Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 10:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa..

UPDATE 10/6: ET PAR AF MINE PLANTER MISTRIVES. SE NEDERST

Som nogen måske har set i min growlog (som jeg mere eller mindre har opgivet), så har jeg en skønsom blanding af autoer og andre planter som et guerilla grow.

Nu er tiden kommet hvor jeg tror mine ORIGINAL LOWRYDER er ved at være færdige. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Jeg synes ikke det er alle hunnerne der har pistils/hår, og jeg synes ikke de er groet så meget igen på det sidste.

De er lidt nogle sølle skravl, meget langt fra deres optimale udbytte. De stod fanget i en vindueskarm alt for længe, grundet det sene forår, og da de endelig kom ud fik de et ordentligt chock, så der er hvad der er, og der er vel forhåbentligt et par gram på hver, eller hvad siger I?

Så to spørgsmål:

- Er de færdige, hvis ikke, hvornår tror I så? Tror bestemt de er ved at være 10-12 uger gamle, uden at være sikker.
- Hvad tror I det gennemsnitlige udbytte bliver pr. plante, når I kigger på nedenstående fotos (tørret vægt)?

På forhånd tak!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Senest rettet af Tjalde Smølf 10 jun 2013 20:21, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
De er ved at være der, giv dem en uge til og klip dem, og så skal du nok forvente omkring et par gram pr plante. De er ret fluffy, når først de tørrer. Sådan der bliver autoer desværre let, hvis du får stress af den ene eller anden grund. Den gode nyhed er at du kan nå et "kuld" til.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes omvendt at de er meget meget svære at bedømme. En ordentligt bedømmelse kræver nærstudier af trichomerne, som der ikke er mulighed for på dine billeder. En anden vurderingsmetode er sammenstilling af plantens (rettere blomsterstandenes) alder, pistillernes udseende og plantens generelle fremtoning. Som du også siger, er der ikke mange synlige/tydelige pistiller, men på de billeder MED synlige pistiller, er de helt friske og hvide. Derfor ville jeg lade dem stå 1-2 uger endnu.
Iøvrigt er min erfaring at autos udendørs ofte kan tage lidt længere tid. Jeg har selv haft autos der er gået lige over 100 dage før de var klar.

Angående udbytte er det svært når der ikke er tydelig målestok, men du kan roligt regne med et gennemsnit på minimum et par gram. Jeg ville skyde på 5-7 gram i alt.

Hvordan med de andre planter i baggrunden, får vi billeder af dem?
:-)

Medlem

Charles Ingalls skrev:
Hvordan med de andre planter i baggrunden, får vi billeder af dem?
:-)

Ohhh.. Falkeøje dér.. Ja, det er såmænd bare nogle regulære White Widow som ¨måske/måske ikke kan nå at blive færdig udenfor, men heldigvis så er jeg en pære fra at være færdig med mit første grow-closet. I den forbindelse har jeg gjort mig nogle overvejelser om hvordan jeg udnytter det bedst, det første stykke tid, og da d'herrer Bubber og Charles har været så flinke og hjælpsomme hele vejen gennem min læreproces, så har I måske også lidt input til nedenstående:

Synes I denne plan for mit nye 60x80x140 250w cfl skab lyder realistisk:

- Fra nu - 1. juli: Tørre mine tarvelig 10 g lowryders i skabet, mens jeg venter på min pære.
- 1. juli - 1. oktober: Dyrke en hurtig omgang Auto-Bubblelicious (Kan disse dyrkes i Scrog, og i så fald, hvor mange kan jeg have? Og kan jeg nå det, inden det er tid til at tage nedenstående ind?)
- 1. oktober: Høste ovenstående og tage de 2 mest potente White widows indenfor og dyrke dem færdig der
- Derefter - forever: Dyrke Bubblelicious 2 af gangen i Scrog og forhåbentlig høste omkring 100-120 g tørret bud pr. omgang.

Er der nogen huller i ovenstående plan?

...og nå ja.. Billeder af de kære små. De trives vist meget ok, eller hvad siger I?

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

Jeg var lige forbi mine planter i dag, og to af dem ser ret dårlige ud. På den ene er nogle af bladene gule og krøllede, på en anden bare gule.

Kan det passe at det er zinkmangel på det nederste billede og for meget sol på det øverste? Hvis det er rigtigt med zinken, hvad kan jeg så gøre ved det?

Billede

Billede

Medlem

Jeg gøder for øvrigt med Biobizz Grow.

Junior medlem

Jeg vil gætte på at det øverste billed er magnesium mangel. Umiddelbart har den de samme symptomer, og BioBizz grow + bloom, indeholder dårligt nok noget magnesium overhoved. En løsning kunne være "engelsk salt" fra matas.
Det er ihvertfald min research på det. Er selv "ny grower", kører på 3. år nu, og først begyndt at bruge gødning nu .

Held og lykke med planterne :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den første ser sund nok ud. Det er helt normalt at nogle af bærebladene bliver gule og falder af. Måske vil lidt mere nitrogen kunne hjælpe på det. Nr to kunne godt se ud til at have fået lidt for meget gødning. Prøv at flushe den godt igennem med rent vand.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville helt sikkert også skyde på magnesium mangel på det første. Det er meget karakteristisk for magnesium mangel med en sådan jævn lysning/gulning, MELLEM bladribberne, men ikke på selve ribberne. Det er meget normalt med generel gulning af de nedre blade når planten begynder at blive stor, men det der tyder helt sikkert på noget andet (mg def.)

Det nederste har jeg ikke nogen klar idé om. Har den fået meget vand og gødning? Bladene kan krølle op eller ned af forskellige årsager - typisk forkert temperatur, for meget/lidt vand eller for meget gødning. Jeg ville skyde på en overgødning, hvis jeg SKULLE skyde.

Her er en rimeligt udførlig "håndbog" i mangelsymptomer, sygdomme og skadedyr i cannabisplanter: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=11688 Der er rigtigt meget nyttig viden.

Er du desperat og kræver ekspertsvar kan du prøve at poste billederne her: https://www.icmag.com/ic/forumdisplay.php?f=83

Good luck

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]