Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ny grower!!!
Junior medlem

Hey folkens.

Nu hvor jeg er flyttet i en lejlighed med mere plads, vil jeg se om jeg ikke kan få startet mit eget grow op.
Vil have fat på et skab hvor der er plads til minimum fire planter og ventilation, så tænker på 1m i bredden og 60 i dybden, højden kommer til at være et sted mellem 1,8m til 2m?
Så kommer alle spørgsmålene ;)

1. Er der nogen der har erfaring med easy2grow's autopot's og skal man evt. vande selv indtil rødderne kan nå langt nok ned?
2. Hvor store potter bruger i og er det muligt at plante frøene i fullsize potter fra start af eller er det bedre at omplante planterne som de vokser?

Har glemt resten af spørgsmålene i min skævert, men de må så blive tilføjet ;b

På forhånd tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
1.

Hvor mange penge vil du bruge på dit projekt?

2.

Er det bare en hobby, eller skal det være mere seriøst?

3.

har du dyrket før, og hvad type vil du dyrke?

4.

Skriv når du ikke er ristet.. Så får du mere hjælp ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu siger du Caboon.. (du skal iøvrigt lige slette dit link da man ikke må linke til forhandlere - Det står i reglerne - Der står endda "LÆS FØR DU POSTER")

Dvs. du er fra Aalborg eller hvad? :D

For det første vil jeg bare sige at det er alt alt alt for dyrt at købe af "the man" in charge.. Du kan spare pænt hvis du selv bestiller over nettet.. 1000kr er dog til at overleve, og med porto og det hele så er det vel OK.. (han har sænket priserne kan jeg se - så har mit brok hjulpet :D )

2500 er et godt udgangspunkt.

Du skal finde ud af hvad ballast/pærer din ven har.. Uden at vide dét, kan du ikke bruge det til ret meget..

Vend tilbage når du ved mere.

Junior medlem

Nåede sgu ikke at slette links før det blev slette :b
Yep, er fra Aalborg ;) men synes nu det lyder okay billigt det sæt fra caboon, for kanalvent. i biltema koster 350,- kulfiter koster 400-500,- .. Så er man jo allerede oppe på 750-850 og skal stadig have vent. Slange :)

Ved godt det med ballast, er selv i faget, men i tilfælde af at det er en 250w skal jeg så gå ud og investere i en større pære eller er den okay i et 60d x 100b x XXX skab ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det helt fint. Jeg vil ikke gå op i en større pærer på det areal da den også afgiver en del varme, men det afhænger også lidt af om du har cooltube på eller ej.

Tjek om den kan bruge både HID og HPS pærer. Altså din ballast. Ellers skal du muligtvis ud og investere i en ekstra ballast og en HID pære ved siden af din HPS pære.

Det nemlig ikke alle ballaster der kan tage begge type pærer og du vil sikkert gerne have en HID til grofasen og en HPS til bomstringsfasen.

Medmindre du har tænkt dig at køre 2 grows sideløbende?

Anyways. Med den kanalventilator og det kulfilter der, skal du ihvertfal ikke gå højere op end en 250watts da du vil døje med varmeproblemer ellers.

P.S. Når du har fået fyret en bordblæser ind i skabet (optager også en del plads) så skal du ikke forvente at have pladst til mere end 3 fuldvoksne planter, forudsat at du vegger dem i en månede og bruger ca 2 måneder på blomst.

Hvis det bare er Autostrains, så kan du nok godt have 4-5 MAX .. og så er det ikke livsnødvendigt at du anskaffer dig en HID pære. De kan sagtens tåle at køre under HPS only.

Junior medlem

Okay så, det må jeg lige finde ud af når jeg får lampen i hænderne :)
Regner med kun at køre et grow af gangen til jeg har styr på det hele og tror egentlig jeg dropper at forsøge mig med autopots og så bare vande selv.
Med hensyn til auto, tror jeg bare jeg kører femifrø, eftersom jeg har forstået at der er mere udbytte i dette. ( correct me if i'm wrong ;) )
Kan du anbefale nogle sativafrø der er femi ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Northern Ligths er så vidt jeg husker sativa præget. Ihvertfal hos nogle producenter. Men ellers så nej. Jeg har primært dyrket indica.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Jeg ved de forhandler THSEEDS og DINAFEM inde i caboon, tjek deres udvalg. De har vist nogle okay sativa'er imellem :)

Moderator
Brugeravatar

Northern Light er indica domineret. Ville kigge på Kali Mist, Panama eller AK47 hvis jeg skulle bruge femi sativa frø. AK47 er klart mest begyndervenlig af de tre. Ellers så kig rundt hos en online frøforhandler og se om der er noget der fanger dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]