Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hejsa
Jeg er igang med mit andet år i drivhuset. Det gik rigtig fint sidste år med nogen Lowryders, MEN til sidst var jeg tvunget til at høste lige tidligt nok pga mug.

I år har jeg installeret en blæser som forhåbentligt kan holde dette væk.
Spørgsmålet er så om jeg kan have denne blæser kørende døgnet rundt, eller den skal være slukket om natten, pga kulde eller lignende? Det er luften inde i drivhuset der cirkuleres. Der er kun lidt frisk luft der kommer ind når det er koldt, når solen er på åbner ruderne sig.

Bonus info:
Det er Royal Queen Royal AK Automatic Feminised og Royal Queen Royal Bluematic Autoflowering Feminised der er kørende.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Om natten stiger fugtigheden. Man kan pille 1-2 sideruder ud, så har du gennemtræk.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også haft vinduer åbne i drivhuset sidste år. Men det er drivhuset står meget i læ, og der er desværre ikke megen luftcirkulation.
Når der bliver lidt varmere om natten, så regner jeg med at vinduerne skal stå helt åben hele tiden. Men stadig er ruderne helt duggede til om morgenen indtil solen kommer på. Men de vinduer er selvfølgelig kun i toppen.

At pille nogen vinduer ud kunne selvfølgelig være en mulighed, men der er også agurker etc deri der ikke er glad for kold luft. Og nu er jeg den eneste der er nyder cannabis herhjemme, så må hellere lade de andre planter klare sig så godt som muligt.

Jeg har lige lige indstalleret blæseren idag. Glæder mig til at se om det har nogen effekt på duggen. Hvis der er mindre på ruderne formoderne jeg der også er mindre der ligger sig på planterne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Luftcirkulationen fra blæseren kan godt sænke RH% lidt. Jeg kan godt se dilemmaet :D Men lige nu er høj luftfugtighed ikke det store problem for cannabis.
Sidst på sæsonen ville jeg nok pille 2 modsatte bundvinduer ud og sætte blæseren i det ene. Hvis du senere i forløbet vil nedsætte risikoen for meldug og skimmel, kan du mens de er i det vegetative, sprøjte dem med en opløsning af kogt padderok. Hvis du tilsætter lidt tangmel til blandingen, skal du se dem strutte. Blandingen filtreres ogpåføres på hele plantens overflade med forstøver.

Medlem
Brugeravatar

Man skal huske at pleje husfreden, ellers kan "tilladelse" til hjemme dyrkningen måske komme i fare:)

Senere på sæsonen, så kunne jeg sikkert sagtens fjerne en rude, det er jo også sidste på sæsonen når de bliver helt tætte problemet rigtig opstår. Lige nu kan blæseren måske bare hjælpe den til at opbygge en stærkere stamme.

ok, fedt det skal jeg da vist have fat på. Jeg tror jeg har set padderok nær nogen små bække her i nærheden, Jeg skal ikke til at have dem ind i haven. Tangmel, må vel findes i helsebutikker?

Moderator
Brugeravatar

Det kunne jo også være en mulighed at flytte plantere udenfor drivhuset, når fugtighed begynder at blive et problem. De skulle meget gerne nå at blive færdige inden de kolde temperaturer melder sig.

Medlem
Brugeravatar

Det har jeg også overvejet, men hvis sommeren bliver lige så våd som sidste år, så ved ikke om det hjælper. At det ikke er stillestående luft som minimum i drivhuset må vel hjælpe lidt under alle omstændigheder.

Men hvis blæseren ikke skader, så kan jeg altid lige vente og se hvad sommeren bringer vejrmæssigt.

Så længe det ikke er indendørs vil der vel altid være en masse komprimisser.

Moderator
Brugeravatar

Ellers kan de jo flyttes i drivhusnår vejrudsigten lover +3-4 mm regn, og så ellers stå udendørs i solskin og småregn.

Medlem
Brugeravatar

Yep

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]