Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Er der forresten nogle der har prøvet de der CMH pære endu ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lorte uheld, fik åbenbart mange hanner denne gang, det er første gang jeg har set så mange få balls.
tror desværre kun jeg har en 4-5 hunplanter tilbage.... overvejer lidt at stoppe growet for denne gang, men samtidig har jeg en stor apollo13 x white rhino stående i skabet der blomstre lige nu.. syntes bare det er meget at holde den pære tændt for så lidt, og self var det de stærkeste og flotteste der stod i største potter der blev hanner, nu har jeg nogle små underudviklede retards tilbage... men lad os se hva det bliver til. suuuk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hvad med bare at cutte alle hanner og dyrke damerne til røg?

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hvad tænker du lige på her ? i forhold til hvad for det var nu også det der var planen ? havde kun tænkt mig at lave frø på en enkelt plante alligevel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hm... måske man bare skulle satse på at lave frø i dette grow så, det er alitd godt at have en masse gode auto frø liggende, og så lave lidt hash på resterne måske.i dette tilfælde ville i så beholde 1 enkelt stærk han eller flere ? Personligt tænker jeg en enkelt af de stærkeste hanplanter for at have mere ens gener i frøende men samtidig hvis den han har noget herma i generne er det jo også bare syndt... hvad forslår i ? og skal en plante bruge ligeså meget tid dagligt under HPS'en for at lave ordenlige frø som normalt? jeg går vel ud fra at svaret er ja. jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gør nu, måske tager jeg kun en han og en hun og sætter for sig selv i nogle dage og holder hannen isoleret fra resten til hunnen er til at bestøve, og så blomstre resten normalt og sætter den bestøvet ind til dem et par dage efter, eller også bestøver jeg hele bundtet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tag en enkelt han og ryst den ud over hunnerne naar pollensaekkene aabner sig. Saa faar du en okay maengde froe som er fuldt faerdigudviklede. Hvis du udsaetter hunnerne for pollen for langt hen i blomstringen bliver de fulde af ubrugelige umodne froe.

Antallet af lystimer betyder ikke noget for autoer, uanset om de laver froe eller ej.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja okay, de er LIGE gået i blomst (mangler stadig 3 planter som ikke har vist køn) så det er vel preflower stadiet, og der er der vel ikke så fandens meget at bestøve, nogle af hannernes pollen sække ser ud til allerde gerne at ville åbne sig men dem nipper jeg vist bare lige af, og makere potten så jeg kan se at det er en han.men jeg kan vel allerede godt dræbe de grimmeste hanner så jeg får lidt mere plads og mere luft til vært enkelt plante.

men det er ca i 2-3 uge af blomst det er godt at bestøve ikke ?

nåå men med lystimerne tænkte jeg ikke på om de stoppede med at gå i blomst eller noget, men mere hvis man nu lavede et grow hvor man endte med kun at tænke på frø og ikke potens, om de så ville kunne klare sig med mindre lystimer end når man dyrkede for potensens skyld. hvis det giver nogen mening :D

Moderator
Brugeravatar

Mindre lys=færre blomster, færre blomster=færre mulige frø. Men ellers kan du godt lave og modne frø under selv et almindeligt almindeligt køkkenlys armatur.

Jeg ville vælge nogle stykker af de stærkeste hanner. Det er altid lidt et gamble med hanner, og i det mindste bevare du på den måde, noget mere genetisk diversitet i frøene, hvis du en dag vil lave flere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

okay i see, jeg beholder 2-3 hanner så, 8 ud af 10 blev sådan set til hanner denne omgang :O har aldrig været så uheldig med det før men på den anden side har jeg 5 stærke hunplanter der har nået at udvikle 4 til 5 bladsæt, de er godt brede men måtte godt ha været lidt højere, og 2 meget svage planter der udvikler sig meget langsomt, de når vist allerhøjst at lave et lille bud :D så jeg tror jeg laver et ordenligt grow på det alligevel, dog med lidt frø. vand dræber pollen ikke ? så hvis jeg holder 2 hanner ude i mit køkken og nibser alle nosser af dem indtil de skal bruges (evt gemmer nogle af dem i en pose bare for at have ekstra mange og hvis noget skulle gå galt) og så bare holde køkken vinduet lukket de står ved så de ikke spreder pollen over alt i lejligheden.

Så jeg overvejer at tage 2 hunplanter også når de er modne til at blive bestøvet og sætte ud på toilettet, tage de 2 hanplanter fra mit køkken og give dem en pose over sig inden jeg bære dem igennem lejligheden og ud på toilettet - brækker deres grene af og slår lidt hist og pist forsigtigt rundt omkring på planten, lader døren stå lukket imens (også ind til rummet hvor growet er) tager mit tøj af og tager nyt på, smider hanplanterne ud i en pose og binder knude på og smider tøjet til vask, lader hunplanterne stå på toilettet i 3-4 timer **???? og sprøjte dem med vand over det hele med en fin førstøver for at dræbe overskyddent pollen - bære dem ud fra toilettet og skylde efter sig med bruser over det hele.

**Jeg er lidt i tvivl om hvor lang tid det tager det pollen at vandre ned igennem en pistil, og om det kan blive skadet af vand når det først har sat sig på en pistil ??

men tror i det meste pollen i selve rummet vil dø hvis der skyldes godt med brusren ? ? altså self vil noget pollen stadig overleve og man vil få et par frø hist og pist ... eller hvad ? jeg kunne bare også godt tænke mig nogle bude af den der purple mazar - og se hvorn den er os.v - så gider bare ikke at alle planter bliver overfyldt med frø egentlig :D

Moderator
Brugeravatar

Vand dræber ikke pollen, men gør det tungere så det ikke flyver så meget omkring, og virker som katalysator for nedbrydningsprocessen, noget af pollenen bliver inaktiv, men det er bestemt ikke alt sammen. Et bud kunne være at trække en plastikpose ned over hanplanterne, klippe af ved roden, og smide en elastik omkring pose og stamme og så ryste den som et fastalavnsris. Så burde det meste pollen samle sig i posen hvis de ellers er modne nok. Pollen opbevares godt i papirspose hvis det er til brug kort tid efter. Man skal bare sørger for det ikke rådner eller spredes hvor det ikke skal. Så kan man dyppe en pensel i pollenen når den er opsamlet og påfører på pistillerne. På den måde spredes der ikke pollen over det hele.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aaah skide smart :D ! den metode vil jeg forsøge mig med denne gang så. nå syntes ellers bare at have hørt et sted at de blev "sterile" af vand, men jeg tror stadig jeg vil skylde efter ude på badeværelset, falder de til jorden og bliver skyldet ud i mit afløb er den jo klaret nogenlunde :) men hvad kan jeg gøre for at det overskydende penslede pollen ikke spredes i hele mit telt ? kunne være en ide at skylde (sprøjte vand på den) der eller vt lade den stå ude for teltet i et andet rum med en blæser på sig lidt ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

et spørgsmål.... kan en pistil kun modtage et pollen og lave et frø ?...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Yep. Du kan se at den ender i en af de saekke der senere vil kunne rumme et froe. Lidt ligesom da du blev til. Et aeg, en saedcelle.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]