Hej alle sammen. Efter lang tids overvejelse, har jeg nu besluttet mig at lave mit første grow, og jeg er rendt i lidt problemer, som Jeg håber I kan hjælpe mig med.
Det plejer i at være så gode til

Først og fremmest vil jeg lave et telt grow, med et telt til vegge med CFL (lille telt), og ét til blomstring med 400w HPS (stort telt).
Mit foreløbige setup ser således ud:
Pflanzburg:
Rohrlüfter LTI 420 cbm/h ø150mm = 86 EUR
AKF CarbonActive 450-500cbm/h ø125mm = 116 EUR
DarkRoom 2 DR60 telt (60x60x160) = 129 EUR
DarkRoom 2 DR90 telt (90x90x180) = 169 Eur
400w HPS Philips SON-T Greenpower = 29,5 EUR
400w EVSG Lucilu elektronisk ballast = 119,5 EUR
Adjust-A-Wings Avenger Medium inkl.Spreader = 89,5 EUR
Min-Max-Thermo-Hygrometer digi = 13,5 EUR
Hydroponics:
CFL reflektor inkl. ballast og
200w (blå) 6400K pære = 830 kr.
Gold Label Special Mix Light á 50L = 90 kr.
10x Firkantet potte 6L = 100 kr.
total: ca. 6600,- kr.
Jeg vil bruge feminized White Widow frø, samt mangler jeg gødning på ovenstående liste, så alt i alt omkring de 7 tusinde,
og jeg vil gerne have det ned på omkring 5000 - 5500 kr.
Det kræver at der skal spares et sted, men jeg har svært ved at se hvor det er bedst at spare. Lidt info om hvordan jeg har tænkt mig at gøre det:
De to telte kommer til at stå på mit værelse med normal stuetemperatur, hvor der vil blive luftet ud en - to gange om dagen.
Da det er på mit værelse, må det ikke lugte, så derfor skal det være med kulfilter.
Jeg vil gerne gro 4-5 store planter i første omgang, og muligvis senere hen SOG med stiklinger fra mit andet telt (vegge og moder)
Vegge-teltet bliver med 200w CFL, og blomstringsteltet bliver med 400w hps, og så kommer mine bekymringer:
Burde jeg købe Cooltube til hps'en? - hvis nej, er Adjust-A-Wing værd at investere i, eller burde jeg spare på reflektor?
Jeg vil gerne have det støjsvagt (jeg skal sove i lokalet), så jeg har valgt en stor kanalventilator som så kører på lav hastighed (larmer mindre),
Kan jeg nøjes med en billigere og mindre ventilator?
Er det en dårlig investering at køre med elektrisk ballast frem for magnetisk?
Det var vidst hvad jeg havde.

Har i nogen kommentarer, mangler jeg noget, eller noget helt tredje, vil jeg MEGET gerne høre fra jer

På forhånd tak!
Grennland