Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 13:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg har for nyligt eksperimenteret med at lave lidt cannabisolie, alt forløb som planlagt men olien lugter lidt sjovt. Det er en yderst sød lugt, for mig ret kvalm, den minder mest om skæreolie fra et værksted. Anyhow, det er ikke kontamineringer af olien, så mit skud er at jeg bare har fået lavet en speciel terpeneprofil under destilleringen, for det lugter på ingen måde som sorten jeg trak på.

Jeg vil lige beskrive min fremgangsmåde.
Først har jeg lavet en 3minutters hurtigvask i ~-20°C dehydreret ethanol, herefter har opløsningen fået lov at "settle" i et par dage ved -20°C, herefter er opløsningen blevet filtreret gennem et 2.5μm filter og alkoholen er blevet destilleret fra ved omkring 110°C, men der burde ikke være undsluppet dampe på over 78°C. Til sidst har jeg fordampet det sidste alkohol i vakuum.

Olien er smooth at ryge, både i joints og på vaporizer, men den har den forfærdeligt søde smag/lugt. Er der andre herinde der har oplevet det med alkohol ekstraktioner?

Og siden det er en bitch at få fat på finsprit til nogenlunde penge, vil det så være problematisk at bruge 96% bioethanol der er denatureret med 2-Butanon?

Hav en dejlig dag!

Medlem

En hurtig vask er få sekunder.

https://www.facebook.com/notes/mette-m% ... 486648723/
Dette er pluk fra linket:
"Desværre ekstraherer ren ethanol effektivt klorofyl fra cannabis, som vil give det endelige ekstrakt en tydelig grøn farve, og ofte ubehagelig smag"

Når man ryger olie skal man bruge vaporizer med så lav temperatur som muligt.
Jeg bruger glas pibe ( Breaking Bad meth piben) fordeler olien godt i bunden og varmer jævnt og forsigtigt op til det begynder at dampe. Den første damp er næsten smagsløs, man kan få næsten alt med i et sug. Næste sug eller hvis man giver for meget varme er skæreolien et godt bud på smagen.

jeg vil ikke forsøge mig med hverken bioethanol med deneturering eller for den sags skylde husholdningssprit.

Moderator
Brugeravatar

Hvilken alkohol brugte du? Kunne godt lyde til at der var tilsat karamel (E150) som farvestof, og at den så er ophobet når alkoholen blev inddampet.

Klorofyl smager ikke sødt, så det burde ikke være den lange trækketid. Det kunne måske være gødningsrester, hvis ikke der er blevet flushet grundigt nok forud for høsten. Der er en del hampgødning, med en sødelig lugt.

Junior medlem

Ryhudaso skrev:
En hurtig vask er få sekunder.

https://www.facebook.com/notes/mette-m% ... 486648723/
Dette er pluk fra linket:
"Desværre ekstraherer ren ethanol effektivt klorofyl fra cannabis, som vil give det endelige ekstrakt en tydelig grøn farve, og ofte ubehagelig smag"

Når man ryger olie skal man bruge vaporizer med så lav temperatur som muligt.
Jeg bruger glas pibe ( Breaking Bad meth piben) fordeler olien godt i bunden og varmer jævnt og forsigtigt op til det begynder at dampe. Den første damp er næsten smagsløs, man kan få næsten alt med i et sug. Næste sug eller hvis man giver for meget varme er skæreolien et godt bud på smagen.

jeg vil ikke forsøge mig med hverken bioethanol med deneturering eller for den sags skylde husholdningssprit.

Jeg har før trukket med ethanol hvor jeg har trukket klorofyl med over, og det har haft tydelig grøn farve. Dette ekstrakt havde ikke en snært af grønt i sig. Så vidt jeg har forstået udtrækker 99%+ Ethanol ikke klorofyl ret godt, og specielt ikke når det er -20°C?
Olien lugter også sødt før jeg ryger den, så det er ikke årsagen. Jeg ryger den på en stationær vaporizer der er sat til 200°C.
Bismann skrev:
Hvilken alkohol brugte du? Kunne godt lyde til at der var tilsat karamel (E150) som farvestof, og at den så er ophobet når alkoholen blev inddampet.

Klorofyl smager ikke sødt, så det burde ikke være den lange trækketid. Det kunne måske være gødningsrester, hvis ikke der er blevet flushet grundigt nok forud for høsten. Der er en del hampgødning, med en sødelig lugt.

Tror heller ikke det er klorofyl.
Jeg dehydrede selv en 96% finsprit til formålet, så det er ikke karamelrester.
Gødningsrester maybe, men jeg tvivler. Skunken blev flushet i to uger og det eneste gødning der har været brugt er Biobizz Grow, Bloom og Topmax, hvilke er organiske og ret lette at flushe IMO.

Tak for jeres svar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]