Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jeg vil gerne til at dyrke cannabis, og jeg vil helst gøre det udenfor.
Der er dog lige det, at jeg vil gøre det med så lidt udstyr som muligt, altså jeg vil gerne have at den får gødning osv, men til de små stadier hvor man skal holde den indenfor, så den lige kan blive en rigtig ''plante'' vil jeg gerne undgå diverse dyre gro lamper. Grunden til at jeg vil gøre det på denne måde er at jeg gerne vil vise at stort set alle kan dyrke, selvom man er på et stramt budget.

Så derfor vil jeg selvfølgelig gerne spørger jer herinde om tips, måske i har prøvet det før, eller måske kender i en der har. hvis i har links til nogle videoer eller sider hvor der står noget om lige præcis dette må i også meget gerne linke dem.

Det ville også være super hvis i kunne linke diverse jordblandinger, gødninger etc.

Tak på forhånd ;-)

Junior medlem

Jeg takker ;-)

Medlem

Vent til vejret bliver mildere. Køb nogle gode potter. Kom en god, kvalitets, pottemuld i. Så frø i potterne. Vand. Høst.

Sværere behøver det ikke at være :)

Junior medlem

Jon2Jon3 skrev:
Vent til vejret bliver mildere. Køb nogle gode potter. Kom en god, kvalitets, pottemuld i. Så frø i potterne. Vand. Høst.

Har du eventuelt nogle råd til hvor tit man ca. Skal vande dem og hvornår man skal give den sin gødning og beskyttelse til planten, angående insekter mv.

Medlem

Når det kommer til vanding er det vigtigt at bruge sin sunde fornuft, hvis man har sådan en. Hellere vand for lidt end for meget. Det første kan man rette op på, ved at vande mere, det er sværere at fjerne vand fra jorden :) Men vand planterne når jorden er tør. Det er en god ide at vande potterne godt igennem og så vente, til jorden er blevet godt tør, med at vande igen. Det er bedre end at gå rundt og klat vande. Jeg ville ikke gøde mere end en gang om ugen. De gange jeg har dyrket i potter har jeg ikke givet planterne flydende gødning mere end 3-4 gange. Men som udgangspunk kan du følge vejledningen på flasken.

Hvad angår beskyttelse mod insekter, er der ikke så meget at gøre, andet end at sørge for at dine planter er så sunde som muligt. Jeg synes nu også at det er sjældent at insekter bliver det store problem for planter der står ude. Det er nok mere mug i topskuddene du skal være bekymret for. Her er der igen ikke så meget andet at gøre end at sørge for at dine planter er sunde og raske. Drop gødning i de sidste uger af blomstringen og sørg din plante står et luftigt og lyst sted. Selvfølgelig skal du jo også vælge nogle sorter der kan nå at modnes i Danmark.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Started from the bottom now i'm here!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jon2Jon3 skrev:

Det er bedre at så frøet i gødningsfattig så og priklemuld i foreksempel en spagnumpotte.
Når den lille plante så er spiret, så sætte spagnumpotten over i den gødede kvalitetsmuld.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]