Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 16:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,

Jeg har en plan om at bygge et bæredygtigt hus i hampebeton, som basalt set er en blanding af vand, hampefibre og et kalk-baseret bindingsmiddel. Jeg vil gerne dyrke min egen hamp til formålet, og er derfor ved at researche lidt.
Jeg har en mark, som jeg godt må bruge, men problemet er, at der vokser kvikgræs på marken, og det er desværre ikke lige sådan at komme af med, medmindre man har lyst til at bruge en masse giftig round-up, og det har jeg altså ikke! Jeg har snakket med en permakultur-bonde, som påstår at eftersom hamp er en slags 'ukrudt' kan man godt så hampen direkte oven i græsset - bare slå græsset helt kort, og så sprede frøene... Jeg syntes dog det lyder lidt usandsynligt, og vil derfor høre om der er nogen af jer eksperter, som har erfaring med hamp i græs?

På forhånd tak for hjælpen :rocking:

Moderator
Brugeravatar

Har du snakket med mark-ejeren om at det er ulovligt og at han står til kæmpe bøde, måske endda fængsel, uanset om det er industrihamp eller ej? (Forudsat at han ikke har tilladelse til at dyrke industrihamp)

On topic så tror jeg en form for pløjning vil være gavnligt, jorden er relativ hård i foråret og er der først etableret et bunddække tror jeg hamp-frøene har svært ved at komme til, og at dem der spirere bliver nogle skravlede nogen. Desuden er fugle og mus vilde med hampfrø.

Medlem

Jeg vil skam gøre det helt lovligt med at søge tilladelse til at dyrke industrihamp :wink:
Man kan desværre ikke bare pløje kvikgræs, det er for massivt et rodnet :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]