Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej : )

Jeg er helt ny, og har tænkt mig at give mig i kast med min første dyrkning - det er bare til hjemmebrug og at få lidt erfaring, så at den første omgang måske ikke går så godt, er selvfølgelig vildt træls, men ikke forfærdeligt.
Jeg har ingen muligheder for at dyrke hjemme, ihvertfald ikke før jeg får mig et skab, lys, udluftning osv. Så det må blive i en skov tæt ved mit hus.
Jeg har prøvet at sætte mig så godt ind i det som jeg kan, men det med gødning bliver ved med at forvirre mig.
Hvilken gødning skal bruges når frøene bliver lagt ud, og skal det bare blandes i jorden man planter i? Og hvilken gødning (meget gerne et navn) skal bruges derefter? Jeg har læst at man er nødt til at få fat i alle de forskellige næringstoffer seperat, men er det virkelig nødvendigt? Findes der ikke færdig en blanding der kan bruges?
Tak! : )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hej og velkommen til sitet.

Til gorillagrows i det fri, er det bedste og nemmeste at bruge naturgødning.
Tag ud til den lokale rideskole og spørg venlig, om du må taget at par spande hestemøg.

Hestemøg er efter min mening det mest optimale gødning, du behøver faktisk kun det og jord (og leca kugler).
Det er langtidsvirkende og meget svær at overdosere.

Bland det således:
1/4 hestemøg.
1/4 leca kugler.
2/4 muldjord.

Den lidt dyrer løsning er "champost"
Det er jord og hestemøg, der er komposteret helt korrekt.

God fornøjelse :D

-John Rooney.

Moderator
Brugeravatar

Ellers findes der også gødningserier til cannabis f.eks. Biobizz, Canna og GHE. Men det er helt sikkert en dyere løsning end hestemøg. Det kan anbefales at forspirre planterne og lade dem vokse en 10-15 cm før de kommer ud. Tjek også lige hvis ikke du har allerede. Den guide forklarer det mest grundlæggende.

Junior medlem

Bismann skrev:
Ellers findes der også gødningserier til cannabis f.eks. Biobizz, Canna og GHE. Men det er helt sikkert en dyere løsning end hestemøg. Det kan anbefales at forspirre planterne og lade dem vokse en 10-15 cm før de kommer ud. Tjek også lige hvis ikke du har allerede. Den guide forklarer det mest grundlæggende.

Indeholder Biobizz og de andre nok/alle næringsstoffer der skal bruges?
Og vil de godt kunne overleve at blive sået direkte ud når de spire? For jeg har ikke lys osv til at lade dem vokse 15 cm indenfor :)

Og tak for hestemøgs tippet! Det lyder som en god løsning! : D

Moderator
Brugeravatar

Ja det gør de, de er som regel opbygget i 3-deling: 1 grow/vegge, 1 bloom/flower og 1 micro/mirkonærringstoffer. Har man disse tre så kører det, og ofte kan man også undlade micro'en hvis man køber en god pottemuld, men den er nu god at have med uanset. De skal så doseres forskelligt alt efter hvor man er i forløbet. Det kan man orientere sig om i producenternes gødningskemaer, som er gode at bruge til man får mere styr på at bruge produkterne.

Det kan man godt, medån sådan nogle små kimplanter er lækkerbiskener for en del dyr, så de har bedre overlevelsmuligheder hvis de får lov at få lidt størrelse før de kommer ud. De behøver ikke det vilde lys, en vindueskarm eller en stor sparepærer er fint til de første par uger.

Medlem
Brugeravatar

Brændnældevand skulle være godt til vækstfasen, det er bare noget med at smide brændnælder og vand i en spand en uges tid - prøv at søg på det :)
Når det er gurillia er der garenteret nælder i nærheden ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]