Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

MIT FØRSTE GUERILLA GROW OG MIN FØRSTE GROWLOG:
UPDATE 8/5 2013:

Jeg har brug for hjælp. Mine planter mistrives efter kun 3 dage udendørs. Hjælp modtages med kyshånd. Se billederne nederst i tråden.

------------------------------------------------------------------------------

Her en lille tråd hvor jeg vil lade jer følge mit første forsøg på at dyrke mit eget Marianne. :peace:
Det bliver et guerilla grow og jeg føler mig ret godt forberedt. Tråden her er ment både som inspiration til andre nybegyndere, men også som et sted hvor jeg forhåbentlig selv kan blive klogere undervejs. Så kryds fingre sammen med mig og kom endelig med gode ideer og kommentarer.

PLANEN:
Jeg håber at kunne få så stor en høst at jeg kan være selvforsynende. Jeg vaper cirka 2-3 gram om ugen, så enhver høst over 200 gram vil være fantastisk.

FRØENE
Jeg har lige nu følgende stående i vindueskarmen, klar til at blive plantet ud i morgen :rocking: :

8 White Widow regular
4 Original Lowryder regular)
3 feminiserede "mix"-frø (could be anything)

Det ser sådan ud :gud: :
Billede

Om en måneds tid begynder jeg at spire yderligere:

10 Brutalis Automatic (regular)
6 Original Lowryder (regular)

INDKØB OG UDGIFTER:

Mit projekt kommer til at stå i cirka 1600 kroner. Udgifter der fordeler sig således:

Frø 650 kr
Gødning 400 kr
10 styk 20l murerspande 150 kr
15 1½l flasker + 10 øldåser 45 kr
Planteskovl og spade 100 kr
Jord og 50 l Perlite 150 kr
Plantebakke 80 kr
Plastsække og havehandsker 50 kr

SPOTS OG SETUP:

Jeg har udvalgt tre spots som alle ligger på samme rute. Det fjerneste spot er 5 km fra min bopæl. Jeg har planer om at tilse planterne en gang i ugen (to gange ugentligt i tørkeperioder). Et af stederne er i moseområde langs motorvejen. En fint lille stykke med motorvej til den ene side og et lille vandløb på den anden side. Det andet spot er også langs motovejen, men i noget krat mellem motorvejen og et industriområde. Det tredje sted er i en træomkranset lysning ude på en mark. Områderne er nøje udvalgt på Google maps, og udvalgt efter hvor det er mindst sandsynligt at der kommer nogle forbi.

Jeg planter i 20 liters malerspande og regner med 3 autoflowers eller to regulars pr spand. Jeg sætter 3-4 spande ud pr spot. Spandene graves 2/3 ned i jorden, og der er naturligvis lavet huller i bunden så vandet kan slippe væk. Gromediet bliver 2/3 dele plantejord og 1/3 del "plante perl" for at give blandingen lidt luft.

Planterne er pt. cirka 15 cm høje og jeg starter ud med at sætte en 1½l flaske hvor bunden er skåret af over. Det beskytter mod dyr og fungerer som et minidrivhus med læ for vind og vejr de første par uger. Når flaskerne fjernes fører jeg en "udspilet" sodavandsdåse uden top og bund ned over stænglen, som så fungerer som snegleværn i resten af plantens levetid. Endelig sætter jeg noget grønt trådhegn rundt om potterne for at beskytte mod dådyr.

Der kommer selvfølgelig billeder af det hele i morgen og efterhånden som det hele skrider frem.

GØDNING:
Til at begynde med får det noget Biobizz Bio-Heaven. Senere får det Biobizz Grow, og Biobizz Bloom når det går i blomst. Jeg har også fået en vareprøve på Biobizz Top-Max, så det får det naturligvis også.

Billede

Det er den store masterplan indtil nu. Jeg håber I har lyst til at følge projektet. Kom endelig med gode ideer og kommentarer. Ser det helt dumt ud for et "beginners grow"?

Tak fordi I kiggede med

Billede

Senest rettet af Tjalde Smølf 08 maj 2013 21:13, rettet i alt 3 gange.

