Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: plads nok?
Junior medlem

hey psy.

ville høre om mit gro skab på 55x100x100 er stort nok(i højten)? havde tænkt mig at anskaffe nogle lowrider frø. men er det overhovedet højt nok til at de kan vokse der?

og er det urealistisk at have 6 planter i mit skab?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Nu har du lige spurgt om fuldstændigt det samme spørgsmål for 2 dage siden og svaret du fik var let forståeligt så vidt jeg husker.

Prøv at gå tilbage i den tråd du lavede forleden.. Istedetfor at oprette nye tråde med de samme spørgsmål i..

Bare fordi svaret man får, ikke nødvendigtvis er et man kan lide, betyder ikke at svaret ændre sig fordi man spørg igen.

Sidst fortalte jeg dig at du skulle sætte dig lidt ind i tingene, hvilket du svarede at du syntes at du havde gjort..

Hvis du havde gjort det, så ville det spørgsmål slet ikke blive stilt.. og da slet ikke igen..

At dit skab så i mellemtiden er blevet halv størrelse og at du nu vil proppe dobbelt så mange planter derind, ændre ikke på at det vil være EKSTREMT dumt at du har en kanalventilator kørende på dit KOLLEGIE værelse..

Dyrk udenfor når der bliver sommer.. medmindre du har planer om at spenderere de første par år af dit voksenliv på at betale bøder og få renset din straffeattest..

Junior medlem

grunden til jeg stiller spørgsmålet igen er som du kan se, at nogle ting har ændret sig, og spørger derfor om det kan lade sig gøre med den lave højde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dude.. Drop nu din tanke om at dyrke på dit kollegie..

Du kommer ikke til at kunne gøre det uden at blive busted...

Grunden til jeg svare dig som jeg gør, er fordi vi har haft mange medlemmer herinde i din aldersgruppe, og størstedelen har forsøgt sig med små skabsgrows.. De folk er her ikke den dag idag, fordi de enten er blevet knaldet, eller fordi de har fucket det godt og grundigt op for sig selv.

Når du bor i din egen lejlighed og har helt styr på dine gæster/familie/venner og har bedre styr på hvem der kommer og går hvornpår, og hvem der har ansvaret... Så kan vi tage en god debat om hvor du skal starte, men indtil da.. så drop tanken..

Det ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig, men du blir også nød til at forstå at så længe du ikke engang er myndig og har ansvaret for dig selv, så længe vil det være uansvarligt at sidde og hjælpe dig med at lave en konstruktion som enten (a) sætter dig i spjældet, giver dig en bøde og en plet på straffe attesten eller (b) brænder hele dit kollegie ned, hvis ikke du er påpasselig.

Junior medlem

skal lige siges jeg er 21. og har været udeboende i snart 4 år.

er det da helt slemt som sådan en ventilator larmer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis du er udeboende hvorfor bor du så på kollegie?

Min pointe var blot, at du ikke vil kunne leve med hvis der sker andre folk noget.. og da du bor sammen med andre vil jeg anbefale dig at du fortæller dine medbeboere om dine planer FØRST.. Og får deres accept på at det er iorden først.. Da du ellers ikke ville kunne gøre det uden at folk opdager det..

Det både larmer men også lugter hvis ikke du får ventilator og kulfilter på, så de vil enten kunne lugte det eller hører det.. Either way, så er det en sikker måde at blive busted på, medmindre selvfølgelig at folk er indeforstået med at du bliver deres lokale go-to-guy..

men det er ikke alle der er lige så forstående på det område.. Så derfor.. forhør dig ad og hør hvad de har at sige til dit projekt først..

Hvis alle er OK cool med det, så skal du efterfølgende finde knap 2500kr som du kan skyde efter det.. Når ALT dette er iorden, så kan vi tage samtalen igen..

Men hvis jeg var dig, ville jeg hellere vente til du bor HELT for dig selv, så kan du nemlig bedre leve med konsekvensen og det vil ikke påvirke andre end dig selv og så muligtvis din familie, hvis du nu sku blive taget..

Junior medlem

vis lugten/larmen er så slem, må jeg nok heldere vente :/ tak for svar :)

kan være du kan svare mig på et spørgsmål mere.
lad os sige at jeg bor i en lejlighed, og har mig et stort grow room(5-6 lamper). vil min strømregning så ikke være mistænkelig høj? altså at de begynder at undersøge sagen????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Det matematik stykke burde du godt selv kunne lave.

x antal lamper * med watt forbrug.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det vil da ihvertfal være ekstremt dumt at tro at man kan belyse sin lejlighed med 6 industrilamper og så tro at man kan tale sig fra det ved at sige at man er svagseende..

Syntes dit spørgsmål henviser meget godt til netop det jeg frygtede, nemlig at du er langt fra seriøst nok omkring dit hamp, og kun tænker på hvordan du kan tjene store penge..

Og hvordan havde du så lige tænkt dig at flytte den enorme mængde lugt, fugt og varme fra en lille skodlejlighed til 3-4000kr om måneden? .. du skal vel også have et sted at stille din seng, sofa og alt det andet pis man nu har?

Brug nu hovedet man.. Hvornår så du sidst en mand have 6 gadelamper i sit soveværelse?

Det folk som dig der bliver taget for det.. og ender med at komme i nyhederne fordi de enten har stjålet strømmen eller brændt sit hus ned..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]