Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

jeg vil gerne have et lille grow en 4-.5 planter har et lille growroom købt 60x60x160cm har sat en udsugning øverst og en nederst har så bestilt en led 45 wats plade med både røde og blå dioder(har prøvet250w hps blev alt for varm) og har så overvejet at smide den mindste aqaua farm i hydrophonics i nogen der tror dette kunne spille ? på forhånd tak :D

Junior medlem

Hmm, 45 watt led er virkeligt ikke særligt meget, jeg bruger selv 200 watt led, og den giver ok resultater, sidste høst landede på ca. 250 gram ;) Min lampe har den mulighed at skifte mellem rød og blå for at spare strøm, da den egentligt bare skal have blåt spektrum i den vegetive fase og rødt i den blomstrende fase. Jeg ville nok bruge led'en sammen med en 250 watts cfl pære. Feel free.

http://lfgspectrabox.com/1/?p=739

-out

Medlem

okay men til 4 af lowryder typen tror du så ikke det går har en ret god grow box der er beklædt med sådan noget sølv shit hele vejen rundt så den reflektere godt .... hvad med den der aqua farm fungere det ? og larmer det meget når den står og dryppe vand ? og vil gerne høre fra andre der har haft held med led til mindre projekter

Junior medlem

Jeg har ikke dyrket lowryder før, men helt sikkert mit valg næste gang pga. det hurtige resultat. Ved ikke noget om aqua farm. Er dog i tvivl med lyset, men har set ret gode resultater på bare 90 watt led. Held og lykke med det

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Fordelen ved Lowryder i det setup er at de ikke blive så høje. Jo højere planten er, jo kraftigere skal lyskilden være for at have nok intensitet.

Iøvrigt må jeg tilslutte mig koret af "45 watt LED er for lidt..."

TheGoodTheBad: Har du nogle billeder af dit setup og især de høstklare planter? Jeg er lidt nysgerrig på hvordan de udvikler sig og fylder rummet ud.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Jeg uploader lige nogle i aften, men mine planter er kun lidt over 2 uger gamle.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Har du overvejet at smide en cooltube på din HPS? Med sådan en på, samt passende udsugning kan man næsten ikke have varmeproblemer, ikke engang midt på sommeren.

Du skal sætte dig ind i LED, for at have en chance for at få noget der virker ordenlig, der er alt for meget dårlig LED belysning i omløb.

Hold dig fra Lowryder og and Autoblomstrende sorter, de er af lav potens og så er det mega upraktisk at de selv går i blomst. Hvis du ønsker så lave planter, så kør med 12/12 belysning allerede fra dag 1 istedet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]