Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 00:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej mine 6 planter er nu blevet ca. 7-8 cm høje, jeg dyrker 4stk. O.G Kush og 2.stk Copenhagen Kush.

Hvornår kan jeg begynde at give dem Root-Stimulator (HY-PRO ROOT-STIMULATOR Orange markat (de fleste på google er grønne)) ?

Har googlet og læst en hel del, men intet præcist er at finde om rootstimulator!
Udover dette:
Ryst din Root Stimulator . Bland 5 ml med 1 liter vand , ryst igen. Vand din jord med denne blanding . Gentag 1 til 2 gange om ugen, oftere , hvis det er nødvendigt .

Derudover hvornår kan jeg begynde at give dem gødning?

Har købt "Have og grøntsagsgødning" fra den lokale- er i fast form, altså små kugler.

På bøtten står Organisk og minealsk gædning med mikronæring. NPK 9-2-5

Er både hurtig-og langsomvirkende, den svider ikke planterøderne. Stimulerer jordens mikroliv og frigiver næringsstoffer i takt med platernes behov. Kan bruges til : blomster, frugt, grøntsager,græs osv.

Tak for din tid :-)

Senest rettet af 12søren123 27 feb 2014 23:20, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Er det også nu jeg skal have en smidt en luftblæser ind til dem, så stilken bliver kraftigere??
Eller skal jeg vente ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
alt efter hvor forgødet din jord er og hvor godt de klare sig ville jeg nok starte småt ud med ½-1 ml/l og arbejd dig opad efter 2-3 uger

det er noget udendørs gødning du har skaffet dig, jeg ville nok holde mig til noget flydende gødning for at have mere kontrol over det, du kan komme ud for at de får for meget eller lidt af 1 enkelt ting, og så får du problemer

ang blæser så er det en god ide at vente til planten har fået noget styrke og noget at arbejde med inden man begynder at stresse dem og tvinge dem til at bruge meget af dens energi på at lave stilk, du kommer bedre fra start hvis de får noget bladmasse og rodnet

medmindre du har tænkt dig at det skal være nogle kæmpe buske så har de ikke brug for nogle kæmpe stilke, og imo er det bedre at planten bruger sin energi på det der kan ryges istedet for, dog kan det være en god ide at have en blæser til at køre i den sidste del af blomster perioden da det hjælper på resin produktionen, hvis man kommer ud for at stilken får problemer med at bære vægten så er der mange metoder til at støtte dem

Dedikeret medlem

Jeg har ALTID haft blæser på mine planter helt fra starten for at få så kraftige planter som muligt - og det virker.

Junior medlem

Min jord er Såjord af spagnum, blandet med en tredjedel sand, de vokser fantastik i det indtil videre- I morgen skal de i større potter, og der bruger jeg samme jord, dog med 25%sand og 25% små sten. De har nemlig allerede udfyldt deres potter i størelse: 15 cm høje og en diameter på 12 cm, synes det går stærkt! :-)
Kan jeg så slet ikke bruge den gødning ? - Skal jeg så have fat i noget andet, eller er det ikke så vigtigt?, og hvilken slags skal jeg evt have ?

Planen er at de ikke må blive meget mere end 60cm høje :-) Så blæser ja/nej?

Junior medlem

Hvor meget udbytte tror i jeg kan forvente ? :-)

Junior medlem

Hvilken metode er at foretrække, har læst lidt om scrog, men der er vist også nogle andre metoder til at få mere udbytte?
Evt et link ville være fantastisk! :-)

Og tak for jeres svar !!!

Junior medlem

[quote="Crime"]

Har brug for din hjælp!!! :-)
Håber du gider komme med flere gode råd,

Dedikeret medlem

Ingen kan fortælle dig, hvor meget du kan få ud af dine planter. Forhåbentligt mere end 0 gram. :)

