Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 02:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder
Junior medlem

Hej allesammen, Jeg er ny herinde, og håbede man kunne få lidt brugbar viden herinde. Jeg går snart i gang med dyrke til weed for at komme og lære Det på egen hånd, men der Er stadig nogle få områder hvor Jeg føler mig lidt usikker.
Mit spørgsmål går ud på, når man har stillet sit frø i gøden og potten, skal man så lade den være der I samme sted indtil høst Eller skal den rykker til Noget nyt gødningen ??
Sorry, håber ikk mit spørgsmål Er dumt, Har bare set nogle forskellige videoer som gjorde mig forvirret I forhold til processen ! Tak på forhånd....

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det kommer an på type af frø og gro-metode.

Hvilke frø vil du bruge? Auto, regulær eller feminiseret?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Altså lad os antage det Er nye frø som Jeg Ikke ved hvad bliver ??!!!!'
Og Jeg skal gro indendørs.....

Junior medlem

Og Tak for du svarede på mit indlæg by the way !!!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Så er det regulære. De har godt af at blive transplanteret 1 eller 2 gange.
Rødderne vil ende med at fylde hele potten, så er du nødt til at transplantere til en større potte så rødderne kan gro videre og lave en større plante. Jo større potte, jo større plante.
Angående gødning, så er der forskellige koncentrationer alt efter hvor langt i processen man er. Du kan som regel finde det skema på producentens hjemmeside, hvis ikke det står på flasken eller der ikke fulgte et skema med gødningen da den blev købt.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Tak endnu gang ! Men kunne man så man så i princippet ikke bare starte med en stor potte ?? ( tilgiv mig hvis Det er dumme spørgsmål)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

No problemo. :)
Det kan man sådan set også godt gøre. Der er bare flere problemer i forbindelse med det. Rødderne søger ud til siderne for stabilitet til planten. Det betyder at der ikke gror nær så mange rødder ned i midten af potten og så begrænser du hvor stor din plante kan blive. Et stort netværk af rødder vil gøre at planten kan optage mere vand og næring hvilket vil give en større plante og et større udbytte.
Der er også problemer når du skal vande en stor potte med en lille plante. Der vil komme til at være steder i jorden der konstant vil være våde. Bakterier og andet nasty shit elsker stillestående vand i et varmt rum. Det kan give dig rådne rødder og en syg plante.

йети skrev:

Junior medlem

Ok 1000 Tak. Nu er Jeg helt klart mere med, det er vigtigere end Jeg troede at skite potter. Så det bedste man kan gøre er at starte med en Lille potte som passer til den lille plante i starten, og så derefter transplantere videre 1 eller 2 gange mere til potter som passer bare til plantens størrelse vel ??!!!!!!
Ligger den noget farligt i Det for planten at rykke den fra potte til potte ? Er der nogle ting man skal undgå eller nogle Andre steps man ska tage ??!!

Tak igen :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Transplantér altid når jorden er tør, ellers er det dømt til at gå galt :-D
Som sagt, følg skemaet fra prducenten du køber gødning af, med tiden når du har mere erfaring kan du eksperimentere lidt. Alle planter er forskellige og nogle kan klare mere gødning end andre.

Junior medlem

1000 tak ! Nu Er Jeg en klogere....

Moderator
Brugeravatar

Ved ompotning skal du være skånsom overfor rødderne. Ompotning er vigtigst hvis du vil have store planter, dyrker du små planter er det ikke nødvendigt og ved autoblomstrende sorter børman så vidt muligt undlade at ompotte pga. den korte vegetationensperiode og den medfølgende stress planten udsættes for ved ompotning. Der findes også potter der bedre fordeler rødderne i potten, så det er mindre nødvendigt at ompotte, f.eks. smart pots eller airpots hvor lys og luft trimmer udkantsrødderne og gør at de i højere grad forgrener sig og bliver jævnt fordelt i jorden.

Junior medlem

Tak for den ekstra info :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]