Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 03:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psy!

Det er ved at være mange år siden jeg sidst har postet noget, havde brugeren thafreak men har glemt koden så blev nødt til at lave en ny :-(

Anyhow, jeg er efter mange års rygning begyndt at dyrke mit eget røg. Det startede med et Royal Dwarf autoflower frø jeg fik med en pakke fra az****s, som jeg fik til at vokse i en smartpot på min altan. Senere købte jeg en håndfuld Northern Lights autoflower, og da jeg smagte resultatet var jeg simpelthen nødt til at "go-pro" så at sige ;)

Jeg har anskaffet mig et grotelt på 1.2x1.2x2m med tilhørende 600W pære, justerbar elektronisk ballast, kulfilter, blæser og adjust-a-wings, og er rimelig godt kørende.

Lige pt. huser teltet 3 Orange Bud, 2 White Widow, 1 Euforia, 1 Blue Cheese og 1 Hawaii Maui Waui, alle er 21 dage inde i blomst og ser intet mindre end fantastiske ud :)

Men men men, dette er mit første rigtige grow ever, og er i tvivl om et par ting.

Jeg giver de i alt 8 planter samlet 10l vand med 48 timers mellemrum. De bliver vandet ca 30-60 minutter før lyset slukker (når jeg husker det), glemmer jeg det om aftenen giver jeg dem det dagen efter så snart lyset er tændt, og vander så igen efter skemaet næste aften. Jeg giver dem skiftevis gødet vand og rent vand (altså gødning hver 4. dag og rent vand hver 4. dag). Jeg vil meget gerne have kommentarer til den metode, om der er bedre måder at gøre det på eller om det er tip-top.
Yderligere vil jeg gerne spørge jer der dyrker i telt om i vander med en stor vandkande, de grønne der, eller om i har bedre metoder. Jeg synes der er ret trangt i teltet med 8 planter/potter og en ventilator, og det er meget svært at komme til med den store vandkande. Er hele tiden bange for at ødelægge planterne når jeg maser mig igenem skoven ;)

Ud over det så hænger lampen pt. i højeste position, og de fleste topskud er uden for "varmezonen" så at sige (der hvor man kan mærke varmen på håndryggen), de burde ikke vokse mere i højden efter 21 dage i blomst vel? Der er en enkelt plante jeg mener er i farezonen, den er nok ca. 20cm fra lampen og der er rigeligt lunt hvor topskuddet sidder. Nogle der kan fortælle hvor meget mere de strækker sig på den her tid? Igen er kommentarer og kritik meget meget velkommen.

Til sidst kommer vi til alternativer til belysning, for jeg er lidt ked af at have sådan en varm pære inde i teltet af forskellige årsager, har hørt om folk der dyrker med LED, cooltube, lysstofrør osv. men hvad er den optimale lyskilde til indendørs dyrkning? Jeg ved ærligt talt ikke hvad den pære jeg har nu hedder, men den sidder sammen med et bæst af en ballast og det er sådan en cylinderformet pære der lyser ret gult og bliver ad h*****e til varm. Den er på 600W, men jeg justerede den ned i veg til 400W (kommenter gerne).

Håber der er nogle af jer garvede dyrkere der vil tage jer tid til at besvare nogle af mine spørgsmål, jeg kvitterer med billeder af sherwoodteltet ;)
Kærlighed til jer!

-thafreak

edit: pics or it didnt happen:

Beklager de er dårlige, men der er et frygteligt lys derinde! Det nederste billede ville af ukendte årsager ikke uploades til myupload, så det bliver på link. Øverst ser vi et statusshot af sherwoodskoven, nederste billeder er Orange Bud topskud, der stille og roligt begynder at sprøjte sukker ud over det hele. MUMS!

Billede

Orange BUD

Junior medlem

Okay det var der så ikke, surt nok. Hold jer muntre :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Kan du ikke lige skrive i punktform, hvad dine spørgsmål er så skal jeg nok hjælpe.

Junior medlem

Okay jeg prøver at koge det ned til konkrete spørgsmål, kommenter endelig hvis noget af det jeg nævner i første post er helt hen i vejret. Jeg vil gerne have et slutprodukt af så høj kvalitet som muligt, så hvis der er noget jeg kan ændre i min metode vil jeg meget gerne høre det :) Kvantitet er, hvis overhovedet gældende, sekundært. Jeg sigter udelukkende efter kvalitet. Jeg dyrker ikke for profit, intet af det er til salg. Jeg vil betegne mig selv som skunk-afficionado og er meget kræsen hvad mit røg angår. Jeg giver mig i kast med dyrkning for at forsøge at lave højkvalitets-skunk, som man ikke kan købe sig på normal vis.

Det blev en lille roman igen, men her kommer der nogle konkrete spørgsmål. På forhånd tak for alle svar, de modtages med kyshånd.

:arrow: Planterne står i 14l(ca) potter med de sædvanlige huller i bunden. Hvor meget vand bør de få og hvor ofte? De er en god meter høje, og har været i blomst omkring 25 dage.

:arrow: Jeg kører pt. med 4 gødningsprodukter af BioBizz serien, Bio Heaven, Bio Grow, Bio Bloom og Top Max. Er jeg havnet i den kommercielle cannagødnings-maskine, eller kan det betale sig at bruge hele serien ifht. kvaliteten?

:arrow: Hvad er den optimale temperatur og luftfugtighed i teltet, og hvordan kan jeg ændre på disse?

:arrow: Findes der en smart vandings-metode man bruger når man dyrker i telt med mange potter? Eller er det bare at bruge den store vandkande?

:arrow: Har kigget lidt efter nogle auto-vandingssystemer, men synes ikke jeg har fundet noget der giver mening. Kender i noget?

:arrow: Hvor lang afstand må der være mellem toppen af planten og lampen? Det er en 600W hps pære med elektronisk ballast.

:arrow: En af mine Orange Bud delte sig i 2 under veg (af sig selv), den er derfor noget større end de andre. Skal den have specielle hensyn?

:arrow: Er der forskel på kvaliteten fra hhv. feminiserede og regulære frø?

Håber det giver mere mening ;) :tnx:

Mvh. thafreak

Junior medlem

Føler mig lidt dum over jeg ikke søgte på google med site:psychedelia.dk men det har jeg nu gjort og må sige tusind tak til alle dem der i forvejen havde besvaret mine spørgsmål. :)

Junior medlem

Hej thafreak :)
Jeg er selv effektiv bruger af LED, og jeg kan varmt anbefale det. Billig, ingen varme. Lampen koster så en del i sig selv, men tjener sig hurtigt ind. Den eneste rigtige ulempe er nok det kraftig pinke lys :)

Vedr. vanding, der har jeg købt en smart 10L beholder på et byggemarked, som du ellers pumper vandet med. Der medfølger så en 1.5m slange til. Vi kan jo ikke have at du knækker en gren i 'Den Forbudte Skov' ;)

Det er de spørgsmål jeg kan svare på :) Håber det hjalp dig lidt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]