotoren ind i et tykt lag lyddæmpende filt, hvilket har hjulpet lidt på lyden af selve blæseren.
(dog tror jeg alligevel, jeg vil investere i en mere stille blæser - nogle forslag evt? folk andre steder har foreslået en AC Infinity A6 med speed controller.)Men der hvor udstødningsslangen ligesom slutter, er der en masse støj. Jeg kan dsv ikke føre slangen ud af et vindue eller noget, da jeg helst vil kunne køre mit grow året rundt, og jeg har ikke lyst til at sove med åbne vinduer til vinter...
Min nuværende plan er, at skaffe en mere stille blæser, én eller evt. 2 lyddæmpere, og hvis jeg virkelig føler for det, noget lydisoleret flexrør også. Men alt det kommer alligevel til at koste et par tusind, så der skal lige spares lidt op.