Moderator
Brugeravatar

Mht. den der kun er stængel. Hvis der ikke er kimblade, så klare den det ikke. Den skal både bruge kimbladene til energiforsyning til fremtidig vækst, men også til skudformation, har den ikke noget sted at skyde nye skud fra, så er den fucked. Sikker på det ikke var en frøskal der sad på, før du kneb den af?

Mht. de andre så giv dem noget mere lys, og ompot evt. så kimbladene er lige over jordniveauet. Sålænge stammen ikke har lavet et egentligt bark lag, vil den kunne skyde rødder derudfra, og du får en noget mere stabil plante. Hvis ikke du gør det før du planter dem ud, så gør det i hvert fald på dét tidspunkt.

Medlem

Så det du siger er at jeg skal plante alt under det nederste sæt blade UNDER jorden? Altså hele den del af stænglen som er uden blade? Jeg planter ud i morgen tidlig klokken seks (for at møde så få mennesker som muligt. Jeg har ikke nogen god undskyldning for at rende rundt på Lars Tyndskids med en rygsæk fuld af jord på ryggen, en spade i den ene hånd og 4 malerspande i den anden).

Junior medlem

Kan se at du har tænkt dig at dyrke ude. Er du sikker på at dine skunk sorter kan nå at blive færdige? Jeg er selv igang med at lede efter en god ude skunk men alt jeg finder er lowriders og auto's

Medlem

Ja, det håber jeg da at de kan. Der er tale om 3 feminiserede planter fra et decideret "Outdoor Mix" og 8 White Widows. De resterende 20 frø er autoblomst.

Moderator
Brugeravatar

Ja, det er det jeg siger. Tror du ikke det er lige tidligt nok at plante ud? Der er stadig pisse koldt om natten hvor jeg bor, jeg tror godt der kunne komme mere nattefrost, og det er de ikke glade for.

Medlem

Hmmm.. Det frost der kommer i nat er det sidste så langt øjet rækker på DMI's skema... og for hver dag der går bliver det mere og mere usandsynligt med nattefrost. Jeg synes mine planter har udviklet sig meget lidt de sidste par uger. Jeg tror samtidig at jeg har pakket jorden for tæt, så jeg glæder mig meget til at få dem omplantet. Skal jeg vente en weekend, og starte op med lidt gødning herhjemme? Bemærk at jeg ikke har nogen lampe. De står bare på mit spisebord ud til et stort vinduesparti, så jeg tænker da at de vil have godt af at komme ud.

Jeg synes også at de er utrolig spinkle, og at det ser ud som om de strækker sig meget, så jeg tænker at de mangler noget ordentligt sollys

... og tak for tippet om det med at plante dem dybt. Det vidste jeg ikke.

Jeg har faktisk endnu et spørgsmål til dem som har vellykkede erfaringer med Guerilla Grow:

Hvis vi antager at:

- ingen af mine planter bliver bøffet
- at de dyrkes af en nybegynder (mig)
- at de ikke passes og plejes hver dag, men dog får lidt gødning ind imellem
- at der selvfølgelig mistes nogle planter undervejs til snegle, vind, vejr, vildt etc.
- at nogle af mine planter selvfølgelig er hanner

... hvor meget tørret topskud kan jeg så HÅBE på at få ud af mine frø, som jo var:

10 original lowryders auto (ikke femi), 10 Brutalis Automatic (ikke femi), 3 femi-"lykkepose-frø" (ikke auto) og 8 White Widows (ikke femi)?

Kan jeg håbe på at blive selvforsynende? Altså få 100-200 g gode topskud ud af det?

Medlem

...ok. Jeg har studeret sagerne lidt, og jeg er blevet overbevist om at det nok ville være det optimale at vente et par uger eller tre med at plante ud. Jeg har bare ikke noget kunstigt lys tilgængeligt, så alt hvad de får er overskyet dansk forår - endda gennem et vindue med kun 5-6 potentielle solskinstimer om dagen.

