Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey Psyc

Jeg har i et stykke tid gået og leget med tanken om at starte et Mini-drivhus grow. Har kun groet 1 gang før ( sidste sommer ) og var ikke vildt begejstret for resultatet hvilket jeg anser som forståeligt i forhold til det var mit først grow. :)

Derfor kunne jeg godt tænke mig at køre Autoflower da jeg har hørt at de er mere "begynder" venlige og nemmere hvis man kan sige det sådan.
Mit spørgsmål er, om der er nogen herinde som har afferinger med udendørs Autoflower eller drivhusgrow i det hele taget. Tager imod alle de informationer jeg kan så i skal ikke være generte for at komme med lidt feedback. Hvad foreslår i? er det realistisk eller no-go?

På forhånd tak :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan bare dyrke dem udendørs?

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det kan du sagtens :D
Vil anbefale dig, at forsøge med at dyrke et par tidlige og klimatiserede sorter.
Nogle sorter har været dyrket i Danmark i de sidste 30år og er næsten mugresistente.
De bliver typisk høstklar i slut august til start september.

-John Rooney.

Junior medlem
Brugeravatar

Det kan du sagtens :D
Vil anbefale dig, at forsøge med at dyrke et par tidlige og klimatiserede sorter.
Nogle sorter har været dyrket i Danmark i de sidste 30år og er næsten mugresistente.
De bliver typisk høstklar i slut august til start september.

Tak for det hurtige svar :) har du en idé om hvor jeg kan finde disse dansk dyrkede sorter? - har du evt. nogle du kan anbefale?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vi må ikke linke herinde, men hvis du selv søger lidt rundt på nettet, så skal du nok finde noget :wink:
Selv vil jeg forsøge mig med en Royal Nepal i år..

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har dyrket autoflower i drivhus et par år nu med god success. De er relativt mug følsomme, så det er en fordel at man i drivhuset kan styre den mængde vand der falder på blomsterne (ingen). Men der kan opstå en relativt høj luftfugtighed, så der skal være kraftig udluftning. Jeg har en blæser kørende på fuld drøn hele døgnet. Varmen skal man også passe på, afskærmning kan være nødvendigt, specielt i et minde drivhus.

Syntes autoflower er perfekt, så er der røg om sommeren og ikke først helt hen på efteråret. Der er snak om at de skulle være mindre potente end almindelige planter. Meget muligt, men de er rigeligt potente til mig. Og bliver de startet relativt tidligt på året, som man jo kan i drivhus, så blomstrer de jo også mens der er rigtig knald på solen, og udnytter planternes fulde potentiale.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]