Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 09:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Kære alle hjælpsomme mennesker som har været en stor hjælp til at få mig gennem mit første grow.

Jeg har et par spørgsmål om en forestående tørring og curing.

Jeg gror i et skab som står i et lille bitte rum på måske 2 m2. Jeg har naturligvis udluftning i mit skab, og det gør fugtigheden ret lav og temperaturen temmelig høj i hele rummet. Temperaturen svinger fra 25-32 grader mens fugtigheden ligger mellem 35 og 55 %.

Jeg hængte en lille guerilladyrket auto til tørre i rummet (ikke skabet) og den var KNASTØR i løbet af 3-4 dage. Jeg var meget overrasket. Jeg står nu over for at skulle tørre måske 30-40 gram ( :rocking: ), og da jeg vaper er jeg naturligvis interesseret i den bedst mulige smag. Mit spørgsmål går derfor på om det er uoptimalt at "speed-tørre" det på den måde? Jeg må sgu tilstå, at jeg ikke rigtig ved, hvor jeg ellers skulle gøre det, da det ligesom er det ene rum tålmodigheden strækker sig til hos min bedre halvdel :cry:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det er ikke optimalt at speed tørre det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg har forstået skal du bare tørre dem et helt mørkt og tørt sted og så ikke højere temp end stue temp, for at tørre ordentligt :)

Moderator
Brugeravatar

Tør det til omkring det punkt hvor stilkene stopper med at være fleksible, men i stedet laver en 'knæk'-lyd når du bøjer dem. Smid det derefter på glas og åben med jævne mellemrum til glasset og få luften skiftet lidt ud. Mest i starten (flere gange dagligt) og så mindre og mindre jo mere det tører. Det giver en langsom og stabil tørring og kaldes curring, hvis du vil søge mere på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]