Grunden til at jeg gerne ville plante ud nu, er at de strækker sig utrolig meget, har groet meget langsomt de sidste to uger, og enkelte af dem er endda begyndt at hænge lidt med næbbet (se billederne nedenfor)

Hvad kan jeg gøre? Som sagt tidligere, så tror jeg at det pottemuld de er plantet i pt er for tæt pakket. ER der noget jeg kan gøre der, uden at plante helt om? Skal jeg give dem lidt gødning? Bare plante dem ud nu og håbe på det bedste? Hjælp.. De er gået lidt i stå, og jeg kan næsten ikke vente med at få dem ud.

Se hvor den hænger:

Billede

Mine 4 Lowryders har næsten 4 uger på bagen og er nogle sølle skravl:

Billede

Moderator
Brugeravatar

Sæt en eller flere sparepærer over, eller hvis du har lysstofrør, evt. som køkken belysning så sæt dem klods op af dem. Stræk kan også skyldes overvanding, så hvis ikke du gør det i forvejen, så lad jorden tørre lidt ud imellem vandingerne. Ompotning med hævning af jordniveauet vil som sagt også afhjælpe stabilitetsproblemet, men gør dem selvfølgelig også sværere at flytte ud på dine spots. Mht tætheden af jorden, så lad dem blot være. De vil tage mere skade end det vil gavne, hvis du begynder at bryde rodklumpen op for at løsne jorden, især ved autoerne. Du kan gøre jorden du om potter i mere luftig ved at blande f.eks. perlite eller Leica nødder i. Og vent lidt med gødning, pottemuld er forgødet. Jeg plejer at starte med at gøde ved 3-4 blad sæt, hvis ikke de viser tegn på gødningsmangel før.

Hov, og velkommen til forresten!

Medlem

så fed en tråd! jeg følger dig hele vejen igennem. :)!
Glæder mig til og se hva du får ud af white widowsne! :)!

Go vind herfra! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
ser godt ud champ :)

Medlem

Så blev det tid til en lille update fra mig.

Jeg har endnu ikke plantet ud, da nattefrosten bliver ved med at kigge forbi i ny og næ. Det betyder at jeg efterhånden har en pæn lille skov stående på spisebordet:

Billede

Samtidig har to af mine fire Original Lowryders bekendt køn. Det var hunner. Yay.

Billede

Jeg må dog sige at det tyder på at blive en beskeden høst fra disse små planter. Kommer der 2-3 gram per plante, så er jeg såmænd glad. Jeg håber dog det tager lidt fart når de kommer ud i det fri

Endelig har jeg valgt at toppe/fim'me de øvrige 11 planter. Jeg har forsøgt at lave FIM, men jeg ved ikke helt om jeg har gjort det rigtigt. Feedback modtages MEGET gerne:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Endelig er jeg blevet anbefalet at plante de kære små så dybt at de nederste blade kun lige når over jorden. På den måde skulle de stå lidt mere stabilt, og der skulle endda kunne komme rødder ud af den del af stilken som er under jorden. ER det stadig tilfældet nu hvor de er blevet så gamle? Er det samtidig muligt at fjerne de to små nederste blade (de er alligevel ved at være ret gule), for på den måde at kunne plante dem endnu dybere?

Billede

Det var alt for denne gang. Der kommer naturligvis en update når planterne er kommet ud i det fri. :peace:

Moderator
Brugeravatar

Stilken er blevet grøn, så den vil nok kun i ringe omfang skyde rødder ud fra stammen nu. Det hjælper dog stadig på stabalitets problemet. Tror dog ikke jeg ville fjerne kimbladene for at plante dybere.

Junior medlem

Så blev det tid til en lille update fra mig.

Jeg har endnu ikke plantet ud, da nattefrosten bliver ved med at kigge forbi i ny og næ. Det betyder at jeg efterhånden har en pæn lille skov stående på spisebordet:

[ Billede ]

Samtidig har to af mine fire Original Lowryders bekendt køn. Det var hunner. Yay.

[ Billede ]

Jeg må dog sige at det tyder på at blive en beskeden høst fra disse små planter. Kommer der 2-3 gram per plante, så er jeg såmænd glad. Jeg håber dog det tager lidt fart når de kommer ud i det fri

Endelig har jeg valgt at toppe/fim'me de øvrige 11 planter. Jeg har forsøgt at lave FIM, men jeg ved ikke helt om jeg har gjort det rigtigt. Feedback modtages MEGET gerne:

[ Billede ]

[ Billede ]

[ Billede ]

[ Billede ]

[ Billede ]

Endelig er jeg blevet anbefalet at plante de kære små så dybt at de nederste blade kun lige når over jorden. På den måde skulle de stå lidt mere stabilt, og der skulle endda kunne komme rødder ud af den del af stilken som er under jorden. ER det stadig tilfældet nu hvor de er blevet så gamle? Er det samtidig muligt at fjerne de to små nederste blade (de er alligevel ved at være ret gule), for på den måde at kunne plante dem endnu dybere?

[ Billede ]

Det var alt for denne gang. Der kommer naturligvis en update når planterne er kommet ud i det fri. :peace:

rigtig fine planter :-)

Held og lykke med projektet

Medlem

Så blev der plantet ud igår, og allerede idag kunne jeg ikke dy mig for at kigge forbi for at se om de trives. :?

Skadesrapport som følger:

Jeg kom til at knække stænglen på en af mine White Widows. Jeg plantede både knæk og plante, og så må vi se om noget af det gider at blive til noget. Derudover besluttede en af mine 3 "Femi outdoor mix" sig for at dø som en konsekvens af friheden.

Det vil sige at jeg nu har 13-14 planter stående ude fordelt på 7-8 White Widows, 4 hun Original Lowryder og 2 hunner i guderne må vide hvad sort.

Jeg smider billeder på næste gang jeg har været ude at se til dem.

Medlem

Så blev der plantet ud for tre dage siden og allerede nu må jeg råbe "HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP". Stort set alle planter mistrives.. Men mere om det lige om lidt..

Først et par billeder som viser mit guerilla setup. Jeg synes faktisk det er blevet ret nice:

Billede

20L murerspande med 1 stor eller 2 lowryder planter i. Spandene er gravet næsten ned. Har dog bevaret lidt kant i håbet om at det beskytter mod kryb. Jorden er en blanding af plantejord og perlite, og rundt om selve planten er der sat et snegleværn lavet af øldåser. Hele herligheden er dækket let med lidt halm fra området.

Billede

Som sagt ligger det et sted mellem et industriområde og en motorvej, og jeg er faktisk ret godt tilfreds, og krydser fingre for at det får lov til at være i fred.

Nu til noget lidt mere alvorligt:

Mine planter er gule, hænger, hullede etc.. Da jeg satte dem ud var de fine og på tre dage er de allerede kommet til at se ud som nedenstående. Hvad er det? Overvanding, solskader eller overgødning?

På forhånd tak for hjælpen

Billede

Nej det er ikke genskin i kameraet. Dele af bladene er faktisk helt blege/hvide

Billede

Her igen...

Billede

Her er der et blad der nærmest er gået i opløsning

Billede

Hvad kan det være?

:cry: :shock: :cry: :shock: :cry: :shock: :cry: :shock: :cry: :shock: :cry: :shock: :cry: :shock: :cry:

Dedikeret medlem

https://www.greenpassion.org/index.php? ... hiteo-why/

Medlem

Nå, gudskelov da.. Nærmest hellere det end en ordentlig gang overgødning.

Junior medlem

Jeg brugte meget tid på at FIM En bestemt af mine planter sidste år det vil sige, at så snart jeg kunne komme til med min lille og meget skarpe saks og til tider barberblad. Blev der FIMèt dog ikke mere end 10 skud om ugen, stress skal vi jo ikke dem vi vil have os ti at chill , den stod mindst i lys/sol 16 timer for den ikke skulle gå i blomst .............. Weeeeeeee det var sindsygt endete op med en lille tyksak på 1 meter med 147 toppe :)

Junior medlem

Nå, gudskelov da.. Nærmest hellere det end en ordentlig gang overgødning.

når du bruger perle gødning så blød det op i vand, når planten får brunlige spidser mangler den noget krudt igen.. :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]