Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

[list=][/list] Hej alle cannabis dyrker:) jeg har et lille spøgersmål om autoflower jeg har købt mig en 600w hps lampe 3 x chess autoflower / 3 x anmisia auto flowers, alle 6 frø er spiret og langt ca 1,5 cm ned i potte planterne men jeg er i tvivl om de ska lyse med det samme selv om de ikke er kommet op over jorden endnu ?

råd eller tips tages imod med åbne arme ?:)

Ps jeg er helt ny min første grow :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det vigtigste indtil de kommer op over overfladen er varme, mere end lys. Hvis du starter ud med at bruge HPS lampen i stedet for en mindre lampe, som mange vælger til de første uger, så skal du sikre dig god afstand i starten, så du ikke sveder de små kimplanter af. Omkring 80-100 cm fra jordoverflade til lampe er nok passende i starten. Spray planterne med en vandforstøver et par gange om dagen.

Generelt er der det med auto'er at fordi de blomstrer så tidligt, så er det vigtigt at de bliver holdt i god vækst i den første måneds tid og der ikke ting som overvanding, for meget varme eller lys der får dem til at gå i stå, for det er vækst du kommer til at mangle senere for at fylde dit rum ordentligt ud og få det udbytte planterne egentlig er i stand til at give.

Fortæl os gerne lidt mere om dit setup. Dimensionerne på det rum du har bygget, udsugning, pottestørrelse, hvad gødning du har tænkt dig at bruge og alt den slags.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Tusind tal for det hurtige svar jeg kan lige give en beskrivelse af mit setup når jeg kommer hjem fra arbejde :)

Junior medlem

Så der fyraften og man er kommet hjem :) min grow room er 1m x 1.1m x 2,5 m har en vifte til kører rundt derinde i rummet da der ingen udsugning er forbi det er i et garderobeskab så døren er bare åben til værelset ( 27 grader inde i grow rummet så tænkte af der ikke behøves udsugning ?)
Har lagt de spire frø i nogen 3,5 liters og tænkte mig plante dem om senere i 12L potte
Gødningen består af mirco-grow-Bloom ( PH perfekt Technology , den med et billed af en gorilla :P)
Når de kommer i blomst har jeg
Big bud / bud candy : b-52
Hvor skal god tempparatur / lys ligge henne af ? Spøger mig endelig om mere eller komme med kritik fif og tips :)))
Ps hvor sætter man billeder op herinde ?

Moderator
Brugeravatar

Har du tænkt dig at lyset kørende 24 timer døgnet? Vil du kun dyrke autos? Bor du afsides så du ikke skal tænke på mistænkeligt lys og lugt fra planterne? Vil du udelukkende dyrke om vinteren? Hvis ikke så ville jeg anskaffe en kanalventilator og et aktivt kulfilter, så du kan lukke døren, fjerne varmen og lugten.

Medlem

Enig med Bismann, lugten vil komme til at stinke hele din lejlighed eller etagen på dit hus til, og vil gøre det svært at få gæster osv. Du kan nemt finde et grotelt der passer på de dimensioner du har samt et billigt kulfiter+ventilator+rør

Moderator
Brugeravatar

Det lyder ret fornuftigt, bortset fra at du ikke har nogen plan for udluftning. Udover varme og lugt, så er der også fugt med i ligningen. Hvis du vander 10 liter hver anden dag, så skal de 5 liter vand der fordamper i døgnet jo ende et eller andet sted. Den nemmeste løsning, der ikke involverer skimmelsvamp på væggene i det koldeste hjørne af dit hus, er en kanalventilator og en slange der fører udenfor, enten gennem et vindue eller en ventilationsudgang lavet til tørretumbler eller lignende.

3.5 liter er ret stort at starte ud i, så vær opmærksom på ikke at overvande. Det tager evigheder for en lille plante at optage det ekstra vand i potten og den eneste mulighed den rigtig har i starten for at gøre noget det er at gro kimplanten lang og ranglet.

Junior medlem

Nej tænkte at jeg la det kører 18/6

Nej det er kun begyndelsen efter autoflowers ville jeg bruge normale feminies frø (ligge stille ud:) )

lys og lugt gør ikke noget da det godt lukket af :)

det er et extra værelse jeg har som , så bruger "klædeskabet" til det 1m x 1,1m x 2,5 m

MEN for lige købt mig en fugt måler imorgen så jeg kan se hva den ligger på :)

Moderator
Brugeravatar

Så skal du sørge for at værelset er helt mørklagt i de 6 timer, ellers får du problemer med hermafroditter og misvækst. Ved almindelige frø er det endnu vigtigere og der kræver det 12 timers mørklægning i blomst. Lugt spreder sig længere end man tror, og hvis du bor i lejlighed er det et must med aktivt kulfilter, hvilket så kræver udsugning.
Fugten er som Bubber nævner vigtig at holde styr på, dels for bygningen, men også under blomst hvor planterne let råder hvis den bliver for høj. Og fugten stiger jo større planterne bliver pga. større fordampning fra bladene.
Den eneste måde jeg ser dig undgå udsugning og samtidig have et succesfuldt grow, er ved aircondition der holder fugtighed og temperatur nede. Men det bliver hurtigt sindssygt dyrt i drift.

Junior medlem

Yes værelset er 100%mørkt når lyset går ud :)
Jeg har et vindue på klem heletiden til rummet men kan forstå jeg ska finde ud af for fugtigheden ligger først i rummet :)
Ja aircon bliver for dyrt , mange tak for rådene vender tilbage når jeg har skaffet et fugt måler
( hva ska fugten være på i % ca ?)
:)
Hvordan Ligger man billeder ind så kan bedre se hvordan det ser ud :p

Moderator
Brugeravatar

Omkring 80% max, tror jeg, men du skal hellere holde øje med kondensvand rundt omkring end bare kigge på en viser.

Moderator
Brugeravatar

Og ikke meget mere end 50-60 i blomst. Problemet er at fugtigheden stiger når temperaturen falder, fjerner du ikke luften stiger den altså eksplosivt i de timer pæren slukkes. Sørg for at købe et min/max hygrometer så du kan se hvad den maksimale relative fugtighed er.

Du uploader billeder på en billedhostings site og linker til billederne herinde. Evt. Bruger [Img] funktionen til direkte visning i forummet.

Dedikeret medlem

tadaaa :) [ang billeder]
viewtopic.php?f=9&t=28279

---> husk at strippe billederne for gps-data med videre :wink:

Junior medlem

mange tak for rådene alle sammen men det med billeder der vil jeg gerne poste billede direkte ind i her hvor jeg skriver men kan ikek finde ud af det men pyt med det

idag har jeg vært ude og købe et termo/hygro meter i silvan til par hundre , den viser 45% og 25grader og om aften 22 og 50 %
Det hjalp og sætte blæser/viften på gulvet en halv meter ind i rummet i stedet for den hang i luften i garderoben :D
PS min 6 ud 6 er kommet lidt over jorden nu:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]