Omkring gødningen, som Crime skrev, holder de dér depot gødningskugler ikke. Det er svært at styre, specielt i en potte. De er egnede til haver, hvor man kan smide dem, glemme dem og lade dem langsomt fornye næringsindholdet i jorden.
I en potte er noget flydende langt bedre; det er præcist at afmåle og tager hurtigt effekt. Du kan sikkert, og bør nok til selve blomstringen, finde noget cannabis specifikt gødning, da en stedsegrøn plante der vokser hurtigt, som cannabis, kommer til at kræve en masse magnesium som ikke typisk er i blomstergødning. En dunk almindelig grøn HORNUM vil sikkert være så godt som alt muligt andet, til selve vækstfasen. Tag og start med halv dosis af hvad de skriver (dvs. 5ml /2L) - så er du sikker på, ikke at komme til at overgøde dine planter. Det er aldrig til at vide, hvornår en lille spire er blevet voksen nok, til en hel "tallerkenfuld mad". :)

Jeg tror ikke, at en blæser kommer til at ændre meget på højden, den stimulerer blot stærkere stængeler. Hvis du er typen der pusler om din inde-have, kan du med fordel spare en blæser og blot selv stimulerer planten mekanisk et par gange om dagen. Enten ved at tage fat i stængelen helt nede ved jorden og give den en habil rusketur, eller ved at tage fat rundt om stængelen ved jorden, sætte spidsen af din pegefinger på spidsen af din tommeltot, så du danner en løs ring omkring stængelen med fingrene, og stryge op ad planten (gentages ~10 gange).
I begge tilfælde, skal man være lidt varsom med, ikke at skade planten. Det kræver lidt tillæring af håndleds- og fingerfølelse, som nok kommer lettere for en mand...

Hvad du dog kan gøre ved højden er, at beskære eller binde ned - eller begge dele. Så vidt jeg har forstået, kan man roligt regne med at en cannabis plante mindst fordobler sin størrelse igennem blomstringen. Så har du måske noget at sigte efter.
Ellers er jeg sikker på, at google bugner med diverse guides og tråde omkring disse ting - om ikke andet hvis du søger på engelsk.

Junior medlem

Har læst på et andet forum, at hornum rododendron gødning og 2 teskefulde Engelsk salt skulle være rigtig godt til den vegative fase, er det rigtigt? :-) og så vil jeg tage et smut forbi growshoppen for at købe gødning til blomstringsfasen.

Det med at stimulere planten, det vil jeg prøve fra i morgen af!

Mange tak for din hjælp Randomname!!

Junior medlem

Arrg forresten, skal jeg dosere mindre gødning og rootstimulator, da de snart begynder at få begge dele ? Har givet dem root en enkelt gang :-)

Dedikeret medlem

Jeg dyrker egentligt ikke selv cannabis, så om lige rhododendron gødning og magnesiumsulfat er fantastisk skal jeg ikke udtale mig om. Men jeg er overbevist om, at almindelig grøn HORNUM nok skal være længe fint. Specielt når de jo typisk ikke skal vokse mere end et par måneder, før der begynder at sættes blomster. :)

Jeg ved ikke noget om rootstimulator. Jeg har ikke meget fidus til den slags produkter, men måske hvis man dyrker på samlebånd, at man kan spare en dag eller to per interval ved at benytte den salgs. Der burde dog ikke være nogen "kryds-interaktioner", da en rootstimulater typisk er noget sukker / amonisyrere / hormonvand og gødningen er er næringssalte. (nogle gødninger er der selvfølgelig også sukker, aminosyrere og evt. vitaminer i, men det er svært at overdosere disse stoffer.)
Så jeg ville holde fast i, at give halv styrke af hvad end den gødning du ender med at købe påskriver, og se hvor du ender med det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er umuligt at gætte hvor meget det bliver til

hvis jeg var dig ville jeg gøre det nemt, køb biobizz light mix jord og biobizz grow og bloom gødning, og så noget ektra tilskud hvis du har råd, det er rimelig billigt, og så er der ikke så meget gætteri eller ting der kan gå galt

til at starte med syntes jeg ikke du skal springe ud i alle mulige teknikker, du kommer til at have nok begynder problemer og det kan hurtigt blive uoverskueligt, så hellere lære planten at kende og få noget erfaring, så er der osse større chance for at din første høst bliver bare nogenlunde

ang gødning, så længe du starter lavt og så forøger lidt ved hver vanding så sker der ikke noget ved at du giver dem begge ting

Junior medlem

det er spild af penge :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]