Ryhudaso skrev:
En hurtig vask er få sekunder.
https://www.facebook.com/notes/mette-m% ... 486648723/Dette er pluk fra linket:
"Desværre ekstraherer ren ethanol effektivt klorofyl fra cannabis, som vil give det endelige ekstrakt en tydelig grøn farve, og ofte ubehagelig smag"
Når man ryger olie skal man bruge vaporizer med så lav temperatur som muligt.
Jeg bruger glas pibe ( Breaking Bad meth piben) fordeler olien godt i bunden og varmer jævnt og forsigtigt op til det begynder at dampe. Den første damp er næsten smagsløs, man kan få næsten alt med i et sug. Næste sug eller hvis man giver for meget varme er skæreolien et godt bud på smagen.
jeg vil ikke forsøge mig med hverken bioethanol med deneturering eller for den sags skylde husholdningssprit.
Jeg har før trukket med ethanol hvor jeg har trukket klorofyl med over, og det har haft tydelig grøn farve. Dette ekstrakt havde ikke en snært af grønt i sig. Så vidt jeg har forstået udtrækker 99%+ Ethanol ikke klorofyl ret godt, og specielt ikke når det er -20°C?
Olien lugter også sødt før jeg ryger den, så det er ikke årsagen. Jeg ryger den på en stationær vaporizer der er sat til 200°C.
Bismann skrev:
Hvilken alkohol brugte du? Kunne godt lyde til at der var tilsat karamel (E150) som farvestof, og at den så er ophobet når alkoholen blev inddampet.
Klorofyl smager ikke sødt, så det burde ikke være den lange trækketid. Det kunne måske være gødningsrester, hvis ikke der er blevet flushet grundigt nok forud for høsten. Der er en del hampgødning, med en sødelig lugt.
Tror heller ikke det er klorofyl.
Jeg dehydrede selv en 96% finsprit til formålet, så det er ikke karamelrester.
Gødningsrester maybe, men jeg tvivler. Skunken blev flushet i to uger og det eneste gødning der har været brugt er Biobizz Grow, Bloom og Topmax, hvilke er organiske og ret lette at flushe IMO.
Tak for jeres svar.