Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Så skal jeg til at fastlagt mit grow. Jeg er nødt til at bruge autoflowering, da jeg smutter på højskole efter sommerferien, der skal det gerne være tørt og lidt røg i ferien vil heller ikke skade.
Der skal være 6-7 planter og det kommer til at forgå udenfor.

Mine valg er faldet på seedsman's autoflowering femi serie hvor dem jeg har i tankerne er markeret med blå:
Seedsman - Auto Blue Feminised
Seedsman - Auto Great White Feminised
Seedsman - Auto Kush Feminised
Seedsman - Auto Lemon Feminised
Seedsman - Auto Mini Gun Feminised
Seedsman - Auto Moscow Feminised
Jeg overvejer at bytte en af dem ud med en af de to nederste AK47 præget, da det også lyder som en heftig plante. Kom gerne med en kommentar til mine overvejelser.

Gødning:
Mine planter skal have gødning, men jeg er lidt lost på det marked. Jeg har kigget meget på mærket Canna, da de har nogle fantastiske dunke.
Spørgsmålet er bare hvilken slags jeg skal gå efter, da der er så mange at vælge imellem, eller om det overhovedet skal være Canna :hm: NOTE: jeg er ikke presset på pengepungen.

Dyr:
Da jeg er klar over hvor glad dyr er for at spolere mit grow, vil jeg gerne vide hvordan jeg bedst beskytter mig mod dem. Umiddelbart vil tro at hønsenet omkring bedet vil være nok, men vil jeg også kunne forvente angreb oppefra? (det er i et skovområde)

Jeg håber at jeg får svar på mine sidste spørgsmål, ellers skal jeg nok vende tilbage med endnu en tråd :lol:

Dedikeret medlem

Mht gødning er den ene gødning med en ratio af næring der passer med C. Sativas behov til blomstingen formodentligt ligeså god som den anden. Svjv er der tale om højere indhold af Ca, Mg, P og K. I den vegetative fase er behovet formodentligt meget lig andre planter.

Mht dyr, tror ikke at et hønsenet vil afholde fx. rådyr fra at nippe af dine planter. Hvis du havde en idé om hvad der spiste dine planter sidste år, ville det måske være lettere for dig at beslutte hvad du skal gøre for at forhindre det gentager sig. :)

Moderator
Brugeravatar

Jeg har hørt meget skidt om Seedsman's autoblomstrene, både at der er hanner blandt de feminized og at de ikke skulle være stabilt autoblomstrene. Hvis jeg var dig ville jeg gå efter firmaer der kun laver autoblomstrene. Jeg ved dog ikke om seedsman har rettet op på problemmerne, men jeg ville ikke personligt tage chancen, der er helt sikkert bedre firmaer på auto-området.

Mht. gødning har jeg selv været meget glad for Biobizz serie, men canna fungere sikkert også fint. :)

Medlem
Brugeravatar

Hvad så med Grass o Matic - Maxi GoM Feminised Autoflowering, eller skal jeg tage deres AK47 model? Bare med hensyn til det danske klima.

Forresten.. kan det anbefales at starte dem indendørs i jiffy pots?

Moderator
Brugeravatar

Begge to er vidst fine auto's.

Hvis du vil have en hurtigere høst kan det anbefales at starte dem op indendørs, jeg vil dog anbefale en lille potte med pottemuld, fremfor jiffy's. Jeg synes jiffy pots har en tendens til at tørre ud over en meget kort periode. Den gang jeg prøvede jiffy's, var i hvert fald første og eneste gang, jeg har slået kim-planter ihjel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Begge to er vidst fine auto's.

Hvis du vil have en hurtigere høst kan det anbefales at starte dem op indendørs, jeg vil dog anbefale en lille potte med pottemuld, fremfor jiffy's. Jeg synes jiffy pots har en tendens til at tørre ud over en meget kort periode. Den gang jeg prøvede jiffy's, var i hvert fald første og eneste gang, jeg har slået kim-planter ihjel.

Jeg pakkede mine godt ind i sølvpapir, da de stod til spiring. Jeg havde også problemer med hurtig udtørring. Men dette gjorde tricket...

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

Godt tænkt, jeg var mindre konstruktiv og blev bare så træt af at have mistet de frø, at jeg smed resten af jiffy'erne i vand, og blandede jorden derfra op med pottemuld. :P

Medlem
Brugeravatar

Det kan godt være at jeg bare bruger potter, jeg skal alligevel have købt pottemuld til at plante ud i.
Med hensyn til gødning.. har man så brug for booster, rodbooster og enzymer? Jeg har ihvertfald tænkt mig bare at bruge vegge og flower, eller har man overhovedet brug for vegge, når man kører autoer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Du kan sagtens køre på bloom gødning hele vejen igennem med auto, de fleste autosorter vegger kun i 3 ugers tid, så derfor er vegge gødning ikke nødvendigt, nogen bruger begge typer gødning og siger at det er meget bedre imens andre siger noget andet, personligt har jeg ingen erfaring med at gøde autoer, men jeg ville nok holde mig til bloom hele vejen igennem.

Moderator
Brugeravatar

Man skal bare lige holde sig for øje om gødningserien er ment som at man bruger både grow og bloom i blomstringsfacen, som med f.eks. biobizz, eller om de bruges særskilt. Hvis begge skal bruges, så kommer man nemlig til at mangle blandt andet nitrogen hvis man kun bruger bloom gødning.

Medlem
Brugeravatar

Det ser ud som om at Canna Terra Flores er til at bruge uden vega. men vil det kunne betale sig at smide en boost oven i, nu hvor jeg ikke har brug for vega?
Er en liter gødning forresten nok til 6-7 planter?

-edit: Canna anbefaler 100-130ml terra Flores til 20 liter vand

Senest rettet af Princess Bubblegum 28 mar 2012 14:20, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Jeg har personligt ikke den helt store tiltro til diverse booster, tror ikke det er pengene værd. Måske en gødning med mikronæringsstoffer, hvis de har sådan én, men det er ikke nødvendigt til så kort en plante livstid, der er som regel forsvarlig mængde af mikronæringsstoffer, i almindelig pottemuld.

Edit - og ja, det er bestemt nok.

Medlem
Brugeravatar

Forhelvede.. Var lige ude og købe jord idag og gav dem bare ordre på at det skulle være nogenlunde neutralt, jeg har så lige set at det er gødet med en N-P-K på 14-5-15 (1.2kg pr. m^3). Jeg glemte også at få kvitteringen >:(

Er det for meget gødning pr. m^3 til at plante dem ud i, hvis de har vegget i 1-2 ugen indenfor? Hvis ja, bør jeg så blande det med jordet jeg finder på stedet og overhælde det med vand en uges tid før udplantning?

Min gødning plan er ændret til Canna fosfor og terra vega for at hæve P og K (mest P).

Edit - Den nye gødning plan kan muligvis også være Biobizz: grow/bloom, hvor jeg i det første stykke tid kun kører bloom for at reducere kvælstoffet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg fyldte mine potter halvt op med spagnum, hvorefter jeg skyllede dem igennem med 4 spande vand. Derefter gik jeg over i vores køkkenhave og fylde den sidste halvdel af potterne med jord derfra, hele lortet blev hældt i en spand og blandet sammen og det står nu til tørring udenfor. Jeg har også sat halvdelen af frøene til at spire, imens jeg venter på mine Maxi GOM ankommer.

Jeg glæder mig som et lille barn :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg "genåbner" lige min tråd.
Mine planter er kommet op og ser rigtig friske ud, men mit lys har jeg for nyligt fundet ud af er 2700K altså egnet til blomst.
Spørgsmålet lyder: Bør jeg anskaffe mig noget koldhvid (har set på en 125W CFL til 250kr), eller går det med mine 3x 20-23W 2700K?
Det skal lige siges at jeg kører Autoflowering (Grass o matic - MAXI GOM) de skal kun stå inde et par uger og de ryger ud i dagstimerne, når vejret er til det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]