Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja, undskyld. Så er det mig igen. Men jeg er meget tæt på at være i hus med mit første skabsgrow, og så har jeg nok ikke helt så mange spørgsmål til næste gang :)

Jeg vil gerne kunne have et par nye spirer parat, så snart det her er færdigt, så jeg er meget interesseret i præcis hvor lang tid der er til disse her er færdige.

Jeg vil gerne høste når krystallerne lige er begyndt at gå fra mælkehvide til ravfarvet, så det skal altså ikke være den helt onde stener - men kun lidt :)

Lige nu ser planterne sådan her ud. Cirka 40% af hårene er blevet brune og krystallerne er et efterhånden overvejende mælkehvide men stadig med en del klare endnu.

Så hvor lang tid tror I der er igen? Tænker om jeg godt kan begynde at spire de næste allerede.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det ser fint ud og vil høste planterne nu, hvis jeg var dig..
Prøv at nuldre lidt frø ud og se hvordan de ser ud.
God fornøjelse med pillearbejdet :D

-John Rooney.

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror godt de vil kunne trække et par uger endnu, har du ikke et loup eller andet der kan forstørre op så du kan følge trikom modningen?

Medlem

Tak for input. Jeg hælder bestemt også til at de ikke er klar endnu. Men jeg var i tvivl om det var to eller fem uger endnu. Jeg hælder nok til små to uger fra nu af på baggrund af jeres input og mine egne observationer. Som sagt så er hovedparten af krystallerne nu hvide. Og jeg venter til de begynder at blive ravfarvede.

Med hensyn til spiring af nye frø, så prøvede jeg faktisk at spire et par stykker udenfor, men de strakte sig alt for meget, og jeg valgte af hive dem op, også mest for at undgå at flytte kryb med ind i skabet.

Hvordan skal jeg gøre for at gøre det bedst? Sætte dem i vindueskarmen og så sætte dem ind i skabet, så snart de titter frem,eller skal de under kunstigt lys fra starten af? Ville virke som spild af strøm indtil de kommer op af jorden. Jeg har heller ikke råd, plads og lyst til at købe mere udstyr specifikt til spiring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Mener nu stadig at du godt kan høste dem nu.
Syntes farven ser fin ud - efter min smag ihvertfald:)
Bruger ikke selv noget specielt lys til spirring.
Planter bare og så i vindueskarmen de første par uger.
Hvad hedder planterne?

-John Rooney.

Medlem

Im in love, flotte planter helt sikkert..

Jeg er endnu ikke nået min egen første høst, men jeg har haft de samme tanker som dig ang høsten.. Tror selv når jeg kommer der til at jeg ville have krystallerne hvide med overvejende rav farve (ik for meget, da jeg foretrækker at blive høj frem for stoned).

Medlem

Det er to auto bubblelicious

Dedikeret medlem

du ku oss tage toppene nu, så de sidste skud ka modne lidt mere.. evt gi dem 2-3 uger så du osse har lidt godnat-græs :-)

Medlem

Hjælp... Jeg har opdaget at mine planter her lige inden høst er meget mindre fedtede og klistrede end de var for tre-fire uger siden. Er det normalt at de er mest sticky nogle uger før de er høstklare, eller jeg for sent ude?

Moderator
Brugeravatar

Nej det lyder lidt underligt, med mindre du har pillet så meget ved dem, at du har lavet minimale mængder fingerhash/charas hver gang, at det akkumuleret fratager en vis stickyness.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]