Det kan jeg godt forstå, fandt lige tråden hvor jeg så det første gang, den er her:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=86726Jeg har haft købt en del forskellige computerblæsere til formålet, og synes ikke altid det er til at sige hvor velegnet de er til formålet ud fra deres specs, men synes den virker lovende. Ellers er et godt tip at gøre brug af kølere til water cooling, da de ofte levere et ret højt tryk og er rimeligt lydsvage, da det er hele formålet med vandkøling af computeren.
Mht. indsugning og udsugning så sørg for at der er et negativt tryk i skabet, da det aktive kulfilter ikke vil virke ellers. Indsugningen skal derfor være mindre end udsugningen. Det er svært at regne på særligt fordi udsugningen begrænses af kulfilteret, så jeg plejer bare at kører med passiv indsugning, tommelfingerregelen er at de passive indsugnings huller skal være på dobbelt så stort et areal som udsugningshullet. Det nemmeste er hvis du kører med 120 mm udsugning så at lave to indsugnings huller på 120 mm i diameter, ellers kan du også lave mindre indsugningshuller, men vær opmærksom på at regne arealet ud først, da man ellers kan komme til at lave for store/små huller, og enten begrænse udsugningen for meget eller mindske det negative tryk.
Ja 5 ml per gallon (3,8 liter ca) vanddu gøder med, start småt ud da gødningskemaerne oftest er lidt er lidt rigeligt koncentreret ift. hvad alle planter kan klare. Vær desuden opmærksom på hvis du bruger forgødet jord at planterne ikke nødvendigvis har brug for gødning de første par uger.