Kære alle hjælpsomme mennesker.
Jeg har hårdt brug for jeres hjælp, for jeg er nu ved at drukne i hvad jeg for et par uger siden troede var success.
Jeg har et udmærket growcloset, som jeg nok skal lære at få det bedste ud af, men denne gang er jeg vist kommet til at vegge alt for længe. Jeg dyrker under 1 motherfucker 250 w CFL (og er udmærket klar over at flere små pærer som sidebelysning ville have været at foretrække, men synes ikke rigtig at pladsen tillader det). Jeg tror som sagt at jeg har vegget alt for længe (omkring 11 uger), og jeg har følt mig nødsaget til at ”lollipoppe” hele den nederste halvdel af mine planter fordi der simpelthen ikke kom lys nok. Samtidig har jeg også et pladsproblem efterhånden, så planterne ikke trives optimalt. Lessons leanrned. Det er mit andet grow (første gang var to autoer i samme sort, og her lærte jeg Mr. Mug at kende nok så godt, men slap alligevel afsted med 60g i alt).
Jeg håber stadig at det lykkedes mig at komme i hus med høsten denne gang også, og håber svagt optimistisk på +100 g tørret topskud.
Nå. Nu til det problem som jeg ikke selv forstår: Jeg har to planter i nøjagtig samme sort. Den ene blev spiret tre uger senere (fordi det ene af de to første frø ikke spirede). Den ene plante har altså fået cirka 11 ugers veggetid og den anden 8. Jeg synes der er vildt forskel på hvordan de blomstrer. Planten til venstre ser ud som forventet. Den har 6 store toppe som allerede er dejlig tætte. Topskuddene er allerede her 2½ uge inde i blomstringen vokset sammen til seks store massive topskud som går hele vejen op af stænglerne. Nam nam..
Den anden derimod, altså den til højre, ja den laver en million små topskud som er ret små i det og sidder ret spredt. Det er langt fra at blive til de sammenhængende massive topskud som man ser på den anden.
Jeg går ud fra at det er planten til venstre som kommer til at give langt det største yield, og det undrer mig virkelig at der er så stor forskel på dem. Jeg synes endda at lampen hænger sådan at det burde være den til højre som trives bedst (Den til venstre står ligesom ved siden af spidsen af pæren, mens den anden står lige under)
Se billederne og giv mig endelig alt det feedback I kan. Jeg synes det er rendt lidt fra mig denne gang, og jeg vil gerne vide hvordan jeg kommer bedst i hus og jeres bud på hvorfor der er så stor forskel på dem. Jeg må sgu ærligt indrømme at jeg ikke rigtig kan huske hvilken en af dem der spirede først. Jeg tror også den blev toppet en ekstra gang, for at holde højden lidt nede mens den anden spirede. Jeg kan dog ikke forstå hvis det skulle være det der gør forskellen alene.
Her ses mine to babyer ovenfra. Den som ser ud som forventet er den til venstre. 5-6 store massive sammenvoksede topskud:

Sådan ser det ud. Nam nam.. Massivt og lækkert:

Sådan ser den til højre ud. Langt mere vilter og en masse små topskud. De er naturligvis sat i blomst på samme tid, men den her VAR en 5-6 ekstra dage om rigtig at komme i gang, men alligevel?

Sådan er mit setup. Den til højre er mere under pæren, mens den til venstre med de solide topskud faktisk står nærmest ved siden af pæren. Ja, og så tager fatningen lidt af udsynet på den til højre, men det ser ikke ud til at være lige dér den lider specielt meget nød, for topskuddene er lige så små på de grene der står lige under pæren.

Jeg har vist ladet dem vegge alt for længe. Hele den nederste halvdel manglede lys, så jeg valgte at "lollipoppe" den. Håber jeg gjorde det rigtige? Jeg veggede 9-11 uger, og det var vel en del for meget? Især når man tager CFL pærens rækkevidde i betragtning.

Hvad synes I?