Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 11:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er sikker på at den mulige profit, at man kan få fra cannabis frø er mindre end at sælge selve skunken.

Men jeg har dyrket cannabis i 5 år nu, og jeg har aldrig prøvet at dyrke cannabis for at få frø.
og det syntes jeg kunne være sjovt lige at prøve ad.

så her er nogen spørgsmål:

hvor lang tid tager det for en cannabis plante at færdiggøre alle cannabis frøene?

Jeg gad godt at vide hvor mange frø en cannabis plante producere?

har jeg mine tal rigtigt hvis jeg siger 50- 200?
jeg ved ikke hvor jeg får det tal fra (måske har jeg skimtet det i Jorge Cervantes horticulture bog, den er desværre forsvundet)

men jeg håber nogen af jer kender svarene.
Mvh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er sikker paa froene er mere vaerd en skunken.

Froene er faerdige samtidigt med planten er faerdig. Eller de boer ihvertfald vaere det. Du skal befrugte dem tidligt og saa fjerne hannerne efter en uges tid for at undgaa at spilde deres energi paa en masse "falske-"froe som ikke bliver faerdige. Saa gerne hannerne et par uger foer hunnerne. Du kan se naar froekapslerne begynder at aabne sig, saa er de faerdige. Toer planterne hele og mas budsne gennem en koekkensi, saa har du froe og grene tilbage der er lette at sortere, og smuldrede buds nedenunder, du kan ryge som de er eller lave ryst/nol/ice/smoer/whatever paa.

Antallet af froe er meget hoejere. Nok 250-500 og meget mere for udendoers planter.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

For hver enkel pistil/pollenfanger kan du få et frø, så man kan hurtigt få flere tusinde frø fra større planter, hvis de gennembestøves. Modningen af frøet tager som regel en måneds tid. For at maksimere antallet af frø bør man bestøve, når der er så mange hvide pistiller som muligt, begynder de først at modnes og blive farvede, er de enten bestøvet eller frøanlægget er overmodnet. Det er selvfølgelig en afvejelse af hvor mange der overmodnes vs. hvor mange nye der kommer til, men det er godt lige at holde øje med. Timer man det rigtigt står man med en masse frø og fornuftigt modnet skunk, når man har pillet frøene fra. Typisk svært at få curret ordentligt imo. men rigtig velegnet til at lave hash eller andre ekstrakter af.

Medlem

For hver enkel pistil/pollenfanger kan du få et frø, så man kan hurtigt få flere tusinde frø fra større planter, hvis de gennembestøves. Modningen af frøet tager som regel en måneds tid. For at maksimere antallet af frø bør man bestøve, når der er så mange hvide pistiller som muligt, begynder de først at modnes og blive farvede, er de enten bestøvet eller frøanlægget er overmodnet. Det er selvfølgelig en afvejelse af hvor mange der overmodnes vs. hvor mange nye der kommer til, men det er godt lige at holde øje med. Timer man det rigtigt står man med en masse frø og fornuftigt modnet skunk, når man har pillet frøene fra. Typisk svært at få curret ordentligt imo. men rigtig velegnet til at lave hash eller andre ekstrakter af.

win win :)

er det CBD rigt THC?

Moderator
Brugeravatar

Altså THC og CBD er to forskellige cannabinoider, så forstår ikke helt spørgsmålet, men udbyttet bliver øjensynligt ikke mindre potent af at der er frø i, der bliver bare mindre af det når frøene er sorteret fra.

Medlem

Altså THC og CBD er to forskellige cannabinoider, så forstår ikke helt spørgsmålet, men udbyttet bliver øjensynligt ikke mindre potent af at der er frø i, der bliver bare mindre af det når frøene er sorteret fra.

ja. jeg er nok ikke videnskabsmand hvad det angår.
men i mit hovede har jeg altid haft det sådan at thc var bygget op af forskellige cannabinoider.
såsom CBD.
men jeg kunne tage fejl :)

af en eller anden grund håber jeg at du tager fejl :P men jeg tvivler også meget :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Fra Wikipedia, verdens mest pålidelige kilde! :lol:

Citat:
The most notable cannabinoid is the phytocannabinoid ∆9-tetrahydrocannabinol (THC), the primary psychoactive compound of cannabis. Cannabidiol (CBD) is another major constituent of the plant, representing up to 40% in extracts of the plant resin. There are at least 85 different cannabinoids isolated from cannabis, exhibiting varied effects.

THC er bare én af de 85 cannabinoider, ligesom CBD også er én af dem.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Samler@
Der er mange fordele ved selv at lavr sine frø.
Man sparer for det første penge, da man ikke skal ud og købe mere.
Man kan bedre tillade sig at eksperimentere, da det jo koster gratis.
Du kan avle planterne bedre og bedre for hver gang.
Og så kan man også gøre ting, vi ikke må snakke om herinde :wink:
God fornøjelse :D

-John Rooney.

Medlem

Samler@
Der er mange fordele ved selv at lavr sine frø.
Man sparer for det første penge, da man ikke skal ud og købe mere.
Man kan bedre tillade sig at eksperimentere, da det jo koster gratis.
Du kan avle planterne bedre og bedre for hver gang.
Og så kan man også gøre ting, vi ikke må snakke om herinde :wink:
God fornøjelse :D

det er ikke helt gratis for mit vedkommende, jeg betaler også strøm jo.

ja, det kan sgu nok betale sig bedst for mit vedkommende.

fordi jeg skal være væk fra lejligheden i 4 måneder fra august. såååå jeg kan ikke nøjes med kloner længere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]