Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
hey folkens 8)
jeg har fået tilbudt at dyrke sammen med en bekendt og styre alle indkøb af udstyr, frø og andre lækkerheder så jeg takkede selvfølgelig ja og satte mig og ledte efter udstyr og har en liste over udstyr og ville lige hører hvordan jeres opsætning er og om jeg kan forbedre min indkøbsliste..

her kommer listen ihvertfald:

lampe: phillips greenpower 600 watt
ballast: phillips 600 watt
lysspreder: adjust-A-wings
blæser: hurrican gulvblæser
gødning + ph: tripack flora serien og ph testkit + ph down
vægbeklædning: X antal meter mylar
kulfilter: er i tvivl om det er nødvendigt
og selvfølgelig en dyr timer

noget jeg ville spørge om er: er det bedst at jeg får fat i to 250watt cfl eller den 600 watt på listen da 2 lamper dækker et større område eller kan jeg spare lidt strøm ved at købe en af hver, altså cfl til vegge og phillips til blomst.

og til frø har jeg overvejet de her sorter:

durban poison, silver haze, rasberry cough, skunk #1, narkush, northern light og LSD.

nogle af dem skrev jeg på fordi jeg syntes de virkede spændene men ved ikke om de er for svære for mig

alt udstyret koster ca 3 af de store sedler uden kulfilter
håber i gider hjælpe :peace:

Moderator
Brugeravatar

Kulfilter er afgjort nødvendigt hvis du skal have en 600W kørende med tilsvarende planter under, uden at det skal kunne lugtes for meget. Desuden mangler du en kanalventilator til din liste. Mht. lys vil jeg hellere anbefale dig en 250-400W's MH til vegge, CFL er noget mindre effektivt, men kan sagtens bruges. Durban Poinsen og Silver haze skal du nok starte rimeligt tidligt, og det kan hjælpe at have dem i lidt mere begrænsede potter, til de afslutter det meste af deres stræk, i start blomstring, men ellers er der ikke mere udfordring ved de sorter du har udvalgt, end så mange andre. Gå efter hvad du synes er mest spændene/ønskværdigt, det er det fedest slutprodukt at sidde med, fremfor end 'nem' og fesen i virkning, sort. Der er imo. ikke meget forskel i sværhedsgrad ved de fleste sorter med undtagelse af nogle landrace sorter og lign.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvor mange planter kan jeg have stående over sådan en 600 watt siden kulfilter er nødvændigt?
bruger de der mh lamper ikke meget mere strøm end cfl? altså pr watt

hvis der ikke er så stor forskel i sværhedsgrader så vil jeg da prøve nogle mere eksotiske sorter (:

Moderator
Brugeravatar

600W dækker fint 1,4 m x 1,4 m, hvor mange planter man så vælger at putte under, og hvor store de dyrkes er så ens egen sag, men det lugter, en hel del. Så medmindre man bor på landet med langt til næste nabo, og aldrig har besøg af mennesker man ikke stoler 100% på, så har man brug for et kulfilter.

Watt, er jo netop et udtryk for strømforbruget, dog er ballast ikke indbygget/medregnet, ved HPS og MH, hvor den oftest er regnet ind i strømforbruget for CFL. Køber du dog digital/elektronisk ballast fremfor magnetisk, bruger de ikke så meget strøm oveni.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er i lejlighed såeeeh.. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]