Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 10:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har 2 store hamp planter i min stue, den ene 180 cm og den anden 160. Tilsammen har de næsten 400 topskud, på omkring 1-3 cm. Der er nok omkring 4-6 uger til høst.
Er der en erfaren dyrker der kan fortælle hvor mange gram pot kan jeg forvente i høst udbytte. ???

Det er andet år jeg dyrker, men de planter jeg har i år gror jo helt vanvittigt, eller det er måske meget normalt. ???

Håber på et godt svar, det er første gang jeg er herinde som medlem. Mvh marlar

NB. : Hvis mine planter er så fantastiske som jeg tror, skal jeg nok skrive lidt om hvad jeg har gjort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Der er ingen der kan svare dig på det. Det kommer an på hvor kompakte dine skud er, hvor mange af dem er og hvor store de er. Dette kan man ikke rigtigt regne sig frem til da det afhænger af mange faktorer. Det kommer an på hvilket lys, hvor meget lys, hvilken næring planten har haft og om den er blevet udsat for for lidt/for meget stress. Desuden er det også forskelligt fra strain til strain. Men regn med at du har imellem 5-500 gram per plante.

Medlem
Brugeravatar

Det mest interessante er hvad det er for nogle frø du har sået, og ikke mængden du høster. Hvis du er sikker på at det er en potent sort kan du glæde dig til en monsterhøst! Hvis det er random frø kan du i værste fald ende med en monsterhøst der er ubrugelig, fordi det er tavehamp/fuglefrø.

Så store planter som du har, vil give et væsentligt afkast, men hvor meget i gram er ikke til at vurdere. Størrelsen på høsten er heller ikke altafgørende hvis ikke du ved noget om hvilken plante du dyrker.

Junior medlem

Det er en stor pose pot jeg har fået af en ven for 10 år siden. noget han havde plantet i hans have og som der var gået totalt frø i.
Det var mere gult en det var grønt. Det har jeg så røget af i 10 år, (10 gange om året) selv om der er lidt arbejde i at pille kernerne af. Det er ikke nogen "tung" ryger, men det går direkte i smilebundet og det snurre godt i hovedet uden man bliver træt. Sidste prøvede jeg for sjov at så nogle af frøene og fik 4 planter ud af det, men jeg viste ikke meget om det så der kom tre hanner del knaldede hunnen før jeg opdagede der var noget galt. Men i år har jeg så læst på lektien.
NB: De topskud jeg har fra kammeraten er/var omkring 15 cm lange og hvis mine bliver det har jeg pot til resten af livet.
Marlar

Medlem
Brugeravatar

Sej historie. Alt det bedste. Har du ikke lyst til at vise herlighederne frem?

Junior medlem

Ja da, men skal lige finde ud af hvordan jeg uploader billeder.....?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gå ind på http://tinypic.com/ og tryk vælg fil, og dernæst upload :)
Så poster du bare linket herinde bagefter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]