Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 02:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Nu er der gået over tre uger siden jeg skiftede pære og satte dem i 12/12.. Jeg har prøvet alt: 48 timers total mørke, 10/14 cyklus etc etc.. De gror bare videre, og de antydninger der måtte være af hvide pistiller ser bare brune og visne ud... Der er tale om Critical Kush under en 250watt cfl..

Der hvor planterne ikke har haft optimale forhold er:

- Bladene er flere gange vokset ind i pæren og har fået brændt nogle af spidserne
- De har det varmt.. Omkring 28-32 grader. Det er varmt, men det er sådan det er, og jeg har høstet adskillige gange før under samme forhold. Jeg har IKKE vindue i rummet, så det er bare et vilkår..
- Jeg havde ikke jord nok og har derfor genbrugt en del af jorden fra sidste høst.. Cirka 50/50 ny og gammel jord. (Ja, det er dumt.. Ved det godt, men der er tilsyneladende ingen kræ overført fra sidste høst, og planterne ser ud til at trives fint)

Den eneste anden nye faktor er at jeg har skiftet mine to runde murerspande ud med tre rektangulære Ikea-skraldespande (måske der er noget kemi i dem der har spillet ind)

Jeg er ved at blive desperat... og planterne er ved at være ALT for høje til et CFL grow..

Der er IKKE tale om lyslækage.. Skabet er langt fra lystæt, men det står i et mørkt rum... Har aldrig tidligere været et problem..

Jeg har VIRKELIG brug for eksperternes bud på den her... Tænker specielt på Bubber og Bismann som jeg ser som mine mentorer udi cannabis-kultivering.. Men alle der har et bud er selvfølgelig velkomne..

Vi er på vej ind i fjerde uge uden blomst og planterne er snart 11 uger fra spiring.. (Og jeg er for længst løbet tør for røg)..

Hjæææælp, please.. :cry: :gud: :cry: :gud: :cry:

Moderator
Brugeravatar

Ophøjet til mentor, jamen dog.
Hmm, synes det lyder lidt mærkeligt, så rummet er helt mørkt i mørkeperioderne? Der kommer ikke lys ind fra det tilstødende rum, åbnes ind til lokalet i mørkeperioden eller lign? Nogle planter er mere følsomme overfor light leaks end andre, og mørkeperioden skal være helt mørk uafbrudt, man kan faktisk holde planter i vækst ved blot at afbryde de 12 timers lys med få timers lys, så selv små light leaks kan være afgørende.
Prøv at holde lidt igen med vegge/grow gødningen, for høje nitrogen doser kan holde nogle planter i vegge, men det gælder særligt for sativa dominerede planter, som critical kush jo ikke ligefrem er, men måske stadig forsøget værd, især hvis de er rigeligt mættet med gødning. De burde være 'blomstringsmodne' efter 11 uger, mange planter vil ikke blomstre de første 3-5 uger men 11 uger lyder usandsynligt imo., så det er formegentlig ikke det det skyldes.

Det oplagte bud ville (ud over light leak) være at det skyldes varmestress, igen er nogle planter mere følsomme overfor det end andre, og at de begyndende pistiller evt. 'Svitses' af varmen måske heller ikke ligefrem tilskynder den til at fortsætte blomstringen. Hvordan står det til med fugtigheden? Er den meget lav kan den høje varme være et endnu større problem end det ellers ville være. Hvis det er tilfældet kan man stille en beholder med vand ind i growrummet og så lade en mørk klud/håndklæde være delvis nede i vandet, delsvis hængende i fri luft (f.eks. over en bøjle eller lign.) så det fungere som en væge til at suge vandet op og lade det fordampe frea stoffet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Som bismann siger kan nogle planter være meget følsomme, jeg ved det sikkert ikke betyder meget for de fleste planter, men hvis du har stik kontakter eller ventilator der har en standbye lampe der lyser, er det bedst lige at dække den af med tape (check den ikke bliver varm af det, altså pæren/dioden du dækker) Gå evt ind i dit telt/skab og luk af indenfra, og check om du kan se noget som helst lys trænge ind.

Held og lykke.

Dedikeret medlem

Selvom du nægter, er det mest nærliggende altså lys. Der skal ikke mange minutter til at stoppe indgangen til blomstring, hvis de falder midt i mørkeperioden. Selvom det har gået med andre planter, kan det være din nye sort er mere følsom overfor lys.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]