Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg står og vil gerne prøve kræfter med lidt Ebb and Flood system. Tænker på at starte i det små med 2-3 små kasser, i et simpelt system til at begynde med. Noget ala det her: http://fatalii.net/Growing_chile_peppers/Hydroponics/Custom_Hydros/EBB_Flood

Det skal ligne dette her:

Billede

Jeg har Lyca kugler, men ellers ikke andet end frøene til diverse krydderurter og chilier.
Kasserne regner jeg med at finde i Ikea eller byggemarkeder.

Men hvad med følgende:
Billede Inlet(hedder det filter?)
Billede Roster net placed inside the inlet.
Taken from a faucet parts worth a few euros / bucks.
Prevents any small particles to enter your pump.
Billede Plasticslanger

Billede Overflow hose with a cheap faucet piece.
Billedesubmersible pump
Billede

Så er der også PH og EC kontrol, næring. Hvor køber jeg alt det billigst? Jeg tænker noget i retning af akvarieforhandlere, på nettet eller irl.
Hvor meget vil sådan en løsning koste pr kasse eller pr kvm2 groareal(eller 2 kasser stablet oven på hinanden, men 1 ebb & flood boks i alt samlet set), hvis man fraregner PH og EC kontrol , som jo er en fremtidsinvestering?

Junior medlem

Angående frøene, så har jeg haft stor succes med at putte dem i Jiffy blokke, både små Jiffy og mellem Jiffy. Men hvis de skal transplanteres fra et mini-drivhus lavet af flamengopap, over i en Ebb And Flood boks, hvordan gøres det så mest praktisk og effektiv? Er det en god ide at gå fra jiffy til lecakugler/vand, eller er rockwool-cubes til planter en bedre løsning?

Dedikeret medlem

forhandler links er ikke tilladt.

Junior medlem

Kan du uddybe det lidt nærmere? Må man ikke linke til et website? Hvordan skal folk så give deres besyv med om firmaet er godt eller dårligt? Er det meningen at man kun må skrive websites navn og ikke hele web-adressen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det er rigtigt - de mås man ikke.

-John Rooney.

Moderator
Brugeravatar

Kan du uddybe det lidt nærmere? Må man ikke linke til et website? Hvordan skal folk så give deres besyv med om firmaet er godt eller dårligt? Er det meningen at man kun må skrive websites navn og ikke hele web-adressen?

Nej det må man ikke, ikke til rusmideelrelaterede varer. Tjek retningslinierne: http://psychedelia.dk/regler/
Og nej det hjælper ikke at nøjes med websidens navn.

Junior medlem

Mig bekendt er ingen af siderne "rusmiddelrelaterede". Nok om det. Hvor køber i jeres hydrogrej så?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
nu er folk jo ikke så dumme at de rent faktisk tror du vil dyrke dine chillipeppers og det var så det, så self kan man regne ud at forhandlere der sælger vækstlys, hydro/organic væstudstyr os.v os.v er rusmiddelrelateret da du skal bruge det til at dyrke cannabis, det kan vi ikke have på dette forum, hvis du ville dyrke chillipeppers var du vel gået ind under et helt admindeligt dansk nature forum for hoppy gartners og spurgt HOSTHOST - istedet for her, det ser bare ikke godt ud herinde på nogle måder så derfor er det ikke tilladt - respekter venligst dette istedet for at forsøge at finde smuthuller ;)

Junior medlem

nu er folk jo ikke så dumme at de rent faktisk tror du vil dyrke dine chillipeppers og det var så det, så self kan man regne ud at forhandlere der sælger vækstlys, hydro/organic væstudstyr os.v os.v er rusmiddelrelateret da du skal bruge det til at dyrke cannabis, det kan vi ikke have på dette forum, hvis du ville dyrke chillipeppers var du vel gået ind under et helt admindeligt dansk nature forum for hoppy gartners og spurgt HOSTHOST - istedet for her, det ser bare ikke godt ud herinde på nogle måder så derfor er det ikke tilladt - respekter venligst dette istedet for at forsøge at finde smuthuller ;)

Jeg har intet problem med ikke at nævne forhandlere.
Og jeg skal rent faktisk kun dyrke chilipebre og krydderurter ligeså :D Ingen hampedyrkning her, tro det eller lad være.
Virker bare til at dette forum er langt det bedste og mest kvalificerede ift hydro-dyrkning. Det er jo meget praktisk, hvad der så skal dyrkes er jo i og for sig underordnet, da teknikken er den samme uanset hvad man dyrker, blot forskellige individuelle forhold.

Moderator
Brugeravatar

Pumpe, slanger og filtre dertil bør du kunne finde hos akvarie/dyreforhandlere, og dyser burde du kunne finde i diverse byggemarkeder, hvis ikke du finder dem hos akvarieforhandlere.

Reglerne omkring forhandlerlinks er både fordi vi vil undgå at diverse firmaer reklamere på siden, og fordi vi ikke skal optræde som en komplet guide til hvordan man producere sine egne rusmidler - informationen er fri, men anskaffelsen er og bliver ens egen hovedpine.

Junior medlem

Modsvarer denne her del: Billede

Denne her del? Denne kaldes et samleled i den danske butik. Billede

Eller hvad med denne som er et mellemled:Billede

Junior medlem

Hej igen. Jeg undrer mig hvordan jeg får monteret en vandsparer/filter i mellemledet, eller en anden plasticrørsløsning: Billede
Det er det eneste problem jeg har pt. Et filter til vandslangerne. Det er klart at en hel løsning er bedre, end at jeg skal få filter til at passe sammen med mellemled. Men hvad skal jeg så købe hvis jeg bare vil have en samlet løsning?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]