Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 12:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har nu prøvet med en 300w led lampe. Synes ikke selv der er Ret meget skub i dem, ved ikke med andres erfaring - kom gerne med inputs. Nå. Overvejer en rigtigt lampe/pære. Hvad ville I anbefale i et telt med maks 8 planter. Telt er 80x80x160

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Gå efter en 400 watts HPS. Tried and true.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Ofte skruer producenten ned for styrken i LED panelerne så de holder længere. Dvs ofte leverer de kun halvdelen af den watt der står på pakken, så forståeligt du ikke kan få gang i dine 8 planter med 150 w :) . Du kunne derfor godt købe et par stykker da du vil slippe for varmen og lidt ekstra på el-regningen. Man kan finde dem til 500kr ca på ebay efterhånden sendt fra Tyskland. Du kan også få 105w cfl for 50kr med fri fragt derinde hvis du scroller lidt ned i søgningen

Junior medlem

Ja købte selv min på eBay. Så du tænker 2 af den slags ville være mere fornuftigt?

Medlem

Det ville nok bare give den ønskede effekt på 300w købte også selv en og målte den til 147w. Ved HPS får man nemmere bedre resultater men skal også deale med varmereduktion afhængigt af hvor dit telt står.
Med 2 paneler og evt et par CFL til at komme hele vejen rundt om planterne ville du godt kunne producere et godt udbytte vil jeg mene

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En 250w mh pærer til vegations fase, og 400 hps med cooltube til blomst, så klistre damerne mere end nogensinde, i dit telt.

Junior medlem

Men hvis man smider en HPS 400w ind, skal jeg så ikke have en udluftning mere så? En der tager luft ind, og en der tager luft ud? Eller er det fint mes mit kulfilter som suger luft ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hps pærer giver rigtig meget varme, så der skal en kraftig udsugning på.
Mit hoved er ikke lige til at regne ud hvor stor en ventilator der skal til, men noget ala´ 300-400m3/h vil jeg mene, ihvertfald hellere for kraftig end det modsatte, så den ikke skal arbejde på fuld drøn hele tiden, men det kræver så også en styreboks der kan måle temperaturen, og regulere udsugningen efter om lampen er tændt eller slukket, alternativt måske en timer.

Der bliver automatisk skabt undertryk i teltet, når du har udsugning i toppen, så et passivt indsugnings hul i bunden er fint.
Husk at indsugnings hullet/hullerne skal være ca. dobbelt så stort som udsugning, så ventilatoren ikke skal bruge en masse energi på at trække luften ind.

Rækkefølgen af luften er, indsugning i bund, op forbi pæren, ind gennem kulfilteret, (evt. gennem en cooltube) og gennem ventilatoren placeret til sidst med udsug til det omkringliggende rum uden for skabet.

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]