Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 13:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey folks
Jeg havde sidste år rimelig god erfaring med at bruge mit eget kompost i min jordblanding da jeg havde et udendørs grow
Dog har jeg sat mig lidt mere ind i det i år, og det er gået op for mig, at jeg ikke "rigtig" har kompost.
Altså, jeg har et sted hvor mig og familien smider alt madaffald ud, men det når slet ikke at stå længe nok til, at det blot er sort, ikke-lugtende kompostjord

Sidste blandede jeg i min pottemuld, det der svarer til halvkomposterede madaffald (som måske havde stået i 10 måneder maks) i ratioen 80/20
Jeg har nogenlunde med den samme kvalitet af kompost i år
Så spørgsmålet er, om jeg baseret på sidste års succes skal bruge min egen kompost igen, eller om det var mere held end forstand, som gav et nogenlunde resultat sidste år.

KekIt

Medlem

Det bedste vil være at bruge kompost der er helt omsat. Men hvis du har haft held med din halv omsatte kompost før, så prøv da igen i år. Du kan jo nøjes med at bruge din kompost i halvdelen af dine krukker.

Hvordan lugter jeres kompostbunke egentligt? Det skal helst ikke mugne og lugte fælt.

Medlem

Jon2Jon3 skrev:
Det bedste vil være at bruge kompost der er helt omsat. Men hvis du har haft held med din halv omsatte kompost før, så prøv da igen i år. Du kan jo nøjes med at bruge din kompost i halvdelen af dine krukker.

Hvordan lugter jeres kompostbunke egentligt? Det skal helst ikke mugne og lugte fælt.

Lugter af rådden mad / tyndskid

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Kender mere end 1 der kun gøder i form af regnvand der står og trækker i et godt stykke tid med en god sjat brændnelder (er lidt i tvivl om der er andet i, det mener jeg helt bestemt ikke) men det virker i hvert fald perfekt for dem udendørs.

Medlem

Mursu skrev:
Kender mere end 1 der kun gøder i form af regnvand der står og trækker i et godt stykke tid med en god sjat brændnelder (er lidt i tvivl om der er andet i, det mener jeg helt bestemt ikke) men det virker i hvert fald perfekt for dem udendørs.

Det lyder da som et økonomisk valg, høhø
Det kan være jeg giver mig i kast med det, så bliver growet også mere økologisk, I guess?
Det er bare svært at finde brændenælder allerede nu, synes jeg. De kommer vel først om en måneds tid.
Men tak for tippet!
Tror jeg giver mig i kast med at bruge min egen kompost også så, da det på sin vis minder lidt om din metode.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]