Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 01:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Canna flush
Junior medlem

Hey alle fornuftige growers

Skal til at flushe et par planter her om 10 dages tid, men er lidt i tvivl om hvordan det skal gøres. (med canna flush)

Skal jeg flushe med den normale mængde vand, som man nu plejer at flushe med, (12L vand til 4L jord) nu når jeg bruger canna flush?
eller skal jeg vande dem som jeg nu normalt gør, hvor de bare bliver vandet med det jorden kan indeholde? og så "bare" vande normalt 2 gange med canna flush inden de bliver høstet?
Og så kan jeg ikke helt finde noget info om, om jeg skal ph justere vandet samtidigt med jeg bruger canna flush?

Alt står på tysk på pakken og det engelsk jeg kan finde på nettet giver mig ikke umiddelbart svar på om jeg skal vande med 12L f.eks til 4L jord? eller bare bruge det som ved en normal vanding....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
høster du efter skema, eller fordi du kan se de er ved at være færdige?

jeg ville bruge 12 liter, det er vandet der skyller gødningen og affaldet ud, og uden ph justering, da de ofte er lavet af kemikalier man ikke vil have i det færdige produkt

for ikke at spilde dit canna flush kan du først skylle 10 liter og så tilsætte det de sidste 2

Junior medlem

Ved at de er ved at være færdige fra andre grows.

Ved godt 4L jord ikke er meget, men lever lidt trangt :)

Okay, håbede ellers på man ikke behøvede at flushe som sådan når man havde canna flush

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
okey godt nok, det jo ikke altid de skal have lige lang tid, så ens flush kan fucke en del ting op hvis det ikke gøres på det rigtige tidspunkt

kan heller ikke finde noget information omkring canna flush, kun at det hjælper med at få rester ud, så det er måske med at få det ud af planten og ned i jorden, da jeg ikke kan se hvordan det skulle få det til at forsvinde fra jorden, der skal man nok bruge vand som man plejer, du vil altid få mest skidt med ud hvis du også skyller dem igennem, så det ville jeg gøre uanset hvad der loves af produktet

Senest rettet af Crime 27 jun 2014 22:53, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Okay, havde jeg egentligt ikke tænkt på...

Okay, jeg flusher en af planterne med 10L vand og så 2 L med canna.
Og så den anden prøver jeg kun med det canna og bare "normal" vanding :) så skriver jeg herinde min bedømmelse forskellen på de 2 planter. (Der går nok lige omkring 20 dage)

Men ja, tror du har ret i at det kan trække det ud af planten eller lignende, og man bliver nødt til at få renset jorden igennem først..

Tak for svarende Crime